7 korzyści m-commerce dla Twojej firmy

M-commerce kwitnie. Obecnie konsumenci mają dostęp do informacji zawsze i wszędzie. W związku z tym zmieniają się ich nawyki konsumpcyjne. Ponieważ coraz więcej klientów robi zakupy za pomocą smartfonów w miejsce tradycyjnych punktów i stron internetowych, firmy muszą dostosować swoje strategie sprzedaży, aby zachować konkurencyjność na dzisiejszym rynku. Oto 7 korzyści z m-commerce dla Twojej firmy.

Czym jest m-commerce?

M-commerce, znany również jako handel mobilny, to rodzaj sprzedaży online, który odbywa się na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. W przeciwieństwie do tradycyjnego handlu elektronicznego, który wymaga komputera stacjonarnego lub laptopa, m-commerce nie jest ograniczony ani lokalizacją, ani czasem. Ta wygoda sprawiła, że stał się on jednym z najszybciej rozwijających się rodzajów e-commerce. Oprócz wygody, handel mobilny oferuje inne korzyści. Ponieważ świat staje się coraz bardziej cyfrowy, to bezpieczne będzie założenie, że popularność m-commerce będzie nadal rosła.

Większa bliskość

Marketing mobilny może być skutecznym sposobem zwiększenia sprzedaży oraz świadomości marki. W szczególności pozwala na większą personalizację. Osoby, które robią zakupy z telefonu komórkowego, prędzej podzielą się swoimi danymi osobowymi, ponieważ nie istnieją dla nich ograniczenia przestrzenne ani czasowe, jak w tradycyjnym sklepie, a nawet na stronie internetowej.

Mogą przeglądać kategorie produktów, porównywać ceny i robić zakupy bez konieczności odrywania wzroku od smartfona. Ta możliwość zapewnienia bardziej spersonalizowanego doświadczenia pozwala sprzedawcom zmaksymalizować wartość ich bazy klientów i przyciągnąć tych, których mogliby stracić w tradycyjnych sklepach.

Ogromny potencjał

Szacuje się, że w 2022 roku ponad 5 miliardów ludzi na świecie będzie posiadało urządzenia mobilne.

W 2021 roku sprzedaż mobilna wyniosła około 3,5 biliona USD i wzrosła o ponad 20% rok do roku.

Można więc śmiało wywnioskować, że jest to dla firm duża szansa na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Na rozwój m-commerce składa się kilka czynników.

Po pierwsze, rosnąca penetracja smartfonów i innych urządzeń mobilnych ułatwia ludziom przeglądanie i kupowanie produktów online. A technologie te wciąż ewoluują w szybkim tempie.

Po drugie, rozwój mediów społecznościowych i aplikacji do przesyłania wiadomości stworzył dla e-sprzedawców nowe kanały do promowania swoich produktów i usług.

Wreszcie rosnąca dostępność szybkich mobilnych sieci transmisji danych i ulepszona telefonia komórkowa ułatwiają ludziom łączenie się z internetem i dokonywanie zakupów w ruchu. Biorąc pod uwagę wszystkie te trendy i nowe technologie działające na jego korzyść nie dziwi fakt, że transakcje mobilne będą rosły w szybkim tempie w nadchodzących latach.

Docieranie do szerszego grona odbiorców

Dzięki handlowi mobilnemu Twoi klienci mogą dokonywać transakcji za pomocą smartfona podczas podróży, w pracy lub w miejscu, gdzie tradycyjny handel jest niedostępny.

Ponieważ ludzie spędzają coraz więcej czasu korzystając z telefonów komórkowych, jest to świetna okazja, aby połączyć się z nimi za pośrednictwem wielu funkcji handlu mobilnego.

Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, firmy muszą mieć solidną strategię m-commerce. Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że Twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Oznacza to, że powinna być zaprojektowana z myślą o małych ekranach i ekranach dotykowych oraz powinna szybko ładować się na wszystkich typach urządzeń.

📚Przeczytaj też: Co najbardziej irytuje klientów w mobilnych wersjach e-sklepów?

Po zoptymalizowaniu witryny pod tym kątem należy skoncentrować się na marketingu produktów lub usług za pośrednictwem kanałów mobilnych. Może to obejmować tworzenie reklam, aplikacji mobilnych i korzystanie z platform mediów społecznościowych, takich jak Twitter czy Instagram.

Większe zaangażowanie klientów

Główną zaletą m-commerce jest jego zdolność do zwiększania zaangażowania klientów. Wygoda robienia zakupów ze smartfona oznacza, że kupujący z czasem częściej wracają do Twojej witryny lub aplikacji, czy to w celu przejrzenia asortymentu, czy po prostu dokonania kolejnego zakupu.

Dodatkowo m-commerce pozwala docierać i angażować nowych klientów w sposób, który byłby niemożliwy w przypadku bardziej tradycyjnych kanałów sprzedaży internetowej.

Liczne badania wykazały, że użytkownicy smartfonów i tabletów stają się klientami, jeśli otrzymują ukierunkowane komunikaty, promocje lub kody rabatowe.

