Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Logo dla firmy juz zaprojektowane? Czas z niego skorzystać, by wyróżnić się w mediach społecznościowych. Dzisiaj mamy dla Was potężną dawkę wiedzy na temat budowania wizerunku marki w sieci! Pamiętaj – jak Cię widzą, tak Cię piszą!
Opisane poniżej czynności stanowią pewien rodzaj wyzwania. Twoje logo musi być nie tylko odpowiednio umieszczone i zaprezentowane, ale także musi profesjonalnie wyglądać i podkreślać spójny wizerunek marki.
W jaki sposób to osiągnąć? Doradzamy, jak za pomocą logo efektywnie spersonalizować Twoje strony w mediach społecznościowych.
Nowoczesny Internet bez mediów społecznościowych jest już niemal niemożliwy do wyobrażenia. Mają one ogromny zasięg i oferują wiele możliwości w zakresie reklamowania własnej marki i projektów.
Obecność w mediach społecznościowych jest teraz bezwzględną koniecznością dla każdej firmy, która chce osiągnąć sukces. Co możemy dzięki tej obecności zyskać?
Za pomocą mediów społecznościowych można zbudować renomę lub polepszyć dotychczasową opinię o marce. Za pomocą różnych platform można publikować istotne informacje na temat swojej firmy, informować osoby obserwujące profil o aktualnych wydarzeniach i akcjach promocyjnych oraz budować swój wizerunek jako profesjonalisty w swojej dziedzinie i nie tylko.
Nieprzypadkowo media społecznościowe są postrzegane jako jedno z najpotężniejszych narzędzi w sieci.
Dzięki swojej obecności w nich, możesz szukać i pozyskiwać nowych klientów, partnerów, współpracowników i inwestorów.
Media społecznościowe oferują wiele punktów zaczepienia z potencjalnymi klientami, dzięki czemu możliwa jest wydajniejsza popularyzacja produktów i usług na rynku.
Jesteś w stanie szybko reagować na reklamacje, pytania i propozycje swoich klientów, którzy zostawiają na Twojej stronie opinie?
Dzięki szybkim reakcjom na ich prośby, Twoi klienci obdarzą Cię większym zaufaniem i zyska na tym wizerunek Twojej firmy.
Regularnie aktualizowane i unikalne treści zapewniają niemal samoistnie bardzo dobrą pozycję w Google, Yahoo i innych wyszukiwarkach.
📚Przeczytaj też: 5 bezpłatnych narzędzi SEO, które poprawią Twój ranking
Możesz uaktywnić inne kanały marketingowe, np. blog, biuletyn, konferencje internetowe i wydarzenia offline, jeżeli tylko prawidłowo wykorzystasz potencjał mediów społecznościowych.
Wymienione powyżej przyczyny pokazują, dlaczego konieczne jest działanie i budowanie wizerunku sklepu w Internecie.
Najbardziej popularne platformy mediów społecznościowych – Instagram, Facebook, YouTube, Twitter i LinkedIn – zna każdy.
Musisz pamiętać, że wybór odpowiedniego kanału powinieneś dokładnie przemyśleć. Poniżej znajdziesz kilka kwestii, którymi powinieneś się zasugerować, zanim podejmiesz decyzję.
Wybór platformy mediów społecznościowych do reklamy Twojej marki zależy głównie od rodzaju Twojej firmy.
Jeżeli przykładowo działasz w branży artystycznej lub kreatywnej, najlepszym wyborem dla Ciebie będzie YouTube (filmy wideo), Instagram (zdjęcia projektantów mody, rękodzieło itd.) oraz SoundCloud (próbki muzyki).
W przypadku bardziej tradycyjnych towarów i usług najlepszą opcję stanowi Facebook.
Uniwersalny Instagram jest świetną platformą dla wszystkich możliwych firm internetowych, np. sklepów internetowych (szczególnie odzież damska) i kreatywnych usług.
Zapoznaj się z danymi dotyczącymi analizy sieciowej, aby określić, jakie media społecznościowe zapewniają Ci największy ruch.
Na liście przeważnie prowadzi Facebook, następnie Twitter, Instagram i YouTube.
Ważne: nie próbuj zawładnąć wszystkimi popularnymi platformami. Zamiast tego skoncentruj się na medium, które generuje największy ruch i w którym znajduje się najwięcej Twoich potencjalnych klientów.
Poświęć odpowiednio dużo czasu i przeanalizuj obecność swoich konkurentów w mediach społecznościowych. Których platform używają i w jaki sposób?
📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach
Jeżeli Twoim celem jest sprawienie, aby Twoja firma była bardziej znana, możesz utworzyć konta we wszystkich najważniejszych serwisach mediów społecznościowych.
Dodaj firmową szatę graficzną i informacje o samej firmie, aby osoby odwiedzające były w stanie ją rozpoznać.
Zainwestuj jednak najwięcej czasu i energii w dwa, maksymalnie trzy serwisy, które najbardziej oddziałują na Twoją firmę.
Stwórz dobrą strategię komunikacyjną i uwzględnij przy tym właściwości każdego kanału.
Facebook jest przykładowo idealną platformą do publikowania artykułów i wiadomości, reagowania na opinie i zamówienia klientów, stosowania celowanych technik reklamowych itd.
Jednocześnie Instagram jest idealnym narzędziem do sprzedaży produktów i usług poprzez wizualne podkreślanie ich zalet. Natomiast YouTube oferuje możliwość publikowania recenzji wideo, wideoprezentacji i instruktaży wideo.
Niestety samo utworzenie konta w mediach społecznościowych nie jest wystarczające. Cały trick polega na tym, aby aktualizować konto poprzez dodawanie jakościowo dobrych treści.
Problem:
Użytkownicy są często zarzucani nadmiarem informacji. Ma to szczególnie miejsce na platformach mediów społecznościowych.
Każdego dnia widzimy setki logo różnych marek, zarówno w Internecie, jak i w świecie rzeczywistym. Nie możesz w to uwierzyć?
Rozejrzyj się dokładnie, gdy będziesz przechodzić ulicą, uruchamiać wyszukiwarkę internetową lub nawet otwierać portfel – zobaczysz ich mnóstwo.
Ładna i oferująca ciekawe informacje strona w mediach społecznościowych pomoże Ci wyróżnić się w natłoku postów i komunikatów. Zapewni ona Twojej firmie również wiele korzyści:
Pozyskanie uwagi potencjalnych klientów: ładne logo i wyróżniające się wzornictwo firmowe to proste, lecz efektywne narzędzia wizualne do reklamowania wiadomości, rabatów, ofert specjalnych i innych aktualizacji.
Stworzenie kompleksowego i stałego wizerunku firmy: poprzez używanie mediów społecznościowych jako miejsca kontaktu ze swoimi klientami możesz sterować tym, w jaki sposób osoby odwiedzające będą postrzegać Twoją markę. Twoja renoma i Twój wizerunek zależą tylko od Ciebie!
Publikowanie treści oznaczonych marką: treści oznakowane marką prezentują się atrakcyjniej i bardziej profesjonalnie niż zwyczajne zdjęcia, filmy wideo i teksty. Poprzez stosowanie takich treści możesz budować lojalność klientów, organicznie reklamować swoją markę i wpłynąć na pozytywny odbiór Twoich działań marketingowych przez odbiorców.
Tymczasem logo i inne formy graficznego wizerunku Twojej marki powinny być już zaprojektowane, strony w mediach społecznościowych utworzone, cele marketingowe (reklamowanie produktów/usług, odpowiadanie na opinie klientów itd.) – zdefiniowane.
Oznacza to, że wszystko jest gotowe do zapełnienia stron treściami.
Przygotowaliśmy parę wskazówek, które pomogą Ci przy projektowaniu stron:
Jeżeli Twoje wzornictwo pozostanie stałe, osoby odwiedzające będą wizualnie rozpoznawać Twoją firmę, nawet bez logo lub nazwy marki.
