Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Marketing na Facebooku to inwestycja, która się zwraca. Dobrze prowadzony, pozwala dotrzeć do większego grona odbiorców i zwiększyć obroty. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z promowaniem firmy na Facebooku lub potrzebujesz poprawić swoje osiągnięcia, skorzystaj z naszych wskazówek!
Sprawdź w statystykach odbiorców, którzy spośród Twoich klientów są najbardziej aktywni na Facebooku. Opłaca się zajrzeć do tych statystyk, bo wyniki są często zaskakujące.
Sprzedajesz jakiś produkt dla mężczyzn?
Być może ich żony i dziewczyny są bardziej aktywne na Twojej stronie na Facebooku, bo wybierają Twóje produkty jako prezent? Nieuniknione!
Znajomość danych demograficznych osób odwiedzających stronę może pomóc Ci zamieszczać artykuły, które są doskonale dopasowane do odbiorców i dzięki temu spotkają się z dużym zainteresowaniem. Jeden z najważniejszych wskaźników KPI, które pozwalają na zwiększenie obrotów za pomocą Facebooka.
Badania wykazały, że w weekendy i wieczorami więcej ludzi reaguje na posty. Wydaje się to logiczne - w weekendy i wieczorami mniej osób pracuje i korzysta z czasu wolnego, surfując po sieci.
Mimo to nie powinno się publikować treści wyłącznie wieczorami i w weekendy. Może Twoja grupa docelowa nie jest "typowa" i jest aktywna w ciągu dnia?
Porada: Spróbuj dowiedzieć się jak najwięcej o swoich fanach. Sprawdź, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni i upewnij się, że zamieszczasz posty właśnie wtedy. Śledzenie statystyk to podstawa!
Niektórzy ludzie polubią Twoją stronę tylko dlatego, że chcą dostać bony i rabaty. Łowcy okazji istnieją w każdej branży. Oczywiście są to mimo wszystko wartościowi klienci, jednak nie skupiaj się na tej grupie.
Jest przecież też grupa klientów, którzy zostają fanami, aby widzieć, co u Ciebie nowego. Są lojalni i skłonni u Ciebie kupować. Dlatego nie promuj swoich produktów 24/7. W ten sposób, swoją nachalnością, zniechęcisz do siebie nawet najwierniejszych fanów.
By utrzymać prawdziwych fanów, powinno się wprawdzie przedstawiać (nowe) produkty regularnie, ale koncentrować się na przydatnych treściach. Dobra, ogólna zasada to 80% interesujących treści, 20% reklam produktów.
Jeśli będziesz przedstawiać produkty z taką częstotliwością, jest spora szansa, że zobaczy je wielu fanów skłonnych do zakupów.
Jeśli będziesz stosować się do porady nr 3 i często zamieszczać przydatne treści, Twoje kampanie sprzedażowe online będą miały większy zasięg. To powinien być jeden z Twoich celów! Bo cóż po rewelacyjnej promocji, jeśli nie zauważy jej żaden klient?
Te kampanie to jedyny powód, dla którego część Twoich fanów w ogóle polubiła Twoją stronę, dlatego nie zawiedź ich! Przygotowanie postu reklamowego może zająć Ci kilka sekund, a może przynieść Ci duże obroty. W naszym bezpłatnym poradniku radzimy, jak skutecznie reklamować swój sklep na Facebooku.
W mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej treści wideo. Dlaczego? Ludzie lubią oglądać filmy. Jeśli mają wybór pomiędzy filmem a artykułem, większość z nich wybierze to pierwsze.
Porada: Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób, załaduj swoje wideo bezpośrednio na Facebooku, zamiast załączać link do serwisu YouTube. Ze zrozumiałych względów Facebook daje swoim konkurentom mniejszy zasięg.
Jeśli chcesz swoich fanów do czegoś skłonić, musisz im to zakomunikować. Zamiast biernie czekać na reakcję, zachęć swoją grupę docelową do działania!
Sformułuj jednoznaczne wezwania do działania, jak np.
Chociaż powinno się zamieszczać różne rodzaje postów na zmianę, na Instagramie wciąż królują zdjęcia. Według badań WishPond, posty ze zdjęciem angażują odbiorców o 120% bardziej niż inne treści.
Jeśli chcesz, by Twoje posty wyróżniały się pośród innych, dbaj o to, by dodawać do nich zdjęcia dobrej jakości. Zadbaj o:
Dobrze wykonane i ciekawe zdjęcia / grafiki przyciągają uwagę i bardzo często skłaniają użytkowników do obejrzenia innych. Pamiętaj - Twój profil na Facebooku to Twoja wizytówka!
Poprzez aktywność w mediach społecznościowych możesz zapewnić sobie ogromną przewagę nad konkurencją. Czas zatem zadbać o swój wizerunek i sprzedaż również na Facebooku. Powodzenia!
09.08.2018Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.