Jak poprawić swoją pozycję w Google? – zbiór praktycznych porad

Czołówka rankingu Google dzięki SEO? Wiele osób ma taki cel, ale na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest miejsce tylko dla maksymalnie 10 stron. Walka o pole position jest zawzięta. Z naszego artykułu dowiesz się, jak można ją zdobyć.

bgLandingpage-checkliste_produktseite_seo-v1
Co to jest SEO?

O co chodzi z tym SEO i dlaczego tak ważne jest pozyskiwanie nowych odwiedzających i klientów? 

SEO to skrót od Search Engine Optimization (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych). Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych oznacza uwzględnienie różnych czynników w celu zwiększenia szans użytkownika Google, Bing itd. na dotarcie do Twojej witryny.

Dlaczego warto inwestować w SEO?

1. SEO działa

Pojawiają się pojedyncze głosy, że czas optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych przeminął. W rzeczywistości jest odwrotnie. SEO po prostu w ostatnich latach zmieniło się na korzyść.

Wcześniej SEO była bardzo obciążona spamem. Udało się jednak wyraźnie poprawić ten aspekt dzięki Google Updates. Spamerzy są karani. Z kolei ci, którzy dbają o dobre doświadczenie użytkownika, są nagradzani poprawą wyszukiwalności.

2. SEO to narzędzie, które będzie używane jeszcze długo

Wyszukiwarki to giganci technologiczni, którzy zawsze muszą nadążać za duchem czasów, aby zachować użyteczność i przydatność.

Rośnie znaczenie prezentacji treści w formie wideo i wyszukiwania głosowego, a do tego potrzeba wyszukiwarek, które pokażą odpowiednie wyniki. Można zatem przewidywać, że SEO będzie odgrywać dużą rolę także w przyszłości.

3. Twoja konkurencja korzysta z SEO

SEO to bardzo dobra taktyka marketingowa do pozyskiwania nowych klientów i uzyskania korzystnego zwrotu z inwestycji (ROI). Wiedzą o tym również Twoi konkurenci i korzystają z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, aby codziennie zapewniać sobie duże obroty.

Jeśli wiesz, że Twój sklep internetowy oferuje klientowi lepszą wartość dodaną, ale klient nie może go znaleźć, to zrobi zakupy w innym sklepie. I dlatego pamiętaj: kto nie korzysta z SEO, oddaje swoich klientów konkurencji i zapewnia jej lepsze obroty! 

Teraz, kiedy już wiesz, jak ogromne znaczenie ma optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, możemy przejść do drugiej części wyjaśnienia czym jest SEO. 

W jaki sposób podejmowana jest decyzja, które witryny mają być wyświetlane, a które nie?

Po wprowadzeniu pytania do wyszukiwarki wyświetlane są witryny pasujące do treści wprowadzonej przez wyszukującego. Wyszukiwarki internetowe, czy to Google, Bing czy Yelp, wykorzystują algorytm, który decyduje, które witryny są wyświetlane dla danego wyszukiwania.

Eksperci oceniają, że w algorytmie Google uwzględniono ponad 200 czynników, od których zależy, czy dana witryna osiąga wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, czy jej raczej nie zdobędzieNajogólniej można wymienić dwa zasadnicze czynniki, które decydują o pozycjonowaniu danej witryny:

OnPage SEO i OffPage SEO

OnPage SEO oznacza optymalizację, która ma miejsce w Twojej własnej witrynie. A oto kilka decydujących czynników OnPage:

  • jak szybko wczytuje się Twój sklep,
  • jak dobre i przydatne są treści,
  • struktura Twojej witryny,
  • wygląd (dla urządzeń mobilnych).

Z kolei optymalizacja OffPage odnosi się do wszystkiego tego, co ma miejsce poza Twoją witryną. Na przykład:

  • budowanie łączy zewnętrznych,
  • działania w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest itd.).

Dlatego, aby poprawić pozycję swojej witryny internetowej w wyszukiwarce Google i sprawić, by wyświetlała się w odpowiednich wyszukiwaniach, należy uwzględnić kilka czynników.

O tym, jakie to czynniki i jak znaleźć potencjalnych klientów Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce za pomocą SEO, dowiesz się z naszego bezpłatnego poradnika:

Nouveau call-to-action

Optymalizacja SEO – w ten sposób poprawisz pozycję swojej witryny internetowej w rankingu

W drugiej części tego artykułu omówimy poszczególne punkty, które trzeba odhaczyć, aby poprawić widoczność swojej witryny internetowej.

1. Wybierz właściwy hosting

Twoje starania dotyczące SEO nie przyniosą żadnych efektów, jeżeli podstawa nie będzie prawidłowo działać. A podstawą każdej witryny internetowej jest hosting.

Hosting Twojej witryny internetowej powinien być przede wszystkim szybki. Ten cel osiągniesz, jeżeli zainwestujesz w serwer premium, który znajduje się w pobliżu Twojej grupy docelowej (np. w Polsce, jeżeli zabiegasz o klientów z Polski).

Alternatywą dla hostingu premium, którego koszt wynosi od około 140 złotych miesięcznie, jest hosting na serwerze współdzielonym (ang. shared hosting). Jest wolniejszy, ale też znacząco tańszy.

W przypadku hostingu na serwerze współdzielonym Twoja witryna internetowa znajduje się na tym samym serwerze co inne strony i musi dzielić się z nimi wydajnością serwera.

Może to oznaczać, że Twoja witryna internetowa zacznie działać wolniej, gdy na serwerze będzie często odwiedzana inna witryna. Nie jest to optymalne rozwiązanie, ale często na początek wystarczy.

Nasza porada: gdy tylko budżet Ci na to pozwoli, warto zainwestować w lepszy hosting. Dzięki temu może zwiększyć się szybkość ładowania Twojej witryny internetowej, co często skutkuje również poprawieniem pozycji w rankingu.

2. Wybierz dobrą nazwę domeny

Nazwa domeny to adres, pod którym można znaleźć Twoją witrynę internetową. Na przykład trustedshops.plZwróć uwagę na to, aby wybrać przydatną domenę, która będzie Ci służyć przez co najmniej kilka lat.

W najlepszym przypadku będzie to domena marki lub domena marki z hasłem wyszukiwania, a nie domena z samym hasłem wyszukiwania.

Przykłady:

  • Domena marki: TrustedShops.pl – bardzo dobra
  • Domena marki z hasłem wyszukiwania: ZaufanyHydraulik.pl – dobra
  • Domena z hasłem wyszukiwania: Hydraulik-Warszawa.pl – potencjalnie problematyczna

Dlaczego domena z hasłem wyszukiwania może przysporzyć Ci problemów?

Załóżmy, że zajmujesz się doradztwem małżeńskim i decydujesz się na domenę doradztwomalzenskie-warszawa.pl. Na pierwszy rzut oka to dobra domena: jest najważniejszym hasłem wyszukiwania i każdy od razu wie, o co chodzi.

W czym jednak tkwi problem? Może być ich nawet kilka:

1. Od razu zwracasz się głównie do małżeństw – pary, które nie zawarły związku małżeńskiego, mogą szybko odnieść wrażenie, że nie potrafisz lub nie chcesz im pomóc. Przecież nazwa domeny brzmi doradztwo małżeńskie. Może jest to trochę naciągane, ale w optymalizacji SEO ważną rolę odgrywają tysiące drobnych czynników...

2. Jeżeli zdecydujesz się również oferować coaching dla liderów, domena nie będzie już zupełnie pasować do Twojej nowej grupy docelowej. W końcu konieczne może być stworzenie drugiej witryny internetowej. Nie jest to zbyt efektywne – można tego uniknąć zawczasu, jeżeli zdecydujesz się na domenę marki.

3. Wyszukiwarki stały się bardzo wrażliwe na przeoptymalizowanie stron (ang. over-optimization). A domeny z hasłem wyszukiwania są tego szczególnym przejawem.

Gdy będziesz pozyskiwać odesłania do swojej witryny (linki zwrotne) i będziesz zbyt często wykorzystywać swoje główne hasło wyszukiwania jako kotwicę (ang. Anchor text), wyszukiwarka potraktuje to jako ostrzeżenie: uwaga, przeoptymalizowanie! Na ten temat więcej opowiemy w dalszej części artykułu.

Jeżeli Twoja witryna internetowa wzbudzi taki alarm, może się zdarzyć, że nie będzie jej można już znaleźć w wynikach wyszukiwania – pomimo Twoich wysiłków, aby zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek, a może właśnie przez nie. Trzeba zdać się tutaj na wyczucie.

Ze względu na te trzy potencjalne problemy radzę wybrać domenę marki! Dodatkowo sprawia ona również wrażenie profesjonalnej. 

Pomyśl o dużych, odnoszących sukcesy i przynoszących duże zyski firmach:

  • Google to nazwa marki, a jej adres URL to nie wyszukiwarka.pl.
  • Nike to nazwa marki, a jej adres URL nie wygląda tak: odziez-sportowa-buty.pl.
  • Starbucks to nazwa marki, a jej adres URL jest inny niż kawa-na-wynos.pl.
  • Metrohouse to nazwa marki, której adres URL to nie agencja-nieruchomosci.pl.
  • Sistrix to nazwa marki, która używa innego adresu URL niż narzedzie-SEO.pl.

Tak czy inaczej wszystkie dobre domeny z hasłem wyszukiwania są już zajęte.

3. Aktywuj HTTPS

Na początku istniał tylko protokół http, a później rozwinięto protokół https, aby Internet stał się bezpieczniejszym miejscem. 

Witrynę internetową należy zaszyfrować zwłaszcza wtedy, gdy nie została stworzona wyłącznie w celach informacyjnych, lecz są na niej przetwarzane poufne dane (e-commerce, formularze kontaktowe itp.). Google już od dłuższego czasu podkreśla, jak ważne jest szyfrowanie stron internetowych.

A od niedawna witryny internetowe, które nie są zaszyfrowane są oznaczane jako niepewne. Co niekoniecznie dobrze wpływa na poziom zaufania osób odwiedzających Twoją witrynę i znacznie utrudnia optymalizację SEO.

Mając to na względzie, warto jak najszybciej zwrócić się do firmy hostingowej o certyfikat SSL, aby Twoja witryna była zaszyfrowana i ładowała się bezpiecznie.

Dodatkową korzyścią będzie to, że będzie ona również nieco szybsza i preferowana przez wyszukiwarki.

4. Określ cel istnienia Twojej witryny internetowej

Od początku musisz uświadomić sobie, dlaczego chcesz, aby inni znaleźli Twoją witrynę, i co chcesz przez nią osiągnąć. W gruncie rzeczy witryna internetowa ma (najczęściej) jedno zadanie: ma przyciągnąć klientów.

I na tym należy się skoncentrować w przypadku Twojej witryny internetowej.

Zastanów się zatem dobrze, jakie hasło wyszukiwania będzie dla Ciebie najważniejsze: czy celem jest nawiązanie kontaktu czy sprzedaż produktu? Czy chcesz pozycjonować się jako specjalista czy przede wszystkim wypromować produkt?

Poświęć kilka minut, godzin, a nawet dni, aby naprawdę uświadomić sobie, co chcesz osiągnąć poprzez swoją witrynę internetową.

Jest to ważne nie tylko w kontekście następnego punktu, lecz także, jeśli później chcesz inwestować w reklamę AdWords.

5. Nowoczesna i responsywna witryna internetowa

Ponad połowa ruchu w Internecie odbywa się już z urządzeń przenośnych. Tendencja ta jest wzrostowa, dlatego zoptymalizowanie Twojej strony internetowej pod kątem smartfonów i tabletów jest niezmiernie ważne od początku. Dzięki temu nie odstraszysz użytkowników urządzeń przenośnych, gdy odwiedzą ją odwiedzą. 

Tworzenie nowoczesnej, responsywnej witryny internetowej i treści na niej zawartych za pomocą narzędzia Wordpress jest bardzo proste. Także w przypadku innych systemów CMS oraz systemów zarządzania sklepami stworzenie responsywnej witryny internetowej nie jest już tak skomplikowane jak jeszcze przed kilkoma laty. 

Jeżeli nie będziesz samodzielnie projektować swojej witryny internetowej, koniecznie powiedz swojemu projektantowi, na co chcesz położyć główny nacisk. Upewnij się, że projektant ma doświadczenie z SEO, aby później Twoja witryna internetowa nie tylko dobrze wyglądała, lecz żeby także można było ją łatwo znaleźć.

Należy również pamiętać o tym, aby treści na stronie internetowej były zoptymalizowane pod kątem urządzeń przenośnych.

6. Stwórz najważniejsze strony w Twojej witrynie

Pamiętaj, aby w Twojej witrynie internetowej od samego początku były dostępne najważniejsze podstrony, aby stworzyć sensowną podstawę:

  • Strona główna – strona startowa;
  • Kontakt – aby odwiedzający mogli się z Tobą skontaktować;
  • O nas – aby odwiedzający mogli dowiedzieć się więcej o Tobie (i Twoim zespole);
  • Oferta / usługi – aby odwiedzający wiedzieli, co oferujesz;
  • Blog – tutaj pojawią się później artykuły, które opublikujesz;
  • Polityka prywatności i dane firmy – irytujące, ale konieczne ze względu na przepisy.

Zasadniczo jest to standardowa struktura stron, której oczekują wyszukiwarki i użytkownicy. Im bardziej się ona rozrasta, tym ważniejsze jest zadbanie o sensowną strukturę. Dotarcie do każdej podstrony powinno być możliwe po maksymalnie dwóch kliknięciach.

7. Zamieść niezbędne teksty

Gdy stworzysz najważniejsze strony, musisz wypełnić je treścią (tekstami, zdjęciami, filmami itp.). Na stronie głównej należy umieścić ok. 500-2500 słów, aby wyszukiwarki były w stanie stwierdzić, jaka jest tematyka danej witryny internetowej.

Na stronie głównej należy odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Co oferujesz?
  • Kim jesteś?
  • Co klienci o Tobie myślą? (recenzje / opinie klientów)
  • Gdzie działasz, jak klienci mogą Cię znaleźć / skontaktować się z Tobą? (lokalizacja i możliwości kontaktowe)
  • Co odwiedzający muszą jeszcze o Tobie wiedzieć?

Na stronie z danymi kontaktowymi powinny się znaleźć informacje o łatwych sposobach nawiązania z Tobą kontaktu. Tutaj możesz jeszcze raz umieścić opinie klientów i podkreślić, dlaczego warto się z Tobą skontaktować.

W zakładce "O nas" należy przedstawić siebie i swój zespół:

  • Kim jesteś?
  • Co oferujesz?
  • Dlaczego to oferujesz?
  • Jaka jest Twoja historia Twojej firmy?
  • Dlaczego Ty i Twoja oferta to najlepszy wybór?

Na stronie produkt / oferta przedstaw swoją ofertę:

  • Jakie problemy klientów możesz rozwiązać?
  • Jak możesz ułatwić ich życie?
  • Dlaczego Twoja oferta jest najlepsza na rynku?

Stworzenie strony z informacjami na temat firmy i ochrony danych osobowych jest koniecznie, aby się zabezpieczyć i nie ryzykować kary. Możesz skorzystać z naszego generatora tekstów prawnych lub narzędzia do przygotowywania dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych, jeżeli nie chcesz lub nie możesz opłacić usług prawnika internetowego. 

