Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Rozejrzyj się po autobusie, tramwaju czy pociągu dowolnej relacji. Widok, który zastaniesz, będzie bardzo podobny — ludzie wpatrzeni w swojego smartfona.
Twój cel: widoczność Twojej marki na ekranie tych smartfonów!
Dowiedz się, czy dla marki B2B warto zrealizować ten cel poprzez aktywność na Instagramie.
W tym artykule dowiesz się:Pobierz kompletny poradnik na temat reklamy na Instagramie [za darmo]. Zwiększ swoją widoczność. Pozyskaj nowych klientów. Sprawdź:
Instagram zaczynał jako prosta platforma do udostępniania zdjęć. Wraz z popularnością zyskał nową gamę funkcjonalności. Połączył cechy wielu innych serwisów takich jak Snapchat.
Obecnie Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jak donosi serwis TechCrunch, w 2018 liczba użytkowników Instagrama przekroczyła miliard.
Panuje wszechobecne przekonanie, że Instagram jest dedykowany użytkownikom prywatnym. Potencjał biznesowy mogą tam odnaleźć jedynie marki B2C. Nie daj się zwieść!
Oto garść faktów:
Dobrze prowadzona kampania reklamowa przyciąga uwagę i zainteresowanie. Ten efekt możesz uzyskać również dla firmy czy marki B2B.
Oczywiście—
Instagram nie dla każdej marki sprawdzi się jako bezpośrednie narzędzie sprzedażowe. Sprzedaż B2C, a B2B znacznie się od siebie różnią. Trudniej jest sprzedać oprogramowanie czy usługę dla biznesu niż sukienkę czy buty.
Instagram pomoże Ci jednak zwiększyć świadomość marki i wspomoże Twój proces sprzedażowy. Gdy zaznajomiony z Twoją marką lead podejmie decyzję zakupową, będzie już w pełni zdecydowany, że kupi właśnie od Ciebie.
Świetnym przykładem profilu B2B na Instagramie jest Netguru:
Firma Netguru zajmuje się tworzeniem oprogramowania na zamówienie. Profil na Instagramie służy do budowania otwartego wizerunku firmy oraz komunikowania jej wartości — zarówno klientom, jak i potencjalnym pracownikom (employer branding).
Chcesz osiągnąć sukces promując swój biznes B2B na Instagramie? Zastosuj się do tych 4 wskazówek:
Siła Instagrama tkwi w prostej zasadzie:
Kupujemy oczami.
Zatem — na swoim profilu B2B sprzedawaj obrazem. Pamiętaj, że sprzedaż nie zawsze jest bezpośrednia i dotyczy Twoich produktów czy usług. Sprzedawaj ludziom swój biznes. Daj się zapamiętać.
Potrzebujesz inspiracji? Sprawdź profil Mailchimp na Instagramie. Cechuje go świetnie prowadzona komunikacja marketingowa do obecnych i potencjalnych klientów. Znajdziesz tam wiele perełek, w tym animację przybijania piątki:
Zadajesz sobie pytanie, w jaki sposób taki post sprzedaje? Bezpośrednio — wcale! Za pomocą takich wizualnych elementów Mailchimp osadza się jednak mocno w świadomości swojej grupy docelowej. Skraca dystans i buduje relacje.
W świetny sposób obrazem sprzedaje również Adobe. Na ich profilu grupa docelowa — kreatywni twórcy — znajdą to, co lubią najbardziej:
Jaki ukryty przekaz można znaleźć w tych postach? Jeśli chcesz tworzyć tak wspaniałe rzeczy, wybierz oprogramowanie Adobe.
Wskazówka: Dopasuj wykorzystywane grafiki do swojej grupy docelowej. Określ, czym się interesuje i jakie treści lubi przeglądać.
Wartym rozważenia jest jeszcze jeden patent stosowany przez konta biznesowe. Dopasowanie kolorystyki i/lub stylistyki zdjęć do marki.
Apple decyduje się na zdjęcia o niskim kontraście, kojarzące się z profesjonalnym reportażem. Orange Polska z kolei dodaje do swoich zdjęć efekt ciepłego światła, jako że głównym kolorem marki jest pomarańczowy, a wartość marki to bliskość i relacje.
Coś, czego zdecydowanie powinieneś unikać na Instagramie, to zarówno przewidywalność jak i kopiowanie zachowań. Oryginalność jest najważniejsza.
Czy znasz najbardziej popularny post na Instagramie? To zdjęcie jajka:
Ten przykład świetnie ilustruje, że nietuzinkowe materiały multimedialne przyciągają największą uwagę.
Zatem—
Staraj się unikać typowo stockowych zdjęć. Nie masz na pokładzie grafika lub fotografa, który poprowadzi Twoj profil na Instagramie? Skorzystaj z zasobów multimedialnych takich firm jak Death to Stock Photos.
Wskazówka: Dokonuj selekcji zdjęć oraz dopasowuj je do swojej marki, aby zachować spójność.
Dobrym pomysłem jest wykorzystywanie treści generowanych przez użytkowników. Zorganizuj konkurs lub republikuj posty innych użytkowników, którzy pokazują Twoje produkty lub mówią o Twoich usługach.
Ten drugi sposób to świetne wykorzystanie tzw. społecznego dowodu słuszności:
Społeczny dowód słuszności – zasada, według której człowiek, nie wiedząc jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny (co może zależeć od różnych czynników), podejmuje decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy.
Umieść zatem zdjęcia pokazujące, w jaki sposób Twój produkt jest używany oraz co myślą o nim Twoi użytkownicy. Zaprezentuj również, jak pracują Twoi pracownicy za kulisami.
Nie tylko przemówisz do wyobaźni, ale również zapewnisz większe zaangażowanie. Efekt? Większa liczba naśladowców, a dalej: większa świadomości Twojej marki.
Czy znasz najważnieszą zasadę działania na Instagramie? Powiem wprost:
Nie rozpoczynaj pracy bez uprzedniego planu.
Zasada ta odnosi się zarówno do rynku B2C, jak i B2B. Przy czym w tym drugim przypadku ma jeszcze większe znaczenie! Dlaczego? Proste: Funkcjonujesz na rynku profesjonalistów.
Zatem—
Dobra strategia zasługuje na niezbędną uwagę!
Wskazówka: Wykorzystaj narzędzia ułatwiające budowanie oraz realizację strategii działań na Instagramie takie jak Later, Planoly czy Postedo.
Poniżej znajdziesz wskazówki przy tworzeniu strategii działań marketingowych w serwisie Instagram.
Oprócz standardowych postów ze zdjęciami lub filmami, na Instagramie możesz wykorzystać kilka dodatkowych funkcji:
Niestety, Instagram nie daje możliwości umieszczania linków w opisie zdjęć. Powszechną praktyką stało się tworzenie jednego linka w opisie profilu. Umożliwia on stworzenie osobnych hiperłączy dla każdego posta na naszym profilu na Instagramie.
Przykład poniżej:
A więc—
Jeśli zamierzasz często linkować w swoich postach, skorzystaj z narzedzia Linktree. Funkcję tę oferuje również Later.
Możesz rozważyć również skorzystanie z funkcji Zakupy na Instagramie.
Funkcja ta nie jest jeszcze dostępna dla każdego profilu. Korzystając z powyższego linku możesz zapisać się jednak na testy tego rozwiązania.
Na sam koniec zastanów się nad wykorzystaniem rozwiązań takich jak Instagram Stories (Zdarzenia), IGTV oraz relacje live. Dzięki nim możesz nawiązać większą, bezpośrednią więź z odbiorcami Twojej marki.
Gdy zdobędziesz 10 000 obserwujących Twój profil, będziesz mógł dodawać linki do Zdarzeń!
Instagram nie jest serwisem społecznościowym dedykowanym biznesowi. W tej materii króluje LinkedIn. Większość Instagrama zajmują prywatne zdjęcia lub profile tak zwanych influencerów. Zatem — dominująca tematyka to lifestyle.
Nie ulegaj jednak pokusie zbyt dosłownego dostosowania się do panujących na Instagramie trendów. Pamiętaj, że w swojej komunikacji musisz zachować profesjonalizm. W końcu reprezentujesz markę B2B.
Niemniej—
Zachowując profesjonalizm, możesz jednocześnie pokazać na Instagramie ludzką stronę Twojej firmy. W końcu każda firma to tak na prawdę współpracujący ze sobą ludzie.
W celu zachowania profesjonalizmu przygotuj jasny i klarowny opis Twojej firmy i celu profilu w jego bio.
Oprócz tego wygeneruj nazwę użytkownika będacą nazwą Twojej firmy. Dzięki temu uzyskasz link instagram.com/nazwa-twojej-firmy.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy B2B, rozważ dołączenie do Trusted Shops. Po przejściu audytu, Twój sklep otrzyma Znak jakości, którym będziesz mógł pochwalić się zarówno na stronie internetowej sklepu, jak i na Instagramie.
Zbuduj zaufanie do swojego sklepu: Znak jakości — czym jest i jak uzyskać?
Instagram może być świetnym serwisem społecznościowym dla marki B2B. Wykorzystanie tego medium do marketingu dla klienta biznesowego wymaga jednak solidnej i przemyślanej strategii.
Czy ten artykuł rozwiał Twoje wątpliwości? A może korzystasz już z Instagrama w swojej firmie? Podziel się swoją opinią na temat Instagrama dla B2B w komentarzu pod artykułem.
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.