Budowa marki w mediach społecznościowych – krótki przewodnik

Każdy, kto chce odnieść sukces w Internecie, musi zbudować silną markę. W dzisiejszym artykule pokażemy, co zrobić, aby jak najlepiej zaprezentować swój sklep internetowy w mediach społecznościowych.

Budowa marki w mediach społecznościowych

W czym mogą Ci pomóc media społecznościowe?

1. Budowa wizerunku marki

Korzystając z mediów społecznościowych, możesz pokazać zmęczonym korporacyjnym stylem potencjalnym klientom „ludzką twarz” Twojej marki. Dzięki dostarczającym im rozrywki lub po prostu przydatnym dla nich treściom zyskasz ich zaufanie, wzmocnisz ich zaangażowanie w interakcję z Twoją firmą i zbudujesz z nimi bardziej trwałe relacje.

Retweet

2. Zwiększenie zasięgu

Media społecznościowe to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nawiązywaniu kontaktów. Dzięki nim znajdziesz i pozyskasz nowych klientów, partnerów, pracowników i inwestorów.

3. Dotarcie do grupy docelowej

Media społecznościowe pozwalają na bardzo dokładne targetowanie kampanii pozwalające zwiększyć sprzedaż produktów i usług.

Kampania Tesla

4. Zdobycie lojalności klientów

Dzięki opiniom i komentarzom, które klienci pozostawiają na Twoim fanpage'u, będziesz w stanie szybko zareagować na wszelkie skargi, pytania i propozycje. Krótki czas reakcji wpływa na wzrost zaufania klientów do marki i ich lojalności.

Opinie Airbnb na Facebooku

5. Wsparcie działań SEO

Oryginalne i aktualne treści pomogą Ci uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

6. Większa skuteczność innych działań marketingowych

Możesz wykorzystać zapewniające większy zasięg media społecznościowe do promocji innych działań i kanałów marketingowych takich jak blog, newsletter, webinaria czy wydarzenia offline.

Profil Logaster na Facebooku

Które serwisy społecznościowe będą odpowiednie dla Twojej marki?

Zależy to głównie od charakteru Twojej działalności. Jeśli np. Twoja praca ma charakter artystyczny lub kreatywny, to najlepszym rozwiązaniem będą dla Ciebie YouTube (filmy wideo), Instagram (zdjęcia) lub SoundCloud (muzyka i podcasty).

Na obecności na Facebooku skorzystają na pewno sprzedawcy towarów i usług.

Reklama na Instagramie Poradnik Trusted Shops

Wszechstronny Instagram jest z kolei świetną platformą dla różnego rodzaju biznesów internetowych, w tym sklepów (w szczególności z damską odzieżą) lub agencji kreatywnych.

Przykład profilu na Instagramie

Przed wyborem odpowiedniego serwisu przyjrzyj się uważnie danym dotyczącym użytkowników odwiedzających Twoją stronę i sprawdź, które sieci społecznościowe generują największy ruch. Zazwyczaj są to Facebook, Twitter, Instagram i YouTube.

Nie oznacza to jednak, że Twoja firma musi być obecna we wszystkich mediach społecznościowych. Skup się na 2-3 serwisach, dzięki którym dotrzesz do największej liczby potencjalnych klientów.

Poświęć też trochę czasu, aby przeanalizować obecność konkurencji w mediach społecznościowych. Wiedza, z których platform korzystają Twoi konkurenci i w jaki sposób to robią, może się okazać dla Ciebie bardzo pomocna.

Jakie strategie komunikacji sprawdzą się na poszczególnych serwisach?

Facebook idealnie nadaje się np. do publikowania artykułów i newsów, a także do odpowiadania na opinie klientów i ich pytania.

Instagram jest doskonałym narzędziem, za pomocą którego możesz sprzedawać produkty i usługi, podkreślając ich zalety estetyczne.

YouTube z kolei umożliwia publikowanie recenzji, prezentacji i instruktaży w formie filmów wideo.

Jak wpłynąć na wizerunek marki w mediach społecznościowych?

Angażując się w prowadzenie profilu, który ma być atrakcyjny i przyciągnąć uwagę użytkowników, nie zapominaj o tym, że ma on służyć także promocji Twojej marki.

1. Identyfikacja wizualna: Publikując treści w mediach społecznościowych, pamiętaj o dodaniu swojego logotypu oraz innych elementów graficznych, które służą identyfikacji Twojej firmy i pomogą Ci wyróżnić się wizualnie na tle konkurencji.

Profil Shopify na Facebooku

2. Komunikacja z klientami: Wykorzystaj portale społecznościowe do komunikacji z klientami. Odpowiadaj na ich zapytania i komentarze. Dzięki temu zyskasz większą kontrolę nad wizerunkiem firmy w sieci.

3. Nawiązania do marki: Przygotowując treści do publikacji, staraj się wplatać w nie nawiązania do swojej marki, które wywołają pozytywne reakcje użytkowników na Twoje działania i wzmocnią ich lojalność.

O czym jeszcze pamiętać, prowadząc profil?

Na koniec przygotowaliśmy jeszcze kilka wskazówek technicznych, które pomogą Ci przygotować profesjonalny i przyciągający uwagę profil:

1. Jednolity styl: Upewnij się, że używasz tych samych wersji logo, czcionek, schematów kolorów, elementów graficznych itp. na wszystkich portalach społecznościowych, z których korzystasz. Dzięki spójnemu designowi odbiorcy zaczną rozpoznawać Twoją firmę, nawet jeśli jej logo lub nazwa nie będą od razu widoczne.

Profil Shopify na Instagramie

2. Odpowiednie wymiary grafiki: Rozmiary, rozdzielczość i format Twojego logo muszą spełniać wymagania wybranego serwisu społecznościowego. Logo, które świetnie wygląda na stronie Facebooka, może wyświetlić się ściśnięte lub rozciągnięte na innym portalu.

3. Uproszczona wersja logo: Jeśli dany serwis zezwala jedynie na małe zdjęcie profilowe, warto skorzystać z uproszczonej wersji firmowego logotypu, np. takiej bez tekstu. W przeciwnym razie wykorzystanie logo może okazać się niemożliwe.

Profil Spotify na Twitterze

4. Wyróżniające się zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle: Zwróć szczególną uwagę na swoje zdjęcie profilowe oraz na zdjęcie lub film wideo w tle. To właśnie te zdjęcia potencjalni klienci zobaczą jako pierwsze i będą one miały decydujący wpływ na pierwsze wrażenie dotyczące Twojej firmy. Ważne jest, aby były one utrzymane w tym samym stylu i miały podobną kolorystykę. Odpowiednie zdjęcie profilowe możesz kupić na jednej ze stron oferujących zdjęcia stockowe lub od agencji/ grafika.

Profil The Next Web na Facebooku

5. Właściwe rozmieszczenie elementów graficznych: Jeśli to możliwe, umieść elementy graficzne dotyczące Twojej firmy w tym samym miejscu na każdej stronie.

6. Wykorzystanie zdjęć w tle w celach informacyjnych: Możesz wykorzystać zdjęcie w tle, aby wyróżnić informacje, które chcesz przekazać użytkownikom portalu, np. informacje o rabatach i promocjach lub zwiastuny nowych kampanii.

Profil Factiva na Facebooku

7. Test optymalizacji na różnych urządzeniach: Pamiętaj, by przetestować stronę na różnych urządzeniach takich jak komputer stacjonarny, laptop, tablet i smartfon. Upewnij się, że wszystkie obrazy są wyświetlane poprawnie, ponieważ nawet najmniejszy błąd może negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki.

Profil Spotify na Twitterze

Czy warto budować markę w mediach społecznościowych? Zdecydowanie TAK!

Media społecznościowe to skuteczne narzędzie do budowy wizerunku w sieci, nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami i zwiększania sprzedaży.

Stosując się do naszych wskazówek, przekształcisz swoje profile w mediach społecznościowych w niezwykle skuteczne kanały marketingowe, które zwiększą zainteresowanie Twoją firmą i przyciągną do Twojego sklepu internetowego nowych klientów.

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu pt. Der große Branding-Guide. Logo, Social Media & mehr!

0 komentarzy