Organizacja magazynu – najważniejsze zasady
Długi czas dostawy to ryzyko nie tylko uszczerbku na wizerunku, ale też problemów prawnych. Oto zasady dotyczące efektywnej organizacji magazynu.
Zarządzanie firmą, niezależnie od jej rodzaju, nigdy nie jest łatwym zadaniem. Wymaga to poświęcenia, wysiłku i dużo czasu. Na szczęście sklepy internetowe mają tę przewagę, że ich powstanie przypadło na szczyt boomu technologicznego. Wraz z rozwojem i wzrostem popularności handlu elektronicznego opracowano narzędzia ułatwiające zarządzanie przedsiębiorstwami działającymi w tym sektorze.
Posiadanie e-sklepu i niekorzystanie z pewnych narzędzi oznacza utratę wielkiej szansy na optymalizację działalności bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych.
Poniżej zestawiliśmy 7 niezbędnych narzędzi do zarządzania e-commerce w najlepszy możliwy sposób.
Jeśli potrzebujesz narzędzi, które pomogą Ci w globalnym i kompleksowym zarządzaniu Twoim e-commerce, dobrym punktem wyjścia jest skorzystanie z ERP. Jest to program, który pomaga planować zasoby firmy, aby móc nimi kompleksowo zarządzać.
Dzięki ERP możesz zobaczyć dane dotyczące sprzedaży z ostatniego tygodnia, stan każdego produktu w magazynie, a nawet automatycznie rejestrować otrzymane faktury i opłacone kwoty.
ERP dostarczają narzędzi, które ułatwiają realizować dane procedury. Na przykład, poprzez ujednolicenie bazy danych optymalizuje się proces, oszczędza czas i poprawia komunikację.
Z drugiej strony to bezpośrednia automatyzacja zadań i wykonywanie ich za Ciebie. Dzięki temu czas i zasoby, które oszczędzamy, rosną wykładniczo.
Krótko mówiąc, jest to narzędzie które, upraszczając procedury i wewnętrzne procesy w naszej firmie, odpowiada również za odciążenie nakładu pracy. Wdrożenie ERP wyznaczy ery „przed” i „po” w funkcjonowaniu Twojej firmy.
Najnowsze tendencje w e-commerce zmierzają w kierunku całkowitego zadowolenia klienta. Kwestia ta stała się najważniejszym elementem i wszystko musi się wokół niej kręcić.
Musimy zadbać o to, aby doświadczenie klientów było pozytywne i dać im poczucie, że otrzymali wysokiej jakości usługi. Aby to osiągnąć i sprawić, że klienci będą chcieli do nas wracać, konieczne jest korzystanie z CRM.
CRM, czyli menedżer relacji z klientami, to narzędzie, które w prosty i wygodny sposób pomaga nam zarządzać całym portfolio naszych klientów.
Nie jest to jednak tylko prosta baza kontaktów. CRM zbiera wszystkie informacje, które przekazuje nam każdy klient, wraz z zapisem wszystkich kontaktów oraz ich zakupów i preferencji.
Dzięki temu będziemy mieli pełny profil każdego kupującego, a co za tym idzie – ogólną charakterystykę całej klienteli.
Narzędzie to służy zatem do analizy grup klientów i wykorzystania tych informacji np. w strategiach marketingowych. Jednocześnie pomaga nam w uzyskaniu natychmiastowego dostępu do wszystkich informacji, aby zapewnić wysoką jakość obsługi klienta.
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z istnienia tego narzędzia lub uważa, że nie przyda im się w zarządzaniu biznesem. Dzieje się tak dlatego, że nie odkryły one jego prawdziwego potencjału.
OCR to oprogramowanie, które odpowiada za analizę i optyczne rozpoznawanie znaków w tekście. Innymi słowy, ma za zadanie rozpoznawanie tekstów na zdjęciach lub plikach graficznych i przekształcanie ich w edytowalne teksty.
W ten sposób ze zdjęcia lub zeskanowanego obrazu możemy wyodrębnić dokument w 100% edytowalny i czytelny, jak każdy inny stworzony w edytorze tekstu.
Prowadzenie biznesu online wiąże się z większym procesem cyfryzacji niż tradycyjne sklepy. Możemy sobie pozwolić na luksus działania całkowicie cyfrowo, bez konieczności posiadania plików w formacie fizycznym lub papierowym. Aby to osiągnąć, konieczne jest korzystanie z OCR i zajęcie się digitalizacją dokumentów, by móc je znaleźć i archiwizować na podstawie ich treści.
Najlepsze oprogramowania OCR posiadają ponadto dodatkowe funkcje, jak np. rozpoznawanie rodzaju dokumentu i wykrywanie ważnych informacji. W ten sposób, jeśli zeskanujemy fakturę, program OCR wykryje odpowiednie dane i wrzuci je bezpośrednio do programu do prowadzenia księgowości, z którym jest zintegrowany.
Chociaż marketing z bardziej globalnego punktu widzenia jest konieczny i niemal niezbędny dla sukcesu Twojej firmy, istnieją różne praktyki, które mogą być szczególnie korzystne dla biznesów internetowych.
E-mail marketing to praktyka, która istnieje prawie tak długo, jak istnieją same e-maile. Jednak jej nadużywanie spowodowało, że jest kojarzona ze spamem i śmieciowymi wiadomościami. Nawet dzisiaj nadal otrzymujemy tysiące e-maili o rejestracji na które sobie nie przypominamy, z nieinteresującymi nas informacjami lub ofertami.
Istnieje jednak również inny rodzaj e-mail marketingu, bardziej związany z newsletterami oraz spersonalizowanymi wiadomościami. Są to listy e-mailowe, na które klienci zapisują się dobrowolnie, aby otrzymywać odpowiednie informacje i oferty, mogące ich zainteresować.
Te e-maile mają mniej komercyjny wydźwięk, zawierają korzyści dla klientów i pomagają wzmocnić relacje między nimi a marką.
Zarządzanie i uruchamianie kampanii online jest bardzo proste, jeśli korzystamy z odpowiedniego oprogramowania do e-mail marketingu.
Pozwalają one na personalizację treści każdego e-maila i wysłanie kampanię za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Ponadto zawierają raporty, które mogą nam pomóc przeanalizować, czy kampania się powiodła i się opłaciła, czy niewiele osób otworzyło e-mail lub kliknęło w linki.
Wcześniej wspomnieliśmy o digitalizacji oraz o tym, jak praca i sprzedaż przez internet ułatwia nam dalszą cyfryzację działalności.
Brak dokumentów papierowych pomaga chronić środowisko, a także ułatwia ich archiwizację i przechowywanie. Znacznie łatwiej jest wyszukać dowolny rodzaj dokumentu w wyszukiwarce niż w fizycznej szafce, bez względu na to, jak bardzo są one szczegółowe i zorganizowane.
Musisz je jednak gdzieś przechowywać. Fizyczne urządzenia pamięci masowej są skuteczne, ale ograniczone. Wymagają transportu i są podatne na uszkodzenia oraz awarie.
Istnieje wygodniejsze i bardziej kompletne rozwiązanie, jakim jest przechowywanie w chmurze. Możemy mieć dostęp do wszystkich potrzebnych dokumentów w każdej chwili, na dowolnym urządzeniu.
Dzięki temu przesyłanie plików jest banalnie proste. Wystarczy link, aby w kilka sekund uzyskać dostęp do wszystkich potrzebnych nam informacji. Przechowywanie plików w chmurze to zdecydowanie rewolucja, jeśli chodzi o zarządzanie e-biznesem.
Tak jak komunikacja z klientami jest ważna i musi być skuteczna, tak komunikacja wewnętrzna między członkami zespołu powinna być jeszcze ważniejsza.
Istotne jest, aby mieć wygodną, a przede wszystkim skuteczną metodę, która pozwala nam kontaktować się z odpowiednią osobą, kiedy tego potrzebujemy. Nie zawsze można komunikować się osobiście i bezpośrednio z daną osobą, dlatego korzystanie z narzędzi ułatwiających komunikację jest bardzo ważne w dzisiejszym e-commerce.
Programy te działają na wszystkich urządzeniach i pozwalają nam na szybki i bezpośredni kontakt ze współpracownikami.
Niezależnie od tego, czy jest to wiadomość tekstowa, plik, a nawet spotkanie, narzędzia te pozwalają nam komunikować się bez problemów, a przede wszystkim bez konieczności przebywania wszystkich w tym samym pomieszczeniu.
Programy te ułatwiają także pracę zdalną, dzięki czemu zwiększamy komfort pracy i możemy w większym stopniu skupić się na życiu prywatnym.
Mówiliśmy wcześniej o marketingu, i chociaż SEO może być częścią strategii marketingowej naszego e-commerce, to element ten zasługuje na osobną sekcję.
SEO to optymalizacja naszego sklepu lub strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. To, w dużym skrócie, różne praktyki, które możemy wdrożyć, aby być łatwiej znalezionym w sieci.
Istnieje wiele narzędzi SEO, które pomagają poprawić pozycjonowanie strony internetowej. Od analizy rynku i naszej witryny w celu tworzenia spersonalizowanych sugestii, po śledzenie słów kluczowych, aby sprawdzić, czy istnieją inne, które mogą dać lepsze wyniki.
Programy te są bardzo łatwe w użyciu i sprawiają - bez konieczności posiadania wcześniejszej wiedzy - że nasza strona internetowa zawsze pojawia się wśród pierwszych wyników wyszukiwania.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: 7 herramientas necesarias para gestionar un eCommerce
06.06.2022Długi czas dostawy to ryzyko nie tylko uszczerbku na wizerunku, ale też problemów prawnych. Oto zasady dotyczące efektywnej organizacji magazynu.
Jeśli prowadzisz działalność sezonową, w miesiącach poza sezonem czujesz się pewnie nieco bezradnie. Nieważne, czy masz budkę z lodami, czy sprzedajesz...