7 trików zwiększających zasięg sklepu internetowego

grafika przedstawiająca mężczyznę wspinającego się po pudełkach do tarczy

Growth hacking to łatwe do zastosowania triki, które dają świetne efekty w postaci zwiększania sprzedaży oraz możliwości dotarcia do szerszego grona odbiorców. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, które elementy możesz zoptymalizować, by zwiększyć zasięg swojego sklepu internetowego i zyskać nowych klientów.

1. Dopracuj stronę „O nas”

Wierz albo nie, ale sekcja „O nas” jest dla odwiedzających bardzo interesująca — zwłaszcza gdy prowadzisz niewielki sklep i potencjalni klienci nie znają Twojego biznesu.

Klientów ciekawią ludzie, historia i inspiracja do prowadzenia sprzedaży. Zaprezentuj te elementy i podkreśl, co sprawia, że Twój sklep jest wyjątkowy, oraz co się za tym kryje.

Na takiej stronie mogą znaleźć się m.in. następujące informacje:

  • jak Twoje produkty lub sklep mogą pomóc Twoim klientom,
  • kim są osoby zajmujące się sklepem (założyciele i pracownicy),
  • dlaczego się tym zajmujesz,
  • co zainspirowało Cię do założenia sklepu (rzadko są to tylko pieniądze)
  • jak długo już działasz w branży,
  • co odróżnia Cię od innych sprzedawców,
  • opinie zadowolonych klientów.

Dzieląc się swoją historią możesz zyskać lojalnych klientów, wysoki wskaźnik rozpoznawalności i w efekcie większy obrót. Kupujący przez internet chętnie wrócą do sklepu prowadzonego przez ludzi z pasją, z jasną misją i celem.

2. Działaj szybciej

Przeciętny użytkownik sklepu internetowego czeka na załadowanie strony zaledwie 3 sekundy podczas surfowania na komputerze oraz 5 sekund, gdy korzysta ze smartfonu. Jeśli trwa to dłużej, klient cofa się do wyników wyszukiwania i wybiera inną stronę.

Jeśli Twój sklep działa zbyt wolno, tracisz klientów.

Amazon odkrył, że ładowanie strony dłuższe o zaledwie jedną sekundę niesie za sobą utratę około 1,6 miliarda dolarów.

W większości przypadków przyczyną długiego czasu ładowania są zdjęcia produktów. Wielu sprzedawców internetowych nie wie, że można znacznie zmniejszyć wielkość plików obrazów bez obniżania ich jakości.

Większość platform sklepowych i zewnętrznych programistów oferuje specjalne przeznaczone do tego dodatki. Istnieją też bezpłatne narzędzia online, dzięki którym można zmniejszać pojedyncze obrazy.

3. Korzystaj z opinii klientów

Znakomita większość kupujących online przywiązuje dużą wagę do opinii innych klientów. Kto sam kupuje przez internet, ma świadomość, że sklepy bez opinii rzadko budzą zaufanie. Dlatego jak najwcześniej zacznij zbierać opinie.

Niektórzy sprzedawcy internetowi decydują się na kupowanie pozytywnych opinii — to dość wątpliwa i przede wszystkim nielegalna praktyka. Dlatego musisz być proaktywny i zapraszać klientów to zostawiania opinii w odpowiednim czasie po realizacji zamówienia.

To właśnie umożliwia Ci system opinii Trusted Shops. Dzięki naszej platformie w łatwy sposób możesz zbierać i zarządzać feedbackiem klientów. Opinie są też doskonałym narzędziem marketingowym, który świetnie sprawdzi się m.in. w mediach społecznościowych.

4. Publikuj filmy

Treści w formie krótkich filmów szturmem podbiły serca internautów. To w dużej mierze zasługa popularności TikToka. Nie bez przyczyny: to po prostu działa i świetnie przyciąga uwagę użytkowników. Nawet jeśli nie widzisz siebie jako twórcy filmów, warto w nie zainwestować.

mężczyzna kręcący film za pomocą kamery

Sklepy internetowe mogą publikować szczególnie dużo różnych rodzajów filmów:

  • prezentacje produktów (zalety i wady),
  • raporty z testowania produktów,
  • poradniki na temat właściwego użytkowania,
  • informacje i porady branżowe,
  • wiadomości zza kulis,
  • historie sukcesów.

