Dlaczego porównywarki cenowe to świetna forma reklamy

dłonie trzymające czerwone i zielone jabłko

Prawdopodobnie sam niejednokrotnie korzystałeś z porównywarek. Gdy szukasz idealnej oferty, otwierasz stronę tego typu i na podstawie uzyskanych informacji podejmujesz decyzję. Na przykład, jeśli chcesz zawrzeć umowę na telefon: możesz sprawdzić jakie są ceny i co otrzymujesz w zamian. Ale możesz również skorzystać z porównywarki dla konkretnych produktów. Warto się im przyjrzeć, bo są one ważnym narzędziem dla kupujących.

Jaki jest cel porównywarki?

Zanim przyjrzymy się ich korzyściom dla sklepów internetowych, dobrze jest ustalić, jaki jest cel istnienia porównywarek.

Mają one głównie na uwadze kupującego i jego user experience. Kupujący wchodzą na stronę już z pomysłem, co chcą kupić, a czasami już dokładnie wiedzą, z usług której marki chcą skorzystać, ale szukają sprzedawcy. Następnie szukają najtańszego sklepu, szybkiego czasu dostawy lub najlepiej ocenianego sklepu.

W większości porównywarek istnieje możliwość przeglądania artykułów i/lub firm oraz filtrowania.

Klienci chcą wiedzieć: kto oferuje dany produkt tanio, zapewnia szybką dostawę i (co ważniejsze), kto jest niezawodny?

Dlaczego warto, aby Twój sklep był w porównywarce

Teraz, gdy wiemy, dlaczego klienci korzystają z porównywarek, nadszedł czas, aby przyjrzeć się ich korzyściom dla Twojego sklepu. Co sprawia, że ta inwestycja jest opłacalna?

📚Przeczytaj też: Jak sklepy z tymi samymi produktami mogą się wyróżnić?

Musisz być tam, gdzie jest Twój konkurent

Jak wspomnieliśmy wcześniej, klienci często są już gotowi do dokonania zakupu, ale jeszcze nie wiedzą, który sklep wybrać. Są to użytkownicy, których możesz łatwo zdobyć. Ale dotyczy to również Twojego konkurenta. Jeśli jest on w dostępny w porównywarce, a Ty nie, to możesz tracić potencjalnych klientów na rzecz innych graczy na rynku.

Wzmocnij swoje SEO

Jest to również dobre dla Twojego SEO. Porównywarka łączy się z Twoją stroną, która jest zatem linkiem zwrotnym, a ponieważ pochodzi z wiarygodnej strony, to odnośnik ten jest wartościowy. Same witryny tego typu często znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania, możesz więc na tym skorzystać. Jeśli więc kupujący nie mogą Cię znaleźć bezpośrednio za pośrednictwem wyszukiwarki, to porównywarka stanowi w tym procesie etap pośredni.

Nouveau call-to-action

Porównywarki to reklamy

Musisz myśleć o porównywarce jako rodzaju reklamy, ale wtedy, gdy masz pewność, że docierasz do właściwych odbiorców. Jeśli reklamujesz się w mediach społecznościowych, istnieje szansa, że użytkownicy, którzy zobaczą Twoją reklamę, wcale nie są zainteresowani Twoim produktem. W porównywarce widzą go tylko wtedy, gdy są zainteresowani rodzajem produktu lub nawet tym konkretnym produktem.

📚Przeczytaj też: Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać dla e-sklepu?

Kolejny przydatny punkt: większość porównywarek pokazuje również zniżki, które sprawiają, że wyróżniasz się jeszcze bardziej.

Bardziej trafni odwiedzający

Jak wspomnieliśmy wcześniej, porównywarka sprawia, że masz więcej (nowych) użytkowników na swojej stronie. Tam możesz zachęcić klienta i sprawić, że ten zechce sfinalizować zakup właśnie u Ciebie. Dlatego upewnij się, że strona produktu jest optymalna.

Co więcej, cieszysz się nie tylko większą liczbą odwiedzających na swojej stronie, ale także są to odwiedzający wysokiej jakości. Są oni zainteresowani Twoim produktem lub usługą. W przypadku innych form reklamy, masz szansę przyciągnąć na swoją stronę osoby, które w ogóle nie są nimi zainteresowane. 

Nouveau call-to-action

Porównywarki zwiększają zaufanie

Kiedy ktoś znajdzie Twój sklep za pośrednictwem porównywarki, wie, że jesteś wiarygodnym sprzedawcą. Dzieje się tak dlatego, że porównywarka również sprawdza, że Twój sklep jest autentyczny.

Zwiększanie świadomości

Twój sklep internetowy nie jest zbyt dobrze znany? W zmianie tego stanu rzeczy może pomóc właśnie porównywarka. Zawiera listę sklepów, które sprzedają dane produkty, co pomaga pokazać, że jesteś również graczem na rynku. Jeśli Twoją zaletą jest nie tylko korzystna cena, lecz także wysoka jakość obsługi, możesz przekuć tych kupujących w powracających klientów.

Nie zapominaj: opinie, które zbierasz, pomogą Ci zbudować pozytywny wizerunek.

Jak korzystać z porównywarek cenowych

Strony porównawcze są przydatne nie tylko dla konsumentów, ale także dla samych sprzedawców. Oto ich zalety.

Ustalanie cen

Porównywarka może dać wgląd w to, ile kosztuje produkt u innych sprzedawców. To zaś pomaga w ustaleniu własnych cen i wyborze asortymentu. Czy na danym produkcie nie ma wystarczającej marży? W takim razie możesz nie chcieć uwzględniać go w swoim asortymencie.

📚Przeczytaj też: 5 strategii cenowych, które zwiększają sprzedaż

Łatwy przegląd konkurentów

Porównywarki dają możliwość dokonania przeglądu ważnych konkurentów. Z kim się mierzysz? Kto jest najwyżej oceniany? Jeśli firma jest powiązana z porównywarką, możesz założyć, że nie jest to mały start-up i ma budżet na działania marketingowe.

Zobacz, co robią Twoi konkurenci i ucz się od nich. Konkurencja jest twoim najlepszym przykładem – możesz nauczyć się zarówno pozytywnych rzeczy, jak i takich, których nigdy nie chciałbyś robić.

Wyciągaj wnioski z opinii

Jak wspomnieliśmy wcześniej, wiele porównywarek daje możliwość zbierania opinii. Dotyczy to również produktów, które możesz chcieć włączyć do swojego asortymentu. Jakie są najczęstsze problemy kupujących? Nawet jeśli już sprzedajesz produkt, to opinie innych są przydatne do usprawnienia obsługi klienta. Możesz bowiem napotkać wśród nich na cenny feedback, a nawet rozwiązanie problemu.

📚Przeczytaj też: Obsługa klienta: robić to samemu czy zlecać?

Podsumowanie

Porównywarki są dobrą formą reklamy, jeśli chcesz płacić tylko za kliknięcia od osób, które są naprawdę zainteresowane. Możesz zwiększyć ruch i SEO, ale możesz również wiele się z nich nauczyć. Jeśli więc masz na to budżet, zdecydowanie warto zagłębić się w ten temat.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niderlandzkim: Waarom vergelijkingssites sterke advertenties zijn

10.05.2023
Select Country: