Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Reklama stargetowania i spersonalizowana daje lepsze efekty — chyba nie muszę Cię do tego przekonywać? Pytanie brzmi jednak, jak targetować reklamy na Facebooku. Odpowiedź [+poradnik do pobrania] znajdziesz w tym artykule.
Poznasz tu takie metody targetowania jak:
Dzięki zdobytej wiedzy dotrzesz do swojej grupy docelowej znacznie precyzyjniej. Efekt to niższy koszt dotarcia do klienta i większa konwersja.
Reklama na Facebooku daje dużo więcej możliwości niż tylko targetowanie. Poznaj je, aby Twoje kampanie były skuteczne:
1. Targetowanie geograficzne
Zacznijmy od początku.
Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, na pewno zależy Ci na zwiększeniu ruchu. Czy można sobie wyobrazić lepszy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów niż targetowanie według lokalizacji?
Tak precyzyjne targetowanie pozwoli Ci znacznie polepszyć jakość Twoich kampanii reklamowych!
Zasięg geograficzny można określić:
Targetowanie geograficzne pozwala określić zasięg reklamy według miejsca zamieszkania i/lub przebywania użytkowników Facebooka.
Możliwość targetowania na poszczególne miasta czy dzielnice jest szczególnie przydatna w przypadku lokalnych firm.
Nie jest to jednak jedyne zastosowanie targetowania geograficznego. Nie od dawna wiadomo, że personalizacja przynosi pozytywne efekty. Zatem—
Targetowanie jest wykorzystywane również przez duże firmy o zasięgu krajowym czy nawet globalnym do personalizacji przekazu marketingowego.
Przykład:
Kampania sieci kawiarni kierowana do mieszkańców poszczególnych polskich miast:
Warszawiacy uwielbiają naszą kawę.
Wrocławianie uwielbiają naszą kawę.
Trójmiasto uwielbia naszą kawę.
i tak dalej.
Bez wiedzy z tego poradnika przepalisz kasę na reklamę:
2. Kierowanie według zainteresowań
Teraz możemy skupić się na charakterystyce Twoich klientów.
Jeżeli sprzedajesz produkty dla pasjonatów, wybranie grupy odbiorców według zainteresowań nie sprawi Ci problemu. Jednak nawet jeśli nie masz w ofercie takich artykułów, skorzystanie z tej opcji targetowania może przyciągnąć do Twojego sklepu wielu potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że gdy zacznie się wyłaniać precyzyjny obraz grupy docelowej, warto stworzyć tzw. profil idealnego klienta. Ten „profil” będzie zawierał wiele informacji o typowym kliencie, również o jego zainteresowaniach. Opis klienta nie tylko pomoże autorom tworzyć treści dostosowane do grupy docelowej, lecz także pozwoli skuteczniej docierać do klientów.
Jeśli prowadzisz na Facebooku stronę, narzędzia analityczne serwisu pozwolą poznać obserwujących, ich cechy i zainteresowania na podstawie czynności podejmowanych przez nich w portalu (polubienia stron, reakcje na wpisy).
W kontekście marketingu internetowego te informacje mogą się okazać bezcenne. Bardzo prawdopodobne jest na przykład, że w grupie docelowej mężczyzn w wieku 35-55 lat o wysokich dochodach znajdą się entuzjaści golfa.
Pamiętaj, że konkurujesz z innymi reklamodawcami — musisz zapaść w pamięć swoim klientom: Co zrobić by się wyróżnić? [6 metod dla e-biznesu]
3. Kierowanie reklam do rodziców
Jeżeli oferta Twojego sklepu jest adresowana przede wszystkim do dzieci (lub młodzieży), warto rozważyć kierowanie reklam do rodziców. To głównie oni dysponują finansami, dlatego targetowanie ich w tym przypadku będzie dobrym wyborem.
Dzięki tej możesz wskazać grupę wiekową dzieci, co jest oczywiście bardzo pomocne. Do wyboru są następujące przedziały wiekowe: 0-12 miesięcy, 1 rok – 2 lata, 3-5 lat, 6-8 lat, 8-12 lat, 13-18 lat, a nawet 18-26 lat. Niezależnie więc od tego, czy sprzedajesz ubranka dla niemowląt, pistolety na wodę czy meble, kierowanie reklam do różnych grup rodziców może przyczynić się do znacznego zwiększenia ruchu w sklepie.
Za SEO nie musisz płacić! Poznaj tę metodę pozyskiwania klientów:
4. Kierowanie reklam do aktywnych klientów
W świetle wdrożenia RODO trzeba na nowo przemyśleć wiele skutecznych taktyk marketingowych (takich jak remarketing). Sprytną alternatywą dla remarketingu jest kierowanie reklam do tych użytkowników Facebooka, którzy korzystają z przycisku „Kup teraz”. To użytkownicy, którzy używają tego przycisku w przypadku zakupów w innych sklepach i firmach. Sam fakt, że są skłonni korzystać z tej opcji, oznacza, że prawdopodobieństwo reakcji na Twoją reklamę i kliknięcia jej również jest wyższe.
Przy okazji: Czy wiesz, jaką wartość stanowią Twoi klienci? [nauczymy Cię]
5. Łączenie opcji targetowania
Aby odnaleźć idealnego klienta, możesz oczywiście korzystać z wielu opcji targetowania jednocześnie. Pamiętaj, że im więcej opcji wykorzystasz, tym mniejsza będzie liczba odbiorców. Ta węższa grupa będzie jednak najprawdopodobniej najbardziej zainteresowana Twoimi produktami. Ta koncepcja znana jest również jako mikrotargeting.
Być może Twój produkt to dokładnie to, czego szukają świeżo upieczeni rodzice z zamiłowaniem do gadów? Dotarcie do nich to nic trudnego.
Facebook to doskonałe narzędzie umożliwiające dotarcie do odpowiedniego grona odbiorców. Serwis zapewnia dostęp do wielu informacji, nie tylko podstawowych danych demograficznych, ale także zainteresowań. Dzięki temu umożliwia dotarcie do idealnego klienta.
21.06.2018Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.