Otwiera to przed przedsiębiorcami wiele możliwości. Na przykład możesz oferować ekskluzywne rabaty kupującym w aplikacji, wysyłając im powiadomienia push na telefon, gdy ci wchodzą do Twojego sklepu lub punktu sprzedaży.

Niższe koszty

Koszt wytworzenia aplikacji mobilnej jest znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnej strony internetowej. Pozwala to przedsiębiorcom na rozpoczęcie działalności przy mniejszym kapitale i szybszy start. Dzięki temu, że koszty produkcji staną się jeszcze bardziej w zasięgu, firmy będą mogły szybko reagować na potrzeby klientów i oferować nowe usługi, produkty lub dodatkowe funkcje spełniające ich specyficzne potrzeby.

Ponadto m-commerce pozwala sprzedawcom wykorzystać siłę nabywczą klientów. Mając dostęp do kupujących o każdej porze dnia za pośrednictwem aplikacji na smartfony, firmy mogą pozostawać w kontakcie ze swoimi klientami, zamiast zostać wyprzedzonym przez konkurencję, która może wykorzystać te informacje do lepszego ukierunkowania możliwości sprzedaży. Wreszcie możliwość dokonywania przez konsumentów zakupów bez konieczności posiadania przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego ułatwia im korzystanie z opcji handlu mobilnego, nawet jeśli nie mają dostępu do internetu w domu lub w innych miejscach dokonywania zakupów.

Zwiększona personalizacja

Personalizacja jest kluczem do stworzenia dla klientów okazji do bezproblemowych i satysfakcjonujących zakupów.

Dzięki m-commerce możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi specjalnie wybranej grupie demograficznej, wyświetlając ukierunkowane reklamy na różnych platformach, takich jak Facebook czy Google Ads.

New call-to-action

Masz również możliwość stworzenia niestandardowej strony docelowej, która pozwoli Ci dotrzeć do określonych grup klientów z ofertami bezpośrednio odpowiadającymi ich potrzebom i zainteresowaniom.

Wreszcie, m-commerce pozwala firmom przyjąć nowy sposób interakcji z klientami: zaangażowanie w sieciach społecznościowych. Dzięki aplikacjom takim jak Instagram i Snapchat firmy mogą nadążać za trendami, oferując jednocześnie specjalne oferty, rabaty czy programy lojalnościowe z ekskluzywnymi treściami dostępnymi tylko w mediach społecznościowych.

Chociaż wiele osób uważa, że e-commerce oferuje większe możliwości gromadzenia danych niż handel mobilny, w rzeczywistości to ten drugi może gromadzić więcej informacji.

Terminale mobilne są w stanie zbierać interesujące dane dotyczące mobilności, takie jak pozycja dzięki GPS, akcelerometry lub bardziej tradycyjne dane, takie jak sieci społecznościowe.

Dlatego handel mobilny może zapewnić firmom znacznie pełniejszy obraz ich klientów. Ponadto technologie bezprzewodowe mogą również dostarczać danych w czasie rzeczywistym, które można wykorzystać do podejmowania decyzji marketingowych i rozwoju produktów.

Innymi słowy, m-commerce stanowi znaczący postęp w zakresie możliwości gromadzenia i wykorzystywania danych klientów.

Automatyzacja interakcji

W m-commerce interakcje z klientami są często zautomatyzowane.

Po pierwsze, automatyzacja interakcji z klientami może poprawić efektywność transakcji. Dzięki automatycznej obsłudze typowych zadań, takich jak fakturowanie i wysyłka produktów, firmy mogą skrócić czas każdej transakcji.

Ponadto automatyzacja interakcji z klientami może pomóc poprawić dokładność informacji. Używając oprogramowania do zarządzania zadaniami, takimi jak gromadzenie danych, firmy mogą zmniejszyć ryzyko błędu ludzkiego.

Wreszcie, automatyzacja interakcji z klientami może uwolnić pracowników i pozwolić im skupić się na bardziej złożonych zadaniach.

Przejmując rutynowe zadania, takie jak zapytania dotyczące obsługi klienta czy przyjmowanie zamówień, firmy mogą umożliwić swoim pracownikom zajmowanie się większymi projektami.

Podsumowując, automatyzacja interakcji w m-commerce ułatwia Twoim klientom znalezienie tego, czego potrzebują i płynną realizację transakcji.

Podusmowanie

Jak widać, jest wiele powodów, dla których warto wdrożyć m-commerce w swoim biznesie. Jeśli jeszcze nie korzystasz z handlu mobilnego, teraz jest czas na wdrożenie prawdziwej strategii mobilnej! A jeśli już to robisz, nadal możesz cieszyć się wieloma korzyściami, jakie ma do zaoferowania m-commerce.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. francuskim: 7 avantages du m-commerce pour votre entreprise

22.12.2022

Benjamin Metger

Po 20-letniej karierze w branży human resources, zdecydował się na stworzenie bloga, który zajmuje się trendami i wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies