Docieranie do klientów w e-commerce: 6 wskazówek

Gdy tylko klient wchodzi do sklepu, każdy dobry sprzedawca wie, co robić: miło go przywitać, odpowiadać na pytania, być zawsze dostępnym i wspierać decyzję o zakupie w odpowiednim momencie. Ale co z e-commerce, kiedy każdy kontakt z klientem jest cyfrowy? Dajemy Ci 6 wskazówek, w jaki sposób, jako właściciel sklepu internetowego, możesz sprawić, by Twoi klienci dobrze się czuli, a tym samym – zapewnić sobie ich lojalność.

1. Spersonalizowane powitanie

Istotnym warunkiem zakupu w sklepie internetowym jest osobiste powitanie: odwiedzający Twoją stronę czują się wówczas mile widziani.

Idealnym rozwiązaniem jest powitanie zalogowanych klientów spersonalizowanym tekstem oraz ich imieniem – brzmi to prosto, ale ma duży wpływ na współczynnik konwersji.

Nowi klienci lub ci niezalogowani również powinni być brani pod uwagę i czuć się mile widziani na stronie.

📚Przeczytaj też: Personalizacja – klucz do sukcesu w branży e‑commerce

2. Rekomendacje produktów

Zaoferuj swoim klientom inne, pasujące artykuły na podstawie wyszukiwanych przez nich haseł.

Indywidualne rekomendacje produktów często trafiają w sedno i dają klientom poczucie dobrej i osobistej obsługi.

To trend „Curated Shopping” – osobistych porad zakupowych dla klientów.

Pomocna w tworzeniu jak najtrafniejszych sugestii (a także przydatna funkcja dla klienta) to możliwość tworzenia listy życzeń w sklepie.

📚Przeczytaj też: Up-selling i cross-selling - sposoby na zwiększenie sprzedaży

3. Małe prezenty

Komplementowanie kupujących online jest trudne. Dobrym substytutem są jednak drobne upominki: na przykład 10% zniżki jako prezent powitalny lub za lojalność dla powracających kupujących.

Ważne jest, aby klient otrzymał od Ciebie trochę uwagi, która jest przeznaczona tylko dla niego.

Dzięki temu Twój sklep internetowy zostanie przez niego pozytywnie zapamiętany. Pomaga to nie tylko w utrzymaniu klienta, ale przyczynia się do większej sprzedaży w dłuższej perspektywie.

4. Opcje kontaktu

Klienci chcą mieć możliwość szybkiego i łatwego kontaktu ze sklepem, jeśli mają jakiekolwiek pytania. Jeśli będą musieli przejść korytarzami w sklepie, aby kogoś znaleźć, położą produkt na półce i wyjdą ze sklepu.

Podobnie wygląda to w sklepie internetowym: jeśli kupujący nie mogą bezpośrednio nikogo o nic zapytać, klikną symbol X i opuszczą Twoją stronę.

Dlatego bardzo przydatne dla klientów jest sytuacja, w której umieszczasz opcje kontaktu w widocznym miejscu na stronie, by ci nie musieli ich długo szukać.

Adres e-mail z jasno określonym okresem odpowiedzi, numer telefonu (pod którym zawsze można się z kimś połączyć w godzinach pracy) lub czat na żywo to idealne opcje kontaktu.

5. Informacje o produktach i prosty proces składania zamówienia

Produkty opatrzone dodatkowymi informacjami mogą motywować klientów do większych zakupów.

„Nasza wskazówka: Czy wiesz, że produkt X jest odpowiedni również dla XYZ?”

Ogromne znaczenie ma dobrze przemyślana obsługa, która ułatwia kupującym dotarcie do kasy: przejrzyste koszyki, krótkie i jasne procesy zamawiania, wstępnie wypełnione formularze.

📚Przeczytaj też: Jak zwiększyć konwersję w e-sklepie za pomocą formularza?

6. Obsługa posprzedażowa

Czas po zakupie to równocześnie czas przed kolejnym zakupem.

Jako właściciel sklepu powinieneś oferować swoim klientom dobrą i indywidualną obsługę nawet po kliknięciu przycisku „złóż zamówienie”.

Obejmuje to np. wysyłanie potwierdzenia zamówienia oraz linka do śledzenia przesyłki czy pytanie o zadowolenie z jakości obsługi oraz zostawienie opinii.

📚Przeczytaj też: Marketing relacji, czyli jak zatrzymać klienta przy sobie

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niemieckim: Kundenansprache im E-Commerce: 6 Tipps, um Ihre Kundschaft anzusprechen

26.05.2022

Daniel Ott

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies