Więcej obserwujących na Instagramie – bez płacenia

obserwujący na instagramie

Liczba użytkowników Instagrama wciąż rośnie i każdy sklep internetowy powinien być obecny na tej platformie. Ale co dobrego wynika z obecności online bez ludzi śledzących Twoje konto? Oto trzy wskazówki, które pomogą Ci zdobyć nowych obserwujących – za darmo!

Można po prostu kupić followersów.

Jest to jeden ze sposobów na zwiększenie liczby obserwujących. Metoda ta nie jest jednak zalecana – podobnie jak kupowanie pozytywnych recenzji.

Nawet jeśli spamerskie boty i podejrzane agencje obiecują Ci nie wiadomo jak świetne wyniki, nigdy nie powinieneś kupować followersów.

Oczywiście na pierwszy rzut oka fakt, że Twój sklep internetowy ma 10 tys. obserwujących wygląda naprawdę imponująco. Przy bliższym przyjrzeniu się nie jest to jednak spójne z niewielką liczbą polubień czy komentarzy pod każdym opublikowanym zdjęciem.

Kupieni, fałszywi obserwujący nie wchodzą w interakcję z Twoimi treściami: nie lubią, nie komentują i co najważniejsze, nigdy nie zrobią u Ciebie zakupów.

Co więcej: jako doświadczony przedsiębiorca wiesz, że element zaufania jest jednym z najważniejszych czynników w Internecie. Z fałszywymi obserwującymi podważasz zaufanie, którym obdarzyli Cię potencjalni klienci i fani.

Zamiast iść tą drogą, odniesiesz większy sukces na dłuższą metę, organicznie zwiększając liczbę obserwujących. Publikowanie zdjęć i trzymanie kciuków w nadziei na zdobycie nowych followersów może działać, można jednak również zastosować nasze trzy wskazówki i przyspieszyć wzrost swojego konta na Instagramie.

1. Pomóż przypadkowi…

Możesz używać Instagrama stosunkowo pasywnie, po prostu zamieszczając raz na jakiś czas kilka zdjęć i filmów. Może nawet Twoje konto zostanie znalezione przez jednego lub dwóch potencjalnych klientów. Jednak ta pasywna taktyka nie zwiększy liczby Twoich obserwujących i sprzedaży.

Powinniście raczej stać się aktywni i trochę pomóc przypadkowi. Chcesz followersów, którzy są aktywni i którzy mogą stać się entuzjastycznymi klientami, prawda?

Na szczęście są oni stosunkowo łatwi do znalezienia.

  1. Poszukaj konkurencji i kont z tej samej branży, które są już na Instagramie

  2. Kliknij na obserwujących.

  3. Teraz masz listę osób, które są zainteresowane tym, co oferujesz Ty (i Twoja konkurencja).

W tym momencie możesz wchodzić w interakcje z osobami z tej listy – polubić zdjęcie czy zostawić miły komentarz. W ten sposób szybko przyciągniesz uwagę do swojego sklepu internetowego i dotrzesz do potencjalnych klientów, którzy w przeciwnym razie mogliby nigdy o nim nie usłyszeć.

Bo każdy (no, może poza influencerami z tysiącami followersów) cieszy się z polubień czy komentarzy i patrzy, kto faktycznie zostawił po sobie ślad.

Na to powinieneś zwrócić uwagę:

Ważne, aby Twoje komentarze nie wyglądały jak spam.

Zdecydowanie warto, jeśli poświęcisz czas (około 10-15 sekund), aby zostawić komentarz, który jest czymś więcej niż emoji serduszka lub po prostu ma treść „Świetne zdjęcie!”.

Postaraj się o humor, szczere komplementy i pomocne komentarze, które wyróżnią Cię z tłumu. Pamiętaj również, że Instagram jest platformą społecznościową. Dzięki temu możesz inaczej (i swobodniej) komunikować się ze swoją klientelą. Upewnij się więc, że Twoje komentarze naprawdę odnoszą się do zdjęcia. Ogólne, masowe komentarze nigdzie Cię nie zaprowadzą. Użytkownicy Instagrama mają dobrego nosa do spamu.

2. Hashtagi

Post na Instagramie jest skonstruowany w następujący sposób:

  • obraz lub wideo,

  • tekst, który ma coś wspólnego z obrazem,

  • hashtagi.

Podobnie jak terminy wyszukiwane w Google, hashtagi sprawiają, że posty na Instagramie mogą być znalezione przez użytkowników, którzy Cię nie śledzą.

Hashtagi są więc narzędziem, które zdecydowanie powinno być wykorzystywane do zdobywania followersów. Każde słowo może być hashtagiem, ale powinieneś upewnić się, że te, które wybierasz, pasują do wizerunku Twojej marki.

Jeśli więc użytkownik wyszukuje #motocykl i znajduje post z Twojego konta, który nie pokazuje tego pojazdu, ale kije golfowe, nie będzie to miało pozytywnego efektu. Wniosek jest więc prosty: należy trzymać się hashtagów, które są powiązane z Twoim e-sklepem i produktami. Jest to jedyny sposób na zdobycie lojalnych zwolenników w dłuższej perspektywie.

Podobnie jak w przypadku optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, istnieją terminy mniej i bardziej konkurencyjne. Ogólne hasła jak #love #fun i #fashion należą do tych najtrudniejszych. Jeśli Twoje posty nie generują regularnie kilku tysięcy polubień, szanse na to, że dzięki tym tagom uzyskasz dużą widoczność, są niewielkie.

Mniej konkurencyjne hashtagi są zazwyczaj specyficzne dla branży i mają potencjał, aby przyciągnąć naprawdę zainteresowanych obserwujących.

Warto też samodzielnie wyszukiwać hashtagów istotnych dla Twojego biznesu i wchodzenie z nimi w interakcję.

3. Bądź przyjaznym sklepem, który jest zawsze obok

A skoro już o interakcji mowa – oto trzecia wskazówka. Ważne jest, aby publikować posty regularnie – najlepiej nawet codziennie!

Ale jeśli chcesz zdobyć lojalnych fanów, obserwujących i klientów, musisz zrobić coś więcej. Samo zdobycie followersa to nie koniec Twojej pracy.

Pomyśl o tym w ten sposób: ktoś dowiedział się o Twoim koncie na Instagramie, Twoje posty są atrakcyjne i nowy fan postanawia Cię śledzić, polubić i skomentować zdjęcia. To dokładnie to, czego chcesz. Teraz możesz więc cieszyć się z nowego obserwującego i regularnie publikować zdjęcia.

Ale i w tym przypadku obowiązuje zasada „daj i bierz”. O wiele lepsze wrażenie zrobisz, jeśli zadbasz również o ludzi, którzy już Cię śledzą. Nie zostawiaj komentarzy pod swoimi postami bez odpowiedzi, w przeciwnym razie Twoi fani szybko poczują się zignorowani i niedocenieni.

Powinieneś również dbać o to, by odpowiadać na posty, w których zostałeś oznaczony. Może to być np. zdjęcie zadowolonych klientów i produktu, który został zakupiony w Twoim sklepie.

Wielu klientów korzysta z mediów społecznościowych marek i sklepów internetowych, aby zadawać pytania dotyczące wsparcia i obsługi klienta. Ważne jest, aby na nie odpowiedzieć – to, czy skierujesz klientów do działu obsługi klienta, czy odpowiesz bezpośrednio na Instagramie, nie ma znaczenia.

7 błędów, których trzeba unikać na Instagramie

Teraz, gdy już wiesz, co powinieneś zrobić, aby z powodzeniem prowadzić konto na Instagramie, przyjrzyjmy się kwestiom, których należy unikać.

Oto podstawowe błędy w prowadzeniu profilu na Instagramie:

  • brak emocjonalnego przekazu: jakie uczucia i wrażenia chcesz wywołać w użytkowniku obserwującym Twój profil?

  • brak aktywizacji obserwujących: upewnij się, że aktywnie zwracasz się do swoich followersów i zadajesz im pytania;

  • brak osobowości: tak, nawet „normalny” sklep internetowy może mieć osobowość. Pokaż twarz swoją, swoich pracowników oraz Wasz charakter. Bądź kimś więcej niż zwykłym sklepem;

  • nierzetelność: publikowanie postów raz na jakiś czas to za mało. Stwórz plan publikacji i trzymaj się go. Tylko wtedy, gdy będziesz zamieszczał posty regularnie, będziesz obecny w świadomości klientów;

  • brak wdzięczności: nie bierz swoich fanów za pewnik. Podejmij wysiłek i dowiedz się, co jest pożądane przez Twoją klientelę, aby zbudować większy zasięg. Okazuj wdzięczność za komentarze i wzmianki;

  • niewykorzystywanie różnych formatów: posty z wykorzystaniem kilku zdjęć, wideo, relacje czy rolki to świetny sposób na budowanie zasięgu i urozmaicenie feedu. Korzystaj z nich!

  • niepokazywanie opinii klientów: aby Twoi obserwujący i klienci zrozumieli, że nie obiecujesz gruszek na wierzbie, musisz poprzeć swoje obietnice dowodami. Pokaż, co zadowoleni kupujący mówią o Twoich produktach i usługach, aby zapewnić społeczny dowód słuszności.

opinie w social mediach

Podsumowanie

W czasach, w których automatyzacja, sztuczna inteligencja i boty stają się powszechniejsze, coraz bardziej liczy się aspekt ludzki – również na Instagramie. Pokazując swoim obserwującym lub potencjalnym klientom „ludzką twarz”, możesz liczyć na podziękowanie w postaci lojalności i zakupów.

Najbardziej skuteczne konta marek są bardzo swobodne, wchodzą w interakcje z followersami, reagują na bieżące wydarzenia i wykorzystują nowe formaty postów.

Aby jednak uzyskać z Instagrama jak najwięcej, należy również korzystać z reklamy na tej platformie na swoją korzyść. Za pomocą płatnych reklam możesz szybko zwiększyć sprzedaż i liczbę osób, do których dotrzesz.

Nouveau call-to-action

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu z j. niemieckiego: 3 Tipps, um Instagram-Follower zu gewinnen – ohne zu zahlen!

27.02.2023
Dan Heller

Dan Heller

Dan Heller jest specjalistą SEO, który studiował komunikację i projektowanie. Jest zapalonym twórcą treści z doświadczeniem w wielu branżach, w tym e-commerce, nieruchomościach i modzie.

Select Country: