Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
W serwisach społecznościowych, takich jak Instagram, YouTube czy Facebook, influencerzy promują herbaty, zegarki, kremy, itp. Takie osoby tworzą społeczność obserwujących, którzy chętnie go śledzą i wchodzą z nim w interakcje w życiu codziennym. Niezależnie od tego, czy są to mikroinfluencerzy, czy użytkownicy z ponad 500 000 obserwujących – umieszczają oni nazwy marek w swoich treściach na portalach społecznościowych, rekomendując je swoim obserwatorom i zachęcając ich do kupowania produktów, których używają. To jest właśnie influencer marketing.
Influencer marketing to dziedzina marketingu, która w ostatnich latach bardzo się rozwinęła. Ma ona na celu wykorzystanie potencjału rekomendacyjnego influencerów w celu dotarcia do określonej grupy docelowej i potencjalnych klientów.
Potencjał rekomendacyjny influencerów w sieciach społecznościowych jest ogromny. Przykładem skali tego potencjału jest choćby jedno ze zdjęć Hailey Bieber, żony Justina Biebera. Gwiazda ma na Instagramie ponad 40 mln obserwujących, a jej zdjęcie w dżinsach amerykańskiej marki Levi's ma 1,7 mln polubień.
Ale jak skuteczne marki prowadzą działania marketingowe na Instagramie? Czy istnieje jakaś szczególna strategia, z której mógłbyś skorzystać? Dowiedz się tego w tym artykule!
SPIS TREŚCI
Z 1,3 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie do 2021 roku, ponad 500 000 influencerów i 25 milionami marek, Instagram stał się najważniejszą platformą dla firm, aby zyskać widoczność w internecie.
💡 Globalna wartość branży influencer marketingu przekroczy w tym roku 14 miliardów dolarów. To 20 razy więcej niż w 2015 roku (źródło).
Większość użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat. Ta sieć społecznościowa jest zatem idealną platformą marketingową dla firm, które kierują swoją ofertę do młodej grupy docelowej.
📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach
Wiele przedsiębiorstw zdało sobie sprawę, że współpraca z influencerami może być bardzo lukratywna i w krótkim czasie znacznie zwiększyć świadomość marki. Promowane przez influencerów mogą być szczególnie produkty kosmetyczne i odzież, ale także hotele czy branża podróżnicza.
Nadal nie wiesz, czy współpraca z influencerem będzie korzystna dla Twojego sklepu internetowego? Aby Ci pomóc, przedstawiamy w skrócie korzyści płynące z influencer marketingu.
📚Przeczytaj też: 3 wskazówki jak zdobyć obserwujących na Instagramie – bez płacenia
Jeszcze w 2016 roku firma Nielsen Catalina Solutions (NCS) przeprowadziła badanie dotyczące skuteczności influencer marketingu. Wyniki pokazały, że treści promowane w ten sposób prowadzą do podjęcia decyzji o zakupie znacznie częściej niż np. klasyczna reklama displayowa.
💡 Dobra strategia influencer marketingu może przynieść konkretne rezultaty biznesowe:
dotarcie do szerszego grona odbiorców i zwiększenie zasięgu przekazu marketingowego,
osiągnięcie lepszego współczynnika konwersji kampanii marketingowych dzięki dotarciu do nowych odbiorców,
poprawa wizerunku i rozpoznawalności marki,
zwiększenie widoczności i liczby organicznych linków do witryny.
Ogólnie rzecz biorąc, wdrożenie solidnej i skutecznej strategii marketingowej na Instagramie może zwiększyć sprzedaż, świadomość marki i zwiększyć ruch na stronie internetowej.
Błędne jest przekonanie, że tylko duże marki z dużym budżetem na najbardziej znanych influencerów mogą skutecznie promować swoje produkty na Instagramie. To właśnie małe i jeszcze niezbyt dobrze znane sklepy internetowe mogą zyskać najwięcej na polecaniu ich produktów przez znane na Instagramie osoby.
Jeśli korzyści płynące z wykorzystania influencer marketingu nie budzą już wątpliwości, pozostaje pytanie, jak wybrać odpowiednią osobę do takiej współpracy. Jak uniknąć pomyłki i wybrać influencera, który nie narazi na szwank wizerunku Twojej marki?
Aby uzyskać zwrot z inwestycji, nie trzeba nawiązywać współpracy tylko z najbardziej widocznymi osobami w sieciach społecznościowych, ponieważ wielu użytkowników i potencjalnych klientów ufa nano- i mikroinfluencerom (od 5 000 do 100 000 obserwujących)! Dzięki nawiązanym relacjom opartym na zaufaniu wielu internautów ma pewność, że Instagramerzy nie są zainteresowani wyłącznie pieniędzmi, ale chcą przekazywać poważne i osobiste rekomendacje dla swojej społeczności.
📚Przeczytaj też: Dlaczego warto współpracować z mikroinfluencerami i jak ich znaleźć?
❗ Konsumenci bardziej ufają swojemu ulubionemu Instagramerowi niż „tradycyjnemu” marketingowi marki.
Współpraca może mieć zatem wartość dodaną dla obu stron, zwłaszcza jeśli influencer jest w wieku Twojej grupy docelowej i potrafi w naturalny sposób przedstawić Twój produkt.
Nadal nie jesteś przekonany? Przedstawiamy strategię marek, które zdołały zwiększyć swoją świadomość i odnieść sukces głównie dzięki współpracy z influencerami i blogerami.
📚Przeczytaj też: 5 porad, jak stworzyć społeczność w social mediach
Duże, szybko rozwijające się marki, takie jak Daniel Wellington, iDeal of Sweden czy NA-KD, mają ten sam sekret: skuteczną strategię w sieciach społecznościowych – w tym wzmożoną obecność na Instagramie.
Aby zrozumieć, w jaki sposób marki te osiągnęły w ostatnich latach tak wysoki poziom świadomości, ujawniamy ich strategię marketingową na przykładzie szwedzkiej firmy odzieżowej NA-KD.
Historia sukcesu NA-KD
NA-KD to wyjątkowo szybko rozwijający się sklep internetowy z odzieżą, założony w 2015 roku – w erze boomu sieci społecznościowych. Firma realizuje dostawy do ponad 100 krajów – i robiła to zaledwie 4 miesiące po uruchomieniu działalności.
Czym jednak ta firma różni się od innych start-upów? Bo, jeśli mam być szczera, ich oferta nie różni się mocno od oferty gigantów na rynku, jak H&M czy Zara.
🗝️Klucz do ich sukcesu? Ścisła współpraca z najbardziej znanymi influencerami i celebrytami na całym świecie, ale także z mikroinfluencerami.
Marka współpracuje z takimi influencerami jak Anja Louise Phenix (44 000 obserwujących), Chloe Bleinc (905 000 obserwujących), Mathilde Goehler (1,2 mln obserwujących) czy Pamela Reif (8,2 mln obserwujących). Jest to również powód, dla którego szwedzka firma jest zobowiązana nie tylko podążać za aktualnymi trendami w modzie, ale również je wyprzedzać.
NA-KD ma 3 miliony obserwujących na Instagramie. Ale na ich profilu można znaleźć nie tylko zdjęcia modelek i influencerów noszących ubrania marki. Oprócz zdjęć promujących produkty, firma zamieszcza fotografie plaży, uroczych zwierzątek i bukietów kwiatów.
Oferta NA-KD jest skierowana do kobiet z pokolenia Y i Z. Młodzi internauci uwielbiają połączenie zdjęć „z życia wziętych” z bardziej reklamowymi zdjęciami influencerek promujących nową kolekcję. W ten sposób NA-KD wzbudza zaufanie swoich obserwujących, co daje im większe szanse na przekształcenie ich w klientów.
📚Przeczytaj też: Pokolenie Z, czyli nowa grupa zdobywa rynek
Oprócz własnych oryginalnych treści na Instagramie, szwedzka firma przyciąga klientów licznymi kodami rabatowymi. Te są oferowane przez influencera współpracującego z marką. Dzięki temu wielu followersów czuje się bezpośrednio zaangażowanych i jest zachęcanych do zakupu i skorzystania z „wyjątkowej” oferty. W ten sposób nie tylko zdobywa się nowych klientów, ale także zwiększa siłę nabywczą w sieci.
💡 Wspaniałą rzeczą w kodach jest fakt, że możesz łatwo przeanalizować, którzy influencerzy najlepiej konwertują, a więc najbardziej pasują do Twojej grupy docelowej. Jest to dobry sposób na podjęcie decyzji, z którym influencerem będziesz kontynuować współpracę.
Dzięki funkcji „swipe up”, dostępnej dla wszystkich kont z ponad 10 000 obserwujących, influencerzy mogą łatwo osadzić link bezpośrednio w swoich relacji lub rolek na Instagramie. W ten sposób użytkownicy mogą uzyskać dostęp do strony sklepu internetowego za jednym dotknięciem palca. To znacznie zwiększa ich sprzedaż i ruch!
Ponadto marka regularnie wchodzi w interakcje ze swoimi obserwującymi, np. odpowiadając na pytania, organizując konkursy i wyzwania.
Serwis aktywnie promuje swoje konto na Instagramie. W ramach jednej z kampanii można opublikować zdjęcie z ubraniami, akcesoriami lub butami tej marki. Następnie należy oznaczyć swój post na Instagramie hashtagiem #beNAKD. To znacznie zwiększa zasięg przekazu marketingowego. W zamian, NA-KD co tydzień oferuje darmowe stroje dla 10 followersów i publikuje zwycięskie zdjęcia.
📚Przeczytaj też: Jak ulepszyć marketing w social mediach za pomocą hashtagów?
💡NA-KD skupia się wyłącznie na influencer marketingu, nie opierając się na tradycyjnych kampaniach reklamowych, takich jak np. spoty telewizyjne.
Kluczowe punkty strategii szwedzkiej firmy, z których możesz skorzystać, to:
ścisła współpraca z wszelkiego rodzaju influencerami, którzy docierają do Twojej grupy docelowej i mogą reprezentować Twoją markę,
prowadzenie własnego konta na Instagramie i zasilanie go interesującymi treściami dla Twojej grupy docelowej oraz reklamami typu foto, wideo i relacjami,
wykorzystywanie kodów promocyjnych oferowanych później przez influencerów swojej społeczności (najlepiej prezentowany za pomocą funkcji „swipe up” w relacjach, aby wygenerować ruch na Twojej stronie),
regularne wchodzenie w interakcje ze swoją społecznością przy pomocy organizacji gier, konkursów czy kampanii specjalnych,
skoncentrowanie się na podstawowej strategii marketingowej.
👉 Teraz kolej na Ciebie - spróbuj wykorzystać marketingowy potencjał Instagrama, aby zwiększyć swoją sprzedaż!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. francuskim: Réussir sa stratégie marketing d'influence sur Instagram [+ exemples]
14.03.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.