Tytuł maila - jak stworzyć skuteczny? [10 wskazówek]

Badania1 mówią jasno, że średnia otwieralność maili wynosi 17,92%. Bez względu, czy jesteś poniżej czy powyżej średniej, Twój cel jest jasny:

Zwiększenie wskaźnika otwieralności e-maili.

W tym artykule poznasz cenne wskazówki Nico Zorna, renomowanego autora publikacji na temat marketingu internetowego. Dowiesz się, jak stworzyć skuteczny tytuł emaila.

Tytuł wiadomości email - jak go napisać dobrze?

Zanim przejdziesz do optymalizacji tytułu maila, zastanów się nad tym:

Najlepszy tytuł maila nie przyniesie efektów, jeśli nie dopasujesz się do klienta: Co jest ważne dla Twoich klientów? [dowiedz się, jak sprawdzić]

Wykorzystaj poniższe 10 wskazówek, aby stworzyć interesujący tytuł maila. Taki tytuł z pewnością zachęci do sprawdzenia zawartości!

Czy mierzysz ruch z mailingu we właściwy sposób? Sprawdź:
google analytics bledy

Skuteczny tytuł maila — wskazówki

1. Wykorzystuj tematy, które w danym momencie są aktualne i istotne dla Twojej grupy docelowej.

Jeszcze tylko X dni do rozpoczęcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej - zamów teraz nowy telewizor.

2. Stwórz wrażenie oferty ograniczonej czasowo, aby zachęcić do szybkiego działania.

Tylko dzisiaj: 20% zniżki na wszystkie telewizory Samsung

lub

Wielka oferta mebli ogrodowych - tylko przez trzy dni.

3. Używaj spersonalizowanego tytułu.

Ekskluzywny prezent dla Pana, Panie Zorn.

4. Uwzględniaj aktualne warunki pogodowe i korzystaj z nich podczas tworzenia tytułu.

Rozpocznij sezon wiosenny z naszymi hitami modowymi.

5. Personalizuj tytuły na podstawie historii zamówień. Przykładowo gdy klient zamówił niedawno aparat cyfrowy.

Praktyczne akcesoria dla Twojego nowego aparatu cyfrowego.

6. Wzbudź ciekawość.

Czeka na Ciebie mała niespodzianka lub Wygrałeś?

7. Przeproś — na przykład za długi czas ładowania strony Twojego sklepu internetowego.

Z powodu dużego zainteresowania naszą witryną...

Przepraszamy za długi czas oczekiwania (10% specjalnej zniżki).

8. Wyłam się ze zwyczajowej i utartej komunikacji, wykorzystując specjalne wydarzenia (sprzedażowe).

Wyprzedaż magazynu – do 50% zniżki na wybrane produkty.

9. Korzystaj z mechanizmów zabawy jako formy zachęty.

Panie Zorn, brakuje Panu jeszcze tylko 20 punktów bonusowych do zdobycia premii.

10. Skorzystaj z Social Proof („Instynktu stadnego").

Nasze najczęściej rozdawane produkty.

Pamiętaj o zastosowaniu najlepszych praktyk w zakresie content marketingu by wyciągnąć jak najwięcej z kampanii mailingowych:

content marketing

O tym również warto wiedzieć

Invesp, firma zajmująca się zwiększaniem konwersji, podzieliła się użytecznymi danymi dotyczącymi tytułu emaili:

Tytuł maila - jego długość wpływa na otwieralność

Jak widzisz, 5 słów to za mało, ale powyżej 10-ciu otwieralność znacznie maleje.

W miarę możliwości stosuj również imię odbiory w tytule wiadomości:

Użycie imienia odbiorcy w tytule maila zwiększa otwieralność

 

Mailing daje największy zwrot z inwestycji — według badań średnio 3228%. Oznacza to, że z każdej zainwestowanej złotówki wyciągniesz 32,28 zł.

Sprawdź nasz poradnik, aby osiągać tak spektakularne wyniki:

Wysoki zwrot z inwestycji — tylko przy właściwej optymalizacji:

Nouveau call-to-action

ad. 1. Badania, o których mowa we wstępie do artykułu: Ultimate Email Marketing Benchmarks for 2019: By Industry & Day

Informacje na temat autora


Nico Zorn jest partnerem w Saphiron GmbH, firmie doradczej w zakresie marketingu internetowego i e-commerce. Od 2003 roku Nico Zorn prowadzi blog na temat e-mail marketingu oraz jest popularnym ekspertem, który chętnie udziela wywiadów na temat marketingu internetowego i branży e-commerce.

1 komentarz