Blog: od razu załóż również podstronę z blogiem, nawet jeżeli do tej pory nie udało Ci się jeszcze opublikować żadnego artykułu. Dzięki temu później nie będzie koniecznie poprawianie projektu strony, a artykułu o firmie, ofercie, produktach i branży będzie można publikować od razu.

Więcej na ten temat w dalszej części artykułu. 

8. Zgromadź pierwsze linki zwrotne

Linki zwrotne (ang. backlinki) to łącza prowadzące z innych stron internetowych do Twojej, które są bardzo ważne, aby później Twoją witrynę można było rzeczywiście znaleźć w wyszukiwarce Google. Dobre linki zwrotne z innych witryn = dobre miejsce w rankingu!

Aby już na samym początku zapewnić Twojej stronie dynamiczny start, od razu warto stworzyć najważniejsze linki. Łącza te powinny pochodzić ze znanych stron internetowych, które już mają bardzo dobrze ugruntowaną pozycję i cieszą się zaufaniem wyszukiwarki Google.

W optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nazywamy to optymalizacją OffPage.

Stwórz profile w tych miejscach i umieść na nich łącza do swojej strony głównej, strony O nas i do oferty:

  • Facebook Business,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • Google Plus i YouTube,
  • Pinterest,
  • about.me,
  • Xing i LinkedIn,
  • Medium.com,
  • WordPress,
  • Tumblr,
  • Blogspot,
  • Weebly,
  • Pen.io.

Tyle powinno wystarczyć na początek.

Na wielu spośród tych platform możesz umieścić link nie tylko do swojej strony internetowej, lecz także do innych platform. 

9. Stwórz profil Google Moja Firma

Gdy założysz już najważniejsze profile i stworzysz odpowiednie linki, zarejestruj się w Google Moja Firma.

Nawet jeżeli nie oferujesz usług lokalnych, warto założyć profil w Google Moja Firma, ponieważ jest to ważny link, dzięki któremu Twoje przedsięwzięcie / firma wygląda poważniej.

Ponadto za pomocą Google Moja Firma można efektywnie zbierać opinie. A jest to ważny czynnik w budowaniu zaufania w Internecie.

Nouveau call-to-action

10. Umieść swoją witrynę w lokalnych katalogach, jeżeli sprzedajesz również poza siecią

Aby zwiększyć lokalną istotność oraz szanse na to, że klienci znajdą Twoją firmę, warto zarejestrować się w różnych katalogach i dokładnie wypełnić swoje profile.

Oto kilka takich katalogów: lokalne-firmy.pl, panoramafirm.pl, naszemiasto.pl, pkt.pl i inne strony dotyczące określonych branż.

Porada: Korzystanie z płatnych katalogów lub wpisów w wersji premium w takim katalogu zazwyczaj się nie opłaca.

11. Zoptymalizuj swoją witrynę internetową pod kątem wyszukiwania

Skorzystaj z tej krótkiej listy kontrolnej, aby sprawdzić swoją stronę główną i każdą podstronę witryny (pomijając stronę Kontakt, Dane firmy i polityka prywatności) i perfekcyjnie się przygotować.

