Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Zastanawiasz się jak najlepiej spożytkować budżet przeznaczony na SEO? Toniesz w morzu raportów i narzędzi? Kolejna strona 404? Pamiętaj, że promowanie się w sieci wymaga przemyślanej strategii. Tylko wtedy przynosi ono efekty. Dzisiaj podpowiadamy jak ją opracować.
W przypadku SEO, musisz na bieżąco odświeżać swoją wiedzę. Im bardziej się zaangażujesz, tym więcej zyskasz z całego przedsięwzięcia. Starannie przemyślana strategia SEO dla Twojego sklepu to gwarancja zwrotu z inwestycji.
Cała Twoja witryna internetowa jest częścią Twojej strategii SEO, dlatego nie zaniedbaj jej ani nie pozwól, by była przestarzała. Upewnij się, że nadal inwestujesz wystarczająco dużo czasu w wygląd i rozwój swojej witryny internetowej, aby wciąż wyglądała świeżo i aktualnie.
Poniżej wymieniamy niektóre spośród bardzo podstawowych elementów rozwijania witryny internetowej i SEO, w odniesieniu do których Ty i Twój zespół musicie trzymać rękę na pulsie:
Czasami trudno namówić dewelopera na znalezienie dla nas czasu, ale w długim okresie bardzo się to opłaca. W ciągu godziny deweloper może szybko pomóc Ci rozwiązać mnóstwo (potencjalnie bardzo kosztownych) problemów z SEO. Upewnij się tylko, że decydujesz się na sprawdzony CMS, który w pierwszej kolejności ułatwi Ci życie, zamiast je utrudnić.
Techniczne SEO nie odeszło do lamusa – ma się świetnie i warto w nie zainwestować czas i pieniądze. W przypadku działalności e-commerce dobrze funkcjonująca witryna internetowa to podstawa, dlatego stałe monitorowanie kwestii technicznych ma kluczowe znaczenie.
Staranny audyt technicznego SEO powinien być pierwszym krokiem. W końcu wydawanie pieniędzy na marketing witryny internetowej, która nie ma solidnych fundamentów strukturalnych, nie ma sensu. Kilka kluczowych kwestii w jednym z naszych ostatnich artykułów.
Przeczytaj: Techniczne aspekty SEO - najczęściej zadawane pytania
Ten audyt powinien poskutkować stworzeniem planu dotyczącego SEO na okres od 6 do 12 miesięcy z mnóstwem zadań dla zespołów odpowiedzialnych za rozwój, projekt i treść. Prawdopodobnie ten proces będzie kontynuowany w miarę jak Twoja witryna będzie się rozwijać, a Twoje produkty będą się zmieniać i ewoluować.
Gdy będziesz mieć pewność, że podstawy technicznego SEO zostały opanowane, możesz wykorzystać również wartość dodaną technicznego SEO. Pewnie zdarzyło Ci się już słyszeć coś na temat schematu znaczników Schema. Ale czy wiesz, jak ważny może on być dla Twojego biznesu?
Zobacz, jak działa ten schemat znaczników poniżej:
Ustrukturyzowane dane to nie jedyny istotny sposób, w jaki możesz poprawić zdolność swojej witryny internetowej do zajmowania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.
Minimalne nakłady czasu i pieniędzy wystarczą, aby wdrożyć schemat. A w rezultacie Twoja działalność może uzyskać znaczną poprawę wyników. Rozszerzone opisy generują ogromną aktywność i przyciągają ruch; na witrynach, na których się je wykorzystuje, można zaobserwować zwiększenie współczynnika klikalności nawet o 30%.
Aby mieć pewność, że właściwie wykorzystujesz ten potencjał, oznacz następujące (istotne) elementy swojej witryny:
Pełną listę dostępnych kodów składniowych można znaleźć tutaj. Skorzystanie z nich jest bardzo proste: wystarczy dodać je do kodu witryny, aby już zawsze korzystać z tego schematu znaczników.
Lokalne SEO i lokalne wyszukiwanie mają olbrzymie znaczenie z uwagi na to, że obecnie w pierwszej kolejności sięgamy po urządzenia mobilne. Chcemy szybkich i dokładnych odpowiedzi – zwłaszcza, gdy chodzi o znalezienie rzeczy, które chcemy kupić.
Zdecydowanie zalecamy regularne sprawdzanie danych dotyczących lokalnego wyszukiwania. Nieaktualne lub niepoprawne informacje mogą wprowadzać klientów w błąd i prowadzić do tego, że stracisz okazje do zawarcia transakcji. Spójrzmy prawdzie w oczy – jeżeli podasz błędne godziny otwarcia Twojego sklepu, klienci nie odwiedzą go w dniu, gdy jest zamknięty!
Musisz mieć kontrolę nad wszystkimi danymi biznesowymi wprowadzanymi na takich platformach jak Yelp czy Google Maps. Do znajdowania odpowiedzi na zapytanie wykorzystuje się w nich opinie oraz oceny pochodzące z mediów społecznościowych, dlatego dowiedz się, jak poprawić swoją bieżącą pozycję. Zachęcaj klientów do wystawiania opinii i przesyłania danych, a także zawsze otwarcie odpowiadaj na wszelkie negatywne komentarze i opinie (ale wszystkie sprawy dotyczące konkretnych klientów załatwiaj w prywatnych rozmowach).
Warto również zadbać o to, aby w witrynie znalazło się wystarczająco dużo treści odnoszących się do danej lokalizacji. Tak, by można było zagwarantować sobie miejsce w rankingu lokalnym, a także zabiegać o nawiązanie partnerstwa z miejscowymi witrynami i influencerami.
Izby handlowe, grupy biznesowe oraz lokalne organizacje charytatywne, które posiadają swoje witryny, to doskonali partnerzy, dlatego nie zaniedbuj swojego sąsiedztwa.
Poza słowami kluczowymi poznaj zwyczaje swoich odbiorców w zakresie postępowania z treścią. Buzzsumo to fantastyczne (choć nieco kosztowne) narzędzie do badania treści, w przypadku którego wystarczy jedno kliknięcie, aby zidentyfikować kluczowych graczy z branży oraz najważniejsze tematy:
Stale pogłębiaj wiedzę na temat swojej niszy i zwracaj uwagę na to, gdzie Twoi klienci spędzają czas w Internecie.
Zdobycie wysokiej jakości naturalnych odwołań z innych witryn internetowych (ang. backlink) nie jest proste.
Biorąc pod uwagę coraz większe trudności ze zdobywaniem odwołań z innych stron, najwyższa pora, aby marki zmieniły sposoby, w jakie dbają o wspomnienia na innych stronach oraz odsyłacze do swoich stron.
Czasy, gdy taktyką przynoszącą wyniki SEO było zautomatyzowane tworzenie odsyłaczy, komentarze na blogu oraz katalogi witryn, już minęły. Obecnie marki są dużo sprawniejsze w wyszukiwaniu i znajdowaniu intrygujących historii dotyczących marki, za pomocą których prawdopodobnie zaangażują czytelników i stworzą poczucie wspólnoty.
Pokonaj bariery i zastanów się jak możesz wykorzystać narrację i PR, aby uzmysłowić odbiorcom istnienie Twojej marki.
Kilka wskazówek na temat tworzenia treści, które warto publikować:
Czy wiesz, że influencer marketing może być pomocny w tworzeniu autorytatywnych komentarzy, których dodatkową korzyścią będzie zwiększenie aktywności Twoich użytkowników, ruchu i widoczności w wyszukiwarkach? Współpraca z influencerami to wspaniały sposób na otwarcie Twojej marki na całkowicie nową sieć potencjalnych klientów oraz zwiększenie świadomości marki.