Logo w określonym rozmiarze wygląda być może dobrze na Facebooku, lecz w innych serwisach – na przykład na Instagramie – może sprawiać wrażenie ściśniętego lub rozciągniętego. Zwracaj zatem uwagę na odpowiednie dopasowanie rozmiaru elementów graficznych Twojej firmy, zanim zastosujesz je w poszczególnych kanałach mediów społecznościowych.
Stosowanie prostych logo
Zwracaj szczególną uwagę na zdjęcie profilowe, zdjęcie główne czy film wideo. Są to pierwsze zdjęcia, które są widoczne dla osób odwiedzających i które w pewien sposób informują o Twojej firmie.Ważne jest, aby zdjęcie profilowe i zdjęcie główne miało podobny wzór i paletę kolorów. Odpowiednie zdjęcia profilowe można znaleźć na stronach internetowych ze zdjęciami stockowymi lub poprzez współpracę z projektantem graficznym.
Zwróć uwagę, czy wszystkie obrazy są wyświetlane prawidłowo i bez błędów!
W jaki sposób załadować logo na wybranych platformach mediów społecznościowych?
Opisujemy, w jaki sposób dodać logo w takich serwisach jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube i Pinterest.
W pierwszej kolejności upewnij się, czy zdjęcie ma odpowiedni rozmiar dla danej platformy.
Zanim rozpoczniesz tworzenie strony w serwisie Facebook, przygotuj logo w formacie PNG.
Rozmiary zdjęć dla serwisu Facebook:
Wpisy z łączami: 1200 x 630 px
Wpisy ze zdjęciami: 1200 x 630 px
Zdjęcie główne: 820 х 312 px
Zdjęcie profilowe: 170 х 170 px
Dodawanie/zmiana zdjęcia profilowego:
Zaloguj się na konto Facebooka.
Umieść kursor myszy na zdjęciu profilowym i kliknij opcję „Aktualizuj”.
Wybierz opcję „Dodaj zdjęcie”.
Wybierz plik ze swoim logo i kliknij opcję „Otwórz”. Możesz obrócić i dopasować swoje zdjęcie, jeżeli jest to konieczne.
Kliknij „Zapisz”.
Dodawanie/zmiana zdjęcia w tle:
Zaloguj się na konto Facebooka.
Umieść kursor myszy na aktualnym zdjęciu w tle i kliknij opcję „Aktualizuj zdjęcie w tle”.
Wybierz opcję „Dodaj zdjęcie”.
Wybierz plik ze swoim logo i kliknij opcję „Otwórz”. Dopasuj zdjęcie zgodnie z preferencjami.
Kliknij „Zapisz”.
Na stronie będzie widoczne kwadratowe zdjęcie profilowe, lecz na osi czasu będzie ono wyświetlane w formie koła.
Jeżeli chcesz mieć kwadratowe zdjęcie profilowe, zmniejsz wymiary, „odcinając” najmniej ważne części zdjęcia, gdy jest ono umieszczone w kole.
📚Przeczytaj też: 7 porad, jak zwiększyć zasięg na Facebooku
Także tutaj obowiązuje zasada: przed dokonywaniem zmian Twoje zdjęcia powinny mieć format PNG i spełniać poniższe wymogi dotyczące rozmiaru.
Rozmiar zdjęć dla serwisu Twitter:
Wpisy ze zdjęciami: 1024 x 512 px
Zdjęcie główne: 1500 х 500 px
Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px
Dodatkowe informacje na temat rozmiarów zdjęć znajdziesz tutaj.
Ponadto należy pamiętać: w przeciwieństwie do serwisu Facebook, w którym można utworzyć konto firmowe na podstawie strony osobistej, w serwisie Twitter konieczne jest utworzenie oddzielnej strony dla swojej marki lub projektu komercyjnego.
Dodawanie/zmiana zdjęcia profilowego:
Zaloguj się na konto Twittera.
Przejdź do swojego profilu, klikając zdjęcie profilowe po prawej lub lewej stronie strony startowej.
Kliknij opcję „Edytuj profil” po prawej stronie profilu.
Kliknij zdjęcie profilowe i wybierz opcję „Wczytaj zdjęcie”.
Wybierz plik ze swoim logo i kliknij opcję „Otwórz”. Dopasuj logo zgodnie z preferencjami.
Kliknij opcję „Zapisz zmiany”, aby zakończyć proces dodawania zdjęcia.
Dodawanie/zmiana zdjęcia nagłówkowego:
Zaloguj się na konto Twittera.
Przejdź do swojego profilu, klikając zdjęcie profilowe po prawej lub lewej stronie strony startowej.
Kliknij opcję „Edytuj profil” po prawej stronie profilu.
Kliknij zdjęcie tytułowe i wybierz opcję „Wczytaj zdjęcie”.
Wybierz plik z logo z dysku głównego i kliknij opcję „Otwórz”.
Kliknij opcję „Zapisz zmiany”, aby zakończyć proces dodawania zdjęcia.
📚Przeczytaj też: Skuteczny marketing na Twitterze – 9 wskazówek
Tak samo jak w przypadku serwisów Facebook i Twitter, także w tym serwisie potrzebujesz logo firmy w formacie PNG.
Rozmiary zdjęć dla serwisu Instagram:
Wpisy ze zdjęciami: 1080 x 1080 px
Zdjęcie profilowe: 110 x 110 px
Dodatkowe informacje na temat rozmiarów zdjęć znajdziesz tutaj.
Dodawanie/zmiana zdjęcia profilowego:
Zaloguj się w swoim smartfonie na konto w serwisie Instagram.
Kliknij zdjęcie profilowe w dolnym prawym rogu.
Gdy najedziesz na zdjęcie profilowe, kliknij opcję „Edytuj profil”.
Kliknij opcję „Zmień zdjęcie profilowe” > „Wybierz z biblioteki”. Wybierz plik z logo na swoim smartfonie. Kliknij opcję „Dalej” i potwierdź zmianę.
Jeżeli dokonujesz zmiany zdjęcia na komputerze, postępuj w następujący sposób:
Zaloguj się na komputerze do konta w serwisie Instagram.
Kliknij wizerunek ludzika w górnym, prawym rogu.
Gdy najedziesz na zdjęcie profilowe, kliknij opcję „Zmień zdjęcie profilowe”.
Kliknij opcję „Dodaj zdjęcie” i wybierz plik z logo ze swojego komputera. Kliknij opcję „Dalej” i potwierdź zmianę.
📚Przeczytaj też: Jak wypromować e-sklep na Instagramie? 6 wskazówek
Zwróć uwagę, czy Twoje logo PNG spełnia specyfikacje serwisu LinkedIn, zanim wczytasz je na stronę serwisu LinkedIn.
Rozmiary zdjęć dla serwisu LinkedIn:
Wpisy z łączami: 180 х 110 px
Wpisy ze zdjęciami: 350 x 230 px
Zdjęcie główne: 646 x 220 px
Zdjęcie profilowe: 400 х 400 px
Informacje na temat prawidłowych rozmiarów zdjęć w serwisie LinkedIn są dostępne tutaj i tutaj.
Dodawanie/zmiana logo:
Kliknij na swojej stronie firmowej w serwisie LinkedIn symbol zdjęcia.
Kliknij opcję „Edytuj” > „Edytuj profil”.
Przewiń stronę na dół do obszaru „Logo firmy”. Kliknij opcję „Edytuj” i dodaj logo lub je edytuj. Możesz także umieścić logo w innym miejscu, przesuwając je w odpowiednie miejsce.
Kliknij opcję „Zapisz”.
📚Przeczytaj też: Marketing na LinkedInie za darmo: wskazówki
Wymagania wobec rozmiarów zdjęć:
Zdjęcie Thumbnail: 1280 x 720 px
Zdjęcie główne: 2560 x 1440 px
Zdjęcie profilowe: 800 x 800 px
Dodatkowe informacje na temat rekomendowanych rozmiarów zdjęć w serwisie YouTube znajdziesz tutaj i tutaj.
