Black Hat SEO: 12 technik, których należy unikać

Uzyskanie świetnej pozycji w wyszukiwarkach za pomocą kilku nieuczciwych sztuczek? Jeśli szukasz skrótów z Black Hat SEO, bądź ostrożny, ponieważ możesz za to słono zapłacić. Dowiedz się o 12 technikach SEO, których należy unikać.

Wysoka pozycja w Google jest celem wielu osób, ale stanowczo odradzamy szukanie skrótów i szybkich rozwiązań, aby ten cel osiągnąć.

W tym artykule pokażemy Ci, czego musisz się wystrzegać, aby nie zostać ukaranym przez algorytmy wyszukiwarek. Wszystkie te techniki mieszczą się pod wspólnym terminem Black Hat SEO.

Spis treści

Co oznacza Black Hat SEO?

Czego unikać?

    1. Upychanie słów kluczowych
    2. Zduplikowane treści
    3. Treści generowane automatycznie
    4. Ukryte teksty
    5. Cloaking
    6. Spam w komentarzach
    7. Pagine doorway
    8. Nadużywanie danych strukturalnych i fragmentów rozszerzonych
    9. Manipulacja linkami i płatne linki
    10. Negatywne SEO
    11. Farmy linków
    12. Niedozwolone polecenia przekierowania

Jak uzyskać wysokie rankingi bez Black Hat SEO

1. Co oznacza Black Hat SEO?

Black Hat SEO to zestaw nieuczciwych i zabronionych strategii, których celem jest zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Innymi słowy, są to działania, które kolidują z wytycznymi wyszukiwarek i należy ich unikać.

🔎 Ciekawostka: Black Hat SEO swoją nazwę zawdzięcza starym westernom, w których złoczyńca miał na sobie czarny kapelusz i jest w bezpośredniej opozycji do tak zwanego White Hat SEO, reprezentującego optymalizację pod kątem wyszukiwarek przeprowadzaną w sposób uczciwy.

Ten rodzaj SEO jest stosowany po to, by witryna uzyskała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania przy wykorzystaniu błędnych technik. Próbują one oszukać algorytm Google, aby uwierzył, że ich treść w najlepszym stopniu odpowiada zapytaniom użytkowników w internecie.

Głównym celem wyszukiwarek jest oferowanie użytkownikom możliwie najlepszych doświadczeń. Z tego powodu zawsze zwracają uwagę na jakość stron:

„Wraz z nadejściem wyszukiwarek pojawili się ludzie, którzy chcą na skróty dostać się na szczyt wyników wyszukiwania. To szkodzi wyszukującym, bo trafniejsze strony lądują pod nieistotnymi wynikami, szkodzi też solidnym właścicielom witryn, bo trudniej jest znaleźć ich strony. Dlatego od najwcześniejszych dni istnienia Google walczymy ze spamerami, pomagając ludziom znaleźć odpowiedzi, których szukają, a rzetelnym witrynom – pozyskać ruch z wyszukiwarki.”.
(
Pomoc Google Search Console)

Wydaje się to oczywiste, ale jeśli wyszukiwarka dowie się (na przykład poprzez aktualizację algorytmu lub działanie ręczne), że używasz jednej z technik Black Hat SEO, konsekwencje będą kosztowne:

  • Twoja pozycja spadnie, a wraz z nim, Twój ruch organiczny.

  • Witryna może zostać całkowicie usunięta z indeksu Google i nie pojawiać się już w wynikach wyszukiwania.

Jakich technik Black Hat SEO należy się wystrzegać?

Być może nie znasz jeszcze dobrze SEO i nie wiesz, jakich technik mógłbyś użyć, a może szukasz nowych strategii, które pozwolą Ci zwiększyć widoczność witryny. Poniżej wymieniamy 12 technik Black Hat SEO, od których należy się trzymać z daleka.

1. Upychanie słów kluczowych

Najbardziej znaną techniką Black Hat SEO jest upychanie słów kluczowych (keyword stuffing) czyli wielokrotne powtarzanie jednego lub więcej słów kluczowych w tekście.

Osoby prowadzące takie działania mają nadzieję uzyskać wyższą pozycję w rankingu, nawet kosztem sprawienia, by ich tekst wyglądał nienaturalnie. Poniższy przykład został zaczerpnięty ze znanego żartu wśród ekspertów SEO:

A SEO copywriter walks into a bar, grill, pub, public house, Irish, bartender, drinks, beer, wine, liquor...
(Źródło)

Celem tych, którzy upychają słowa kluczowe, jest pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania dla różnych haseł. Jeśli jednak są one nieistotne lub wprowadzają w błąd, to wrażenia użytkownika nie będą dobre.

Algorytm Google po prostu znajduje strony, które wykorzystują tę technikę.

💡Pamiętaj, że Twoje teksty powinny być pisane dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek.

2. Zduplikowana treść

Plagiat polegający na publikowaniu zduplikowanych treści to technika, którą odradza samo Google.

Zawłaszczanie treści napisanych przez inne osoby jest nie tylko niezgodne z prawem, ale także przynosi efekt przeciwny do zamierzonego i jest stratą czasu. Gdy wyszukiwarki indeksują strony Twojej witryny, wszelkie znalezione zduplikowane treści zostają zignorowane i prowadzą do obniżenia rankingu.

Jeśli chcesz używać oryginalnych treści na różnych stronach swojej witryny, w mediach społecznościowych itp., pamiętaj o oznaczeniu strony jako „noindex” lub linku jako „nofollow”. W każdym razie, aby uniknąć jakichkolwiek problemów, zawsze staraj się pisać unikalne teksty.

📚Przeczytaj też: Kanibalizacja treści – co to jest i jak jej uniknąć?

3. Treści generowane automatycznie

Prowadź bloga i regularnie publikuj nowe artykuły. To wysyła pozytywny sygnał do Google i pomaga zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Jednak blogowanie wymaga czasu i ciągłego poświęcenia. Z tego powodu niektórzy polegają na „robotach blogujących”, narzędziach, które automatycznie generują, aktualizują i publikują nowe treści.

Choć może się to wydawać opłacalnym rozwiązaniem, a sztuczna inteligencja robi wielkie postępy w szybkim tempie, to należy pamiętać, że doświadczenie użytkownika dzięki takim działaniom nigdy nie będzie miało wysokiej jakości. Tekst będzie wyglądał mechanicznie, a nie płynnie, tak jakby został napisany przez osobę nie znającą danego języka, a nawet robota.

4. Ukryte teksty

Ukryty tekst to sytuacja, gdy rozmiar czcionki wynosi zero lub gdy tekst ma ten sam kolor, co tło strony.

Chociaż ta technika, w przeciwieństwie do upychania słów kluczowych, niekoniecznie negatywnie wpływa na wrażenia użytkownika, to nadal jest to zabroniona praktyka. Dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki wiedzą, że strona z ukrytymi tekstami nie będzie odpowiadać na zapytania użytkowników.

5. Cloaking

Dzięki technice cloakingu (inaczej maskowania) odwiedzającym witrynę i wyszukiwarce wyświetlane są dwie różne treści. Jest to próba wprowadzenia w błąd algorytmu Google, tak aby strona mogła zostać wyświetlona użytkownikom na słowa kluczowe, których tekst w rzeczywistości nie zawiera.

Niektóre strony używają cloakingu do wstawiania spamu, złośliwego oprogramowania lub niejawnych przekierowań.

6. Spam w komentarzach

Często na blogach, forach lub podobnych stronach można znaleźć komentarze zawierające linki do innych witryn. Ta technika służy do szybkiego i łatwego zdobywania dużej liczby backlinków.

Nie jest to koniecznie zła technika sama w sobie: jeśli Twój komentarz i/lub link wnosi wartość dodaną dla czytelnika, jest to strategia, którą możesz stosować oszczędnie i ostrożnie. Jeśli jednak link jest nieistotny, ryzykujesz karę za spam.

📚Przeczytaj też: Co to jest link baiting? 7 skutecznych sposobów

7. Doorway pages

Strony doorway, znane również jako strony gateway lub bridge, są zaprojektowane jako sposób przekierowywania odwiedzających na inne strony.

Jest to strona powiązana z konkretnym zapytaniem stworzona z myślą o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak po kliknięciu przez użytkownika są przekierowywani gdzie indziej. Innymi słowy, przejście pomaga kierować ruch na stronę, ale nie oferuje żadnej wartości dla użytkownika.

8. Nadużywanie danych strukturalnych i fragmentów rozszerzonych

Fragmenty rozszerzone to dodatkowe elementy, które są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, aby strona była bardziej atrakcyjna do kliknięcia niż inne. Na przykład możesz znaleźć godziny otwarcia sklepu, numer telefonu lub gwiazdki recenzji:

📚Przeczytaj też: Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w wyszukiwarce Google

Dane strukturalne umożliwiają z kolei zmianę sposobu wyświetlania treści.

Black Hat SEO polega na dostarczaniu niedokładnych informacji w celu oszukania wyszukiwarek i użytkowników. Na przykład ktoś, kto praktykuje Black Hat SEO, może przyznać sobie pięć gwiazdek w fałszywej witrynie z opiniami i dodać dane strukturalne, aby wyróżnić się na stronach wyników wyszukiwania. Jest to bardzo ryzykowna praktyka, ponieważ wyszukiwarki zachęcają użytkowników do zgłaszania witryn, które wykorzystują dane strukturalne.

New call-to-action

9. Manipulacja linkami i płatne linki

Otrzymywanie linków zwrotnych z wiarygodnych źródeł i stron z wysokim autorytetem domeny może naprawdę poprawić SEO Twojej witryny. Jeśli jednak linki te zostały kupione lub utworzone w celu manipulowania rankingiem, naruszasz wytyczne Google dla webmasterów.

Ta technika Black Hat SEO może mieć odwrotny skutek i całkowicie zniwelować widoczność Twojej witryny.

Kilka przykładów, które identyfikuje Google to:

  • wymiana pieniędzy, towarów lub usług w celu uzyskania linków zwrotnych,

  • linki utworzone we współpracy z innymi witrynami wyłącznie w celu uzyskania odnośników do Twojej witryny („link za link”),

  • programy lub usługi, które automatycznie tworzą linki do swojej witryny.

10. Negatywne SEO

W przeciwieństwie do innych, ta technika Black Hat SEO nie ma na celu poprawy pozycji w rankingu, ale pogorszenia pozycji konkurencji.

Jednym ze sposobów jest zostawienie negatywnych opinii na otwartych platformach lub kierowanie nienaturalnych linków do czyjejś witryny.

Aby uniknąć negatywnego wpływu SEO na Twoją stronę, zawsze miej oko na linki zwrotne za pomocą specjalnych narzędzi, takich jak Backlink Checker od ahrefs.

Upewnij się również, że masz pełną kontrolę nad swoimi opiniami w sieci.

Zbieraj i zarządzaj swoimi opiniami w Profil Firmy Google, Trusted Shops i Trustpilot za pomocą jednego narzędzia 👇

Poznaj Menedżera Wizerunku

11. Farmy linków

Farmy linków to strony lub całe witryny z dużą liczbą łączy, często całkowicie pozbawione treści lub nieprzynoszące użytkownikowi żadnej wartości dodanej.

Ich cel ogranicza się zatem wyłącznie do budowania linków, których celem jest podniesienie rankingu strony dla określonego słowa kluczowego.

12. Niedozwolone polecenia przekierowania

Samo przekierowanie nie jest błędną techniką SEO, czasami jest wręcz konieczne (na przykład przy przenoszeniu witryny pod nowy adres), ale niektóre przekierowania mogą być „mylące”.

Ten rodzaj przekierowań w rzeczywistości ma na celu indeksowanie określonej treści do wyszukiwarek, a następnie kieruje użytkowników na inny adres URL z inną treścią.

Podobnie jak w przypadku maskowania, użytkownicy zobaczą treści inne niż te, które zindeksował robot Google, i mogą paść ofiarą spamu lub innej niebezpiecznej treści.

📚Przeczytaj też: Crawl budget: co to jest i jak wpływa na SEO

Jak uzyskać wysokie rankingi bez Black Hat SEO

Chociaż techniki Black Hat SEO mogą wydawać się idealnym rozwiązaniem, aby szybko uzyskać dobry ranking, to rezultaty często są mylące.

Ponadto, w przypadku, gdy Google Cię przyłapie, Twoja witryna zostanie ukarana, co przez długi czas utrudni pracę w przyszłości. Wskazane jest zainwestowanie czasu w legalną optymalizację witryny, aby zapewnić długotrwały sukces.

Zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami Google dla webmasterów, pamiętaj, jakich technik unikać i bądź zawsze na bieżąco z najlepszymi praktykami SEO!

Odkryj teraz nasze wskazówki 👇

Nouveau call-to-action

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. włoskim: Black Hat SEO: 12 tecniche vietate da evitare

0 komentarzy