  1. Wybierz rozsądny tytuł strony o długości maks. 50-55 znaków.
  2. Zadbaj o przejrzystą strukturę adresów URL bez zbędnych słów. Adresy URL powinny być jak najkrótsze i jak najtrafniejsze. Przykład: example.pl/malarz-warszawa, a nie example.pl/swietny-hydraulik-w-warszawie-i-okolicach
  3. Unikaj krótkich tekstów. Każda podstrona powinna mieć co najmniej 500 słów i 2 zdjęcia – o ile jest to zgodne z kontekstem.
  4. Zaoferuj coś więcej. Teksty / filmy / zdjęcia na stronach internetowych mają za zadanie informować odwiedzającego, rozwiązać problem lub pomóc. Nie używaj skopiowanych, skradzionych lub słabych treści.
  5. Dodaj meta-tytuł (nagłówek) oraz meta-opis (krótki opis treści na stronie). Tytuł powinien zawierać maksymalnie 60, a opis maksymalnie 300 znaków. W przeciwnym razie zostanie skrócony w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele różnych narzędzi i wtyczek, które będą tutaj pomocne.
  6. Nadaj zdjęciom sensowne nazwy (nie 814tytuł.jpeg) i ustaw opisowe tagi alternatywne (alt).
  7. Zoptymalizuj zdjęcia w swojej witrynie internetowej tak, aby były jak najmniejsze, ale mimo to zachowały ostrość. Pomogą Ci w tym różne narzędzia i wtyczki. Najlepiej przesyłaj już zoptymalizowane zdjęcia!
  8. Używaj nagłówków i podtytułów (H2, H3, H4 itd.), aby odpowiednio wyeksponować teksty na stronie.
  9. Daj tekstom przestrzeń. Wstaw odpowiednią liczbę akapitów, zdjęć i filmów, aby tekst nie wyglądał jak gigantyczny zbitek słów. Będzie wtedy bardziej czytelny.
  10. Sprawdź poprawność tekstów pod względem pisowni i gramatyki. Nie ma nic bardziej nieprofesjonalnego niż tekst tonący w błędach. 
  11. Dodaj linki do ciekawych informacji (najlepiej) we własnej witrynie internetowej, ale nie wahaj się też wstawiać linków do zewnętrznych źródeł.
  12. Ustaw linki nofollow do Ochrony danych osobowychDanych firmy oraz Kontaktu, aby uwaga była kierowana na najważniejsze strony Twojej strony.
  13. Na stronie lokalizacji dodaj adres Twojej firmy za pomocą Schema.org Mark-Up. Jeśli masz tylko jedną lokalizację, dodaj ją do stopki.
  14. Na stronach lokalizacji korzystaj z Map Google oraz ze zdjęć z geotagami.
  15. Wstaw na swoją stronę internetową przyciski udostępniania, tak, aby odwiedzający mogli ją z łatwością udostępniać.
  16. Dodaj do swojego menu tylko najważniejsze strony  Strona główna, Oferta, O nas, Blog, Kontakt. Nie ma potrzeby zaśmiecać menu swojej strony internetowej.
  17. Przygotuj swoją witrynę internetową tak, aby spełniała założony cel. Jeśli liczysz na kontakt ze strony odwiedzających, nie ukrywaj strony Kontakt.

To samo dotyczy sprzedaży. Spraw, aby podjęcie pożądanego przez Ciebie działania było dla odwiedzających jak najprostsze.

12. Ustal wartościowe słowa kluczowe

Jeśli oferujesz usługi lokalnie, dobór słów kluczowych jest dość oczywisty. Mimo to warto szukać dalszych interesujących fraz.

Logopeda mógłby być np. wyszukiwany za pomocą pytania: Jak leczyć jąkanie?

Aby znaleźć wartościowe słowa kluczowe, zadaj sobie następujące pytania:

  • Z jakimi problemami zmaga się moja grupa docelowa?
  • Czego moja grupa docelowa szuka online?
  • Co interesuje moją grupę docelową?
  • Czym zajmuje się mój idealny klient?

Krótko mówiąc: postaw się na miejscu wymarzonego klienta i zapisz ewentualne pytania, które taki klient mógłby sobie zadać.

Zweryfikuj słowa kluczowe i frazy wyszukiwania za pomocą narzędzia propozycji słów kluczowych. Jeśli zdobędą przyzwoitą liczbę wyszukiwań, możesz oznaczyć je jako zwycięzców.

13. Załóż blog

Po zakończeniu poszukiwań i stworzeniu listy interesujących słów kluczowych należy je zastosować. To najwyższy czas na pierwszy artykuł na Twoim blogu!

Niemal wszyscy dostawcy szablonów witryn internetowych, np. WordPress, posiadają również w ofercie możliwość stworzenia bloga.