Dodawanie/zmiana zdjęcia profilowego:
Zaloguj się do swojego kanału w serwisie YouTube.
Kliknij zdjęcie profilowe na górze z prawej strony i wybierz opcję „Mój kanał”.
Umieść kursor myszy na aktualnym zdjęciu profilowym i kliknij opcję „Edytuj”.
Kliknij opcję „Edytuj” w oknie dialogowym, następnie opcję „Edytuj” i wybierz plik z logo. Dopasuj logo zgodnie z preferencjami.
Dodawanie/zmiana zdjęcia kanałowego:
Wybierz w menu opcję „Mój kanał”. Umieść kursor myszy na zdjęciu kanałowym (zdjęcie główne) i kliknij symbol „Edytuj”. Wybierz opcję „Edytuj zdjęcie kanałowe”.
Wczytaj plik z logo i sprawdź, jak Twoje logo wygląda na różnych urządzeniach. Dopasuj zdjęcie, jeżeli jest to konieczne.
Kliknij opcję „Wybierz”.
📚Przeczytaj też: Jak wykorzystać YouTube do promocji e-sklepu?
Również w serwisie Pinterest obowiązuje specjalne rozmiary, których należy przestrzegać:
Wpisy ze zdjęciami: 735 x 1102 px
Zdjęcie profilowe: 165 x 165 px
Tutaj znajdują się informacje na temat rekomendowanych rozmiarów zdjęć.
Dodawanie/zmiana logo:
Zaloguj się na konto w serwisie Pinterest.
Przesuń kursor myszy do swojego imienia w prawym górnym rogu i wybierz z menu opcję „Ustawienia”. Przewiń stronę na dół do obszaru „Profil”.
Kliknij opcję „Zmień obraz” i wczytaj plik z logo ze swojego komputera. Dopasuj zdjęcie zgodnie z preferencjami.
Kliknij opcję „Zapisz ustawienia”.
📚Przeczytaj też: 5 porad, jak pozyskać klientów przez Pinterest
Stworzyliśmy dla Ciebie listę usług, które zapewnią Twoim stronom w mediach społecznościowych zindywidualizowany wygląd.
Logaster – tworzenie i pobieranie logo, które zostały dopasowane do różnych platform mediów społecznościowych.
Crello.com – projektowanie przepięknych zdjęć głównych dla stron w mediach społecznościowych.
Sproutsocial – dopasowywanie zdjęć, aby spełniały specyfikacje w największych platformach mediów społecznościowych.
Pablo – wyszukiwanie zdjęć głównych i dodawanie tekstu.
Pixabay.com – bezpłatna strona ze zdjęciami stockowymi, wspaniałe zdjęcia główne.
Pexels.com – bezpłatna baza zdjęć do tworzenia zdjęć głównych i wpisów w mediach społecznościowych.
Unsplash – znakomita strona ze zdjęciami stockowymi do tworzenia wspaniałych stron w mediach społecznościowych.
Jaymantri.com – abstrakcyjne obrazy do tworzenia pięknych zdjęć głównych i atrakcyjnych wpisów.
Designspiration – znakomite miejsce do poszukiwania inspiracji.
Fonts.google.com – olbrzymi zbiór bezpłatnych czcionek.
Coolors.co – znakomite zestawy kolorów do tworzenia pięknych zdjęć głównych i ciekawych wpisów.
Odnosząca sukcesy firma potrzebuje mediów społecznościowych do zaistnienia na rynku i polepszenia sprzedaży. Obecność w Internecie kreuje znakomite możliwości, zwiększa stopień rozpoznawalności Twojej marki i buduje zaufanie wśród klientów.
Poprzez odpowiednie zastosowanie wymienionych wskazówek przemienisz swoje strony w mediach społecznościowych w przydatne narzędzia marketingowe, które zwiększą zainteresowanie Twoją firmą i przyczynią się do pozyskania nowych klientów.
16.05.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.