Twórz kampanie, które są związane z określonymi tematami lub kwestiami, zamiast robić z influencera kolejnego członka swojego zespołu sprzedażowego.
Na pewno warto rozważyć współpracę z mniej znanymi influencerami będącymi specjalistami w swojej dziedzinie. Opinie o produkcie doskonale sprawdzą się w kontekście SEO, a także pomagają budować zaufanie i wiarygodność wśród Twoich podstawowych użytkowników i klientów. Warto nawiązać partnerstwo z pełnymi pasji mikroinfluencerami, którzy wzbogacą opinię swoją wiedzą ekspercką.
Zastanów się nad tym, czy opinie w formie filmów nie byłyby właściwie atrakcyjniejszą obietnicą wartości? Serwis YouTube może być świetnym źródłem istotnego ruchu, a poprzez sprytną optymalizację możesz zadbać o najlepsze miejsca. Opinie w formie filmów są zawsze popularne wśród potencjalnych klientów, ponieważ dzięki nim otrzymują mnóstwo istotnych danych, których nie uzyskaliby w inny sposób. Nawet w przypadku ofert dotyczących mniej filmowych produktów takich jak oprogramowanie czy usługi szczegółowy opis w formie nagrania wideo może być korzystny.
Zainwestowanie części Twojego budżetu SEO w marketing influencerów może pomóc Ci w jednoczesnym zyskaniu zaufania i cyfrowej ekspozycji.
Zanim się w to zaangażujesz upewnij się, że dokładnie wiesz, jakie są Twoje cele i zamiary, ponieważ tego typu partnerstwa potrafią być drogie i trudne w zarządzaniu. Otwarte i przejrzyste uzgodnienia są ważne, aby taka współpraca się powiodła, a Ty musisz również umieć spojrzeć na sprawę z punktu widzenia influencerów. Czego oczekują po współpracy z marką i dlaczego?
Za pomocą mediów społecznościowych można znacznie zwiększyć liczbę odesłań i nie należy zapominać o tej kwestii w trakcie opracowywania swojej strategii cyfrowej. Bez wątpienia musisz zainwestować w porządną strategię dotyczącą mediów społecznościowych, jeżeli chcesz jak najlepiej je wykorzystać.
Za pomocą oprogramowania takiego jak Buzzbundle możesz dopasować skalę swoich działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Jest to obszar, w którym można już wykorzystywać automatyzację i sztuczną inteligencję.
Płatny ruch jest uzupełnieniem ruchu bezpłatnego. Reklama na Facebooku doskonale komponuje się z SEO, zwłaszcza w przypadku marek e-commerce. Nie konfiguruj reklam w mediach społecznościowych i SEO tak, by ze sobą konkurowały. Prowadź równoczesne kampanie z podobnym komunikatem i stronami docelowymi.
Najgorszym, co można zrobić w firmie z budżetem przeznaczonym na SEO, jest zignorowanie reszty swojej strategii cyfrowej przy planowaniu kampanii SEO, usprawnień i aktualizacji.
Działania dotyczące SEO należy prowadzić równolegle z aktywnością w mediach społecznościowych, aktywnością związaną z treścią, marketingiem e-mailowym, a także innymi cyfrowymi mediami i taktykami stosowanymi w Twojej działalności. Na przykład gdy planujesz harmonogram pojawiania się wpisów, pomyśl o tym, jaki wkład będą miały kampanie SEO.
SEO musi być sercem Twojego biznesu, aby miało ono faktyczny wpływ na sprzedaż. Nie wystarczy śledzić wskaźników SEO z próżności – należy obserwować wzrost marki, sprzedaży i wszystkich innych wskaźników biznesowych, do których masz dostęp.
SEO cały czas ewoluuje – Twoja strategia i budżet też powinny. Nie rób dokładnie tego samego co pięć lat temu, bo w przypadku SEO oznacza to kłopoty!
10.01.2019Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.