Wartościowe artykuły na blogu, wzbogacone o słowa kluczowe, to jedna ze strategii SEO. Im więcej wartościowej, związanej z profilem działalności treści dajemy naszym klientom, tym większe prawdopodobieństwo wyszukania jej i zindeksowania przez roboty Google. 

Przeczytaj również: Wykorzystaj blog do rozwoju swojego biznesu

14. Twórz teksty, na które łatwo trafić

Aby zapewnić witrynie internetowej lub artykułowi dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy.

W pierwszym kroku analizujesz strony znajdujące się obecnie na pierwszej stronie wyników.

Twoim celem powinno być stworzenie strony z tekstem, który będzie dłuższy, lepszej jakości i bardziej nasycony informacjami. Użyj standardowej budowy artykułu:

Nagłówek: utwórz nagłówek, zawierający słowo kluczowe i zachęcający do kliknięcia. Niech będzie atrakcyjny i ciekawy.

Wstęp: przedstaw krótko treść artykułu, ponownie użyj słowa kluczowego. Wyjaśnij czytelnikowi, czego może się tutaj spodziewać i dlaczego powinien przeczytać Twój artykuł.

Rozwinięcie: zredaguj tekst w sposób logiczny:

  • Jeśli jest to wskazane, jeszcze raz dokładnie opisz tematykę / słowo kluczowe.
  • Wprowadź czytelnika w temat i dodaj do tekstu podtytuły, tak aby struktura artykułu pozwalała na szybkie przejrzenie treści. Umożliwi to sprawne znalezienie interesujących i istotnych fragmentów.
  • Użyj zdjęć, wypunktowania, filmików, cytatów i akapitów – oczywiście, jeżeli są związane z treścią. Dzięki temu artykuł będzie bardziej przejrzysty.
  • Staraj się budować krótkie zdania. Ułatwi to czytanie i sprawi, że czytelnik tak szybko się nie znudzi.
  • Nie zatrać się w fachowym języku. Staraj się używać prostych słów. Jeśli używasz terminów specjalistycznych, wyjaśnij je prostymi słowami.

Porada: Redaguj swoje teksty tak, aby zrozumiał je 10-latek. W Internecie ta metoda idealnie się sprawdza. Pamiętaj, że Twoi klienci często nie są ekspertami w Twojej dziedzinie – w przeciwnym razie nie potrzebowaliby Twojej pomocy / Twoich produktów.

Zakończenie: podsumuj jeszcze raz najważniejsze spostrzeżenia zawarte w tekście (i przedstaw swoją opinię na dany temat).

Wezwanie do działania: Twoim zamierzeniem nie jest przecież jedynie przekazanie odwiedzającym informacji, ale również zachęcenie do zakupu Twojego produktu.

Dlatego nawiąż koniecznie do swojej oferty! Na przykład w taki sposób...

  • Skontaktuj się ze mną, aby umówić się na spotkanie;
  • Pobierz moją książkę, aby Twoje marzenie o kaloryferze i sześciopaku nareszcie się spełniło;
  • Umów się na bezpłatne konsultacje już teraz.

To bardzo ważne działania, które pozwolą zatrzymać odwiedzających w Twojej witrynie. Pamiętaj również o optymalizacji swoich artykułów:

  • Nie przekraczaj 50-60 znaków przy tworzeniu nagłówków,
  • Twórz krótkie i zwięzłe adresy URL i dodawanie słowa kluczowego,
  • Zoptymalizuj zdjęcia i dodaj tagi alternatywne (alt),
  • Wstaw linki wewnętrzne i zewnętrzne.

Porada: Staraj się publikować nowy wpis na blogu co najmniej jeden raz w tygodniu. W ten sposób pokażesz Google i innym, że strona jest stale aktualizowana.

seo strony produktu

15. Zoptymalizuj strony docelowe

Strony docelowe to podstrony w Twojej witrynie internetowej, które są odpowiedzialne za obroty. Te strony można nazwać Twoimi cyfrowymi sprzedawcami.

Najlepiej, aby były znajdywane bezpośrednio przez szukających. Aby to osiągnąć, należy trzymać się tych samych zasad co w przypadku tworzenia postu na blogu.

Powinny być szczegółowe, zoptymalizowane i interesujące.

Powinny również podkreślać, dlaczego to właśnie Twoja witryna jest najlepszym wyborem dla potencjalnego klienta, oraz zawierać wezwanie do działania.

W ten sposób nieznanych odwiedzających możesz zmienić w płacących klientów.

16. Budowanie linków zwrotnych / relacji

Linki zwrotne są bardzo ważne w konkurencyjnych branżach, ponieważ pozwalają osiągać czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Na początku zbudowaliśmy już pierwsze niezbędne linki zwrotne – Facebook, Instagram, Twitter, katalogi itp. Nadszedł więc czas, aby pójść o krok dalej i zgromadzić linki zwrotne z innych, bardziej znanych i umieszczonych wysoko w wynikach wyszukiwania stron internetowych.

Wydawałoby się, że jedną z możliwości jest tutaj zakup linków zwrotnych. Nie jest to jednak zalecane, ponieważ istnieje ryzyko wykrycia tej praktyki przez Google i uniemożliwienie śledzenia Twojej strony internetowej przez roboty przeszukujące sieć.

Google nie lubi kupionych linków zwrotnych!

Najlepszym sposobem na zgromadzenie linków zwrotnych jest ich zdobycie. Automatyczne zbieranie linków jest możliwe tylko wtedy, gdy Twoja treść jest lepsza od tekstów konkurencji. Jednak najpierw Twoje artykuły i teksty muszą zostać odnalezione, a to z kolei jest możliwe tylko wtedy, gdy zainteresujesz nimi innych.

Można tego dokonać, zwracając na nie uwagę właścicieli stron internetowych w Twojej branży za pośrednictwem poczty elektronicznej lub mediów społecznościowych. Wniosek? Jedną ze strategii, którą warto zastosować, jest budowanie relacji.

Utrzymuj więc kontakty ze swoją grupą docelową w mediach społecznościowych. Możesz też regularnie wstawiać pomocne komentarze na innych blogach tej samej branży.

Alternatywą może być reklamowanie Twoich treści na Facebooku, w Google itp. i budowanie w ten sposób grona czytelników oraz zdobywanie linków zwrotnych.

17. Aktywność w mediach społecznościowych

Platformy mediów społecznościowych zadomowiły się w naszym życiu już na dobre. Dlatego warto z nich korzystać, aby zdobywać nowych odwiedzających i klientów.

W zależności od branży należy skoncentrować się na jednej platformie mediów społecznościowych.

Dowiedz się zatem, gdzie Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna – na Facebooku, Twitterze, Pintereście czy YouTube? Następnie skup się właśnie na tej platformie.

Staraj się jednak rozpowszechniać swoje artykuły, zdjęcia i filmy wszędzie tam, gdzie się da, dlatego zaraz po opublikowaniu artykułu na blogu zamieszczaj go w mediach społecznościowych.

18. Testuj i trzymaj rękę na pulsie

Pamiętaj, że dobra optymalizacja dla wyszukiwarek, zapewniająca długoterminowy sukces i nowych klientów, wymaga czasu i cierpliwości.

Nie zniechęcaj się więc, jeżeli jutro Twoje słowa kluczowe nie znajdą się jeszcze na pierwszej pozycji w wyszukiwaniach.

19. Podsumowanie – co dalej?

Teraz wiesz już co zrobić, aby przodować w wynikach wyszukiwania Google i automatycznie pozyskiwać nowych klientów.

Ważne jest, aby ciągle starać się być nieco lepszym i inwestować odpowiednią ilość czasu w marketing internetowy. Często wystarczy nawet kilka minut dziennie. Powodzenia!

0 komentarzy