Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Growth hacking to łatwe do zastosowania triki, które dają świetne efekty w postaci zwiększania sprzedaży oraz możliwości dotarcia do szerszego grona odbiorców. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, które elementy możesz zoptymalizować, by zwiększyć zasięg swojego sklepu internetowego i zyskać nowych klientów.
Wierz albo nie, ale sekcja „O nas” jest dla odwiedzających bardzo interesująca — zwłaszcza gdy prowadzisz niewielki sklep i potencjalni klienci nie znają Twojego biznesu.
Klientów ciekawią ludzie, historia i inspiracja do prowadzenia sprzedaży. Zaprezentuj te elementy i podkreśl, co sprawia, że Twój sklep jest wyjątkowy, oraz co się za tym kryje.
Na takiej stronie mogą znaleźć się m.in. następujące informacje:
Dzieląc się swoją historią możesz zyskać lojalnych klientów, wysoki wskaźnik rozpoznawalności i w efekcie większy obrót. Kupujący przez internet chętnie wrócą do sklepu prowadzonego przez ludzi z pasją, z jasną misją i celem.
Przeciętny użytkownik sklepu internetowego czeka na załadowanie strony zaledwie 3 sekundy podczas surfowania na komputerze oraz 5 sekund, gdy korzysta ze smartfonu. Jeśli trwa to dłużej, klient cofa się do wyników wyszukiwania i wybiera inną stronę.
Jeśli Twój sklep działa zbyt wolno, tracisz klientów.
Amazon odkrył, że ładowanie strony dłuższe o zaledwie jedną sekundę niesie za sobą utratę około 1,6 miliarda dolarów.
W większości przypadków przyczyną długiego czasu ładowania są zdjęcia produktów. Wielu sprzedawców internetowych nie wie, że można znacznie zmniejszyć wielkość plików obrazów bez obniżania ich jakości.
Większość platform sklepowych i zewnętrznych programistów oferuje specjalne przeznaczone do tego dodatki. Istnieją też bezpłatne narzędzia online, dzięki którym można zmniejszać pojedyncze obrazy.
Znakomita większość kupujących online przywiązuje dużą wagę do opinii innych klientów. Kto sam kupuje przez internet, ma świadomość, że sklepy bez opinii rzadko budzą zaufanie. Dlatego jak najwcześniej zacznij zbierać opinie.
Niektórzy sprzedawcy internetowi decydują się na kupowanie pozytywnych opinii — to dość wątpliwa i przede wszystkim nielegalna praktyka. Dlatego musisz być proaktywny i zapraszać klientów to zostawiania opinii w odpowiednim czasie po realizacji zamówienia.
To właśnie umożliwia Ci system opinii Trusted Shops. Dzięki naszej platformie w łatwy sposób możesz zbierać i zarządzać feedbackiem klientów. Opinie są też doskonałym narzędziem marketingowym, który świetnie sprawdzi się m.in. w mediach społecznościowych.
Treści w formie krótkich filmów szturmem podbiły serca internautów. To w dużej mierze zasługa popularności TikToka. Nie bez przyczyny: to po prostu działa i świetnie przyciąga uwagę użytkowników. Nawet jeśli nie widzisz siebie jako twórcy filmów, warto w nie zainwestować.
Sklepy internetowe mogą publikować szczególnie dużo różnych rodzajów filmów:
Filmy przedstawiające zalety i wady produktów oraz ich rzetelne testy mają potencjał, by znacznie podnieść współczynnik konwersji.
Zamieszczanie filmów w serwisie YouTube, drugiej ulubionej wyszukiwarce internautów, również zwiększa szanse na to, by potencjalni klienci obejrzeli Twoje filmy i — co za tym idzie — odwiedzili Twój sklep.
Każdy je zna, nikt ich nie lubi, a jednak i tak się z nich korzysta: wyskakujące okienka! Choć niemal żaden internauta za nimi nie przepada, ich skuteczność mówi sama za siebie.
Ważne jednak, aby sprawdzić, co w Twoim sklepie działa najlepiej — czyli dzięki czemu zyskujesz najwięcej subskrybentów. Rabaty, bezpłatna dostawa, konkursy czy ciekawe informacje mogą zachęcać klientów do zapisania się na listę mailingową.
Gdy tylko otrzymasz adres e-mail klienta (wraz z jego zgodą), możesz mu regularnie wysyłać wiadomości prezentujące nowe produkty lub bestsellery i w ten sposób za jednym kliknięciem zwiększać swój obrót.
Wskazówka: W dobrym e-mail marketingu ważne jest to, żeby wysyłać nie tylko wiadomości dotyczące sprzedaży, lecz także filmy, posty na blogu itp., które stanowią dla klienta wartość dodaną.
Daj swoim gościom możliwość chwalenia się faktem, że skorzystali z Twoich usług. W ten sposób stają się oni ambasadorami Twojej matki, co zwiększa prawdopodobieństwo zyskania nowych klientów.
Nawet jedno udostępnienie posta Twojego autorstwa przykuje uwagę setek potencjalnych klientów. Aby jednak tak się stało, publikacje muszą być przyciągające. Możesz np. wykorzystywać poczucie humoru, infografiki czy udostępniać edukacyjne artykuły – najważniejsze, żeby wybrana forma pasowała do Twojej marki.
Angażuj obserwujących, zadając im pytania i odpowiadając na komentarze. Dzięki temu łatwiej zapadniesz w pamięć kupujących.
Duża część sklepów internetowych rezygnuje z tej taktyki SEO i tym samym pozostawia innym gigantyczne pole do popisu, którego potencjał można wykorzystać w bardzo prosty sposób.
Aby zostawić konkurencję w tyle, koniecznie dołączaj do zdjęć produktów odpowiednie tagi alt, opisujące produkty w Twoim sklepie.
Pamiętaj jednak, żeby...
Jak widzisz, małe rzeczy mogą mieć duży wpływ na odbiór Twojego sklepu internetowego. I nie muszą one kosztować kroci! Wykorzystaj te proste wskazówki i sprawdzaj, co przynosi efekty, a co jeszcze warto poprawić, by móc cieszyć się jeszcze lepszymi wynikami sprzedaży.
22.11.2023
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.