Filmy przedstawiające zalety i wady produktów oraz ich rzetelne testy mają potencjał, by znacznie podnieść współczynnik konwersji.

Zamieszczanie filmów w serwisie YouTube, drugiej ulubionej wyszukiwarce internautów, również zwiększa szanse na to, by potencjalni klienci obejrzeli Twoje filmy i — co za tym idzie — odwiedzili Twój sklep.

5. Korzystaj z wyskakujących okienek

Każdy je zna, nikt ich nie lubi, a jednak i tak się z nich korzysta: wyskakujące okienka! Choć niemal żaden internauta za nimi nie przepada, ich skuteczność mówi sama za siebie.

Ważne jednak, aby sprawdzić, co w Twoim sklepie działa najlepiej — czyli dzięki czemu zyskujesz najwięcej subskrybentów. Rabaty, bezpłatna dostawa, konkursy czy ciekawe informacje mogą zachęcać klientów do zapisania się na listę mailingową.

Gdy tylko otrzymasz adres e-mail klienta (wraz z jego zgodą), możesz mu regularnie wysyłać wiadomości prezentujące nowe produkty lub bestsellery i w ten sposób za jednym kliknięciem zwiększać swój obrót.

Wskazówka: W dobrym e-mail marketingu ważne jest to, żeby wysyłać nie tylko wiadomości dotyczące sprzedaży, lecz także filmy, posty na blogu itp., które stanowią dla klienta wartość dodaną.

6. Wykorzystuj media społecznościowe

ekran smartfona z widocznymi ikonami mediów społecznościowych

Daj swoim gościom możliwość chwalenia się faktem, że skorzystali z Twoich usług. W ten sposób stają się oni ambasadorami Twojej matki, co zwiększa prawdopodobieństwo zyskania nowych klientów.

Nawet jedno udostępnienie posta Twojego autorstwa przykuje uwagę setek potencjalnych klientów. Aby jednak tak się stało, publikacje muszą być przyciągające. Możesz np. wykorzystywać poczucie humoru, infografiki czy udostępniać edukacyjne artykuły – najważniejsze, żeby wybrana forma pasowała do Twojej marki.

Angażuj obserwujących, zadając im pytania i odpowiadając na komentarze. Dzięki temu łatwiej zapadniesz w pamięć kupujących.

7. Dodawaj tagi alt do zdjęć produktów

Duża część sklepów internetowych rezygnuje z tej taktyki SEO i tym samym pozostawia innym gigantyczne pole do popisu, którego potencjał można wykorzystać w bardzo prosty sposób.

osoba trzymająca długopis i robiąca notatki na temat SEO

Aby zostawić konkurencję w tyle, koniecznie dołączaj do zdjęć produktów odpowiednie tagi alt, opisujące produkty w Twoim sklepie.

Pamiętaj jednak, żeby...

  • tagi alt obrazów zawierały takie same słowa kluczowe jak strony tych produktów,
  • tekst był krótki i zwięzły dla zapewnienia maksymalnej skuteczności wyszukiwania,
  • nie stosować praktyki napychania stron słowami kluczowymi (keyword stuffing), aby nie otrzymać kary od Google lub innych operatorów. Tekst alt powinien być naturalny i niewymuszony, lecz jednocześnie odnosić się do tematu i słowa kluczowego oraz przedstawiać to, co jest widoczne na zdjęciu.

Podsumowanie

Jak widzisz, małe rzeczy mogą mieć duży wpływ na odbiór Twojego sklepu internetowego. I nie muszą one kosztować kroci! Wykorzystaj te proste wskazówki i sprawdzaj, co przynosi efekty, a co jeszcze warto poprawić, by móc cieszyć się jeszcze lepszymi wynikami sprzedaży.

 

22.11.2023
Dan Heller

Dan Heller

Dan Heller jest specjalistą SEO, który studiował komunikację i projektowanie. Jest zapalonym twórcą treści z doświadczeniem w wielu branżach, w tym e-commerce, nieruchomościach i modzie.

Select Country: