Backlinki - czym są, jak je pozyskać? [skuteczne metody]

Chcesz, aby Twój sklep znalazł się w czołówce wyszukiwań Google? To możliwe dzięki budowaniu backlinków, czyli linków zwrotnych. W tym artykule dowiesz się, jak to działa w branży e-commerce.

blogTitle-backlinks

Wciąż dominuje jeden z czynników rankingowych Google i to właśnie on decyduje o tym, na ile dana strona internetowa jest widoczna w wynikach wyszukiwania: backlinki, czyli linki umieszczane na innych domenach, przekierowujące na witrynę docelową. 

W jaki sposób pozyskać dobre linki zwrotne do sklepów internetowych? Oto 5 możliwości!

Umieść linki do strony sklepu na innych platformach

Po zarezerwowaniu nazwy domeny, zainstalowaniu systemu sklepowego i wprowadzeniu produktów wszystko jest już niemal gotowe, aby rozpocząć sprzedaż.

Jest jednak jeszcze kwestia, o której często e-sprzedawcy, zwłaszcza początkujący, zapominają – umieszczenie linków do strony swojego sklepu internetowego na platformach społecznościowych, takich jak:

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Google Moja Firma
  • tumblr
  • Pinterest

... a także na innych stronach istotnych dla Twojej branży. Utwórz profil (logo, opis, link do strony głównej) swojego sklepu internetowego.

W ten sposób nie tylko zabezpieczysz nazwę tak, aby nikt inny nie mógł się o nią ubiegać, ale zgromadzisz też ważne linki.

blogTitle-internal_Links

Na niektórych platformach (np. YouTube) oprócz linku do strony głównej można także umieścić linki do takich serwisów jak Facebook, Instagram, Twitter itp.

zalando-links-youtube
Utworzenie tych linków wymaga minimalnego nakładu czasu, a to właśnie one zwiększają zaufanie, jakim Google obdarza Twój sklep.

Udzielaj się na innych blogach branżowych i zostawiaj swój ślad w komentarzach

Po tym jak w ramach SEO zaczęto unikać tego rodzaju budowania linków zwrotnych ze względu na częste lądowanie w spamie, niemal zaprzestano zalecania tego zabiegu. 

Należy mieć świadomość, że w przypadku tej strategii budowania linków zwrotnych celem jest wstawianie linków w taki sposób, aby kierować nowych odwiedzających na własna stronę internetową, a nie generować jak największą liczbę linków. Nie należy zatem skupiać się na komentarzach lądujących w spamie, lecz na takich, które są dla czytelnika naprawdę wartościowe.

Twoje nowe zadanie: odwiedzanie blogów i stron internetowych, które pasują do Twojej branży.

Jeżeli chodzi o opinie o produktach, sytuacja wygląda tak, jak w przypadku komentarzy. Oczywiście cieszysz się z ocen, które składają się tylko ze stwierdzeń Wszystko super!, ale najbardziej wartościowe są oceny i komentarze zawierające więcej treści.

Wyrażaj więc swoją opinię dotyczącą różnych tematów i produktów, przedstawiaj nowy punkt widzenia lub dodatkowe informacje. Zwiększy to prawdopodobieństwo:

  • zatwierdzenia Twojego komentarza, a co za tym idzie stworzenia nowego linku zwrotnego, a następnie...
  • odwiedzenia Twojego sklepu internetowego przez czytelnika, którego zainteresowała Twoja opinia w komentarzu.

Zadbaj o content marketing

Tworzenie treści, które interesują odwiedzających i tworzą linki zwrotne, może okazać się dużym wyzwaniem. Jest to jeden z powodów, dla których tak niewiele sklepów internetowych prowadzi działania związane z content marketingiem.

Nie należy jednak lekceważyć zalet, jakie niesie za sobą dobra treść, m.in.:

  • zwiększa się widoczność w wyszukiwarkach,
  • nowi klienci znajdują Twój sklep,
  • zyskujesz linki zwrotne,
  • wzrasta wartość Twojego sklepu internetowego.

Dzięki treściom, mającym jakąś wartość edukacyjną przypominasz nowym odwiedzającym i obecnym klientom, że oferujesz więcej niż konkurencja. Za pomocą przewodników, samouczków i dodatkowych informacji o swoich produktach nie tylko pomagasz swoim klientom, ale zwiększasz też szansę na wstawienie linku do Twojej strony przez inne strony internetowe. Pomaga to również w zwiększeniu lojalności i gotowości do dokonania zakupu.

Oprócz rodzajów treści wymienionych powyżej, także infografiki są nadal świetnym sposobem na zdobycie wielu nowych linków. Infografika z tak zwanym "wirusowym" potencjałem zawiera zazwyczaj informacje, o których konsument nie wiedział lub które po prostu go rozbawiły – a w najlepszym przypadku i jedno, i drugie.

Inwestycja w content marketing (marketing treści), a nawet zatrudnienie zajmującej się tym osoby, może naprawdę pomóc Twojemu sklepowi internetowemu. Miej na uwadze, że wielu sprzedawców internetowych nie docenia tej strategii marketingowej i koncentruje się wyłącznie na płatnej reklamie. Skorzystaj zatem z okazji, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Współpracuj z blogerami

Infulencer marketing jest integralną częścią świata marketingu od prawie 2 lat. Blogerzy istnieli jednak, zanim ten marketingowy trend stał się wszechobecny.

Są to ludzie, którzy, pisząc o swojej pasji i testując produkty, zbudowali szerokie grono czytelników. Dobra wiadomość jest taka, że biznes blogowy nadal istnieje!

blogTitle-influencer-1

Jeśli wiesz już, kim są wpływowi blogerzy w Twojej branży, to pierwszy krok masz już za sobą. Skontaktuj się z nimi i spróbuj nawiązać współpracę.

Nie zapominaj jednak o blogerach o mniejszym zasięgu. W przeciwieństwie do znanych kolegów z tysiącami czytelników, którzy nie mogą opędzić się od ofert współpracy, blogerzy, którzy jeszcze nie zgromadzili szerszej grupy odbiorców, będą wdzięczni za taką propozycję.

Oto jak może wyglądać współpraca z blogerem:

  • wysyłasz produkt do przetestowania,
  • bloger testuje produkt i publikuje post z recenzją, i...
  • w ten sposób zwraca uwagę potencjalnych klientów na produkt oraz Twój sklep.

Spraw, aby Twój sklep był wyjątkowy!

Mamy dla Ciebie przepis na tworzenie nowych linków tydzień po tygodniu.

Zasadniczo wszystkie sklepy internetowe są takie same. Posiadają podobną strukturę, strony produktów wyglądają podobnie, a ceny są często takie same jak u konkurencji.

Dlatego tym ważniejsze jest wyróżnienie się na tle innych sklepów. Małe detale mogą stanowić decydującą różnicę:

  • wprowadzaj nietypowe produkty,
  • pisz zabawne opisy produktów,
  • wstawiaj dodatkowe zdjęcia produktów, na których produkt jest prezentowany w użyciu,
  • twórz historię wokół swoich produktów,
  • zainwestuj w innowacyjną stylistykę sklepu,
  • stwórz indywidualne doświadczenie zakupowe,
  • zaoferuj osobistą poradę dotyczącą zakupów.

produktbeschreibung-auto

Podsumowanie

Jeśli spróbujesz zaoferować swoim odwiedzającym i klientom coś więcej, niż tylko produkt, już jesteś na najlepszej drodze do zgromadzenia nowych linków zwrotnych i sukcesywnej poprawy w rankingu Google.

Połącz tę strategię z aktywnym marketingiem (współpraca z blogerami i komentarze), a nowe linki zwrotne będę sukcesywnie się mnożyć.

Pozostaje jednak najważniejszy aspekt ich budowania: bądź na bieżąco! Nawet najsilniejsze linki nic nie zdziałają, jeśli Twój sklep nie będzie zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek.

W naszym bezpłatnym przewodniku dla sklepów internetowych znajdziesz 10 praktycznych wskazówek dotyczących SEO. Dzięki nim wkrótce znajdziesz się w samej czołówce! 

SEO dla sklepów internetowych

1 komentarz