7 sposobów na zoptymalizowanie kampanii remarketingowych

Kampanie remarketingowe (retargetingowe) są jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania sprzedaży. Jeśli dopiero zaczynasz zajmować się marketingiem internetowym, pewnie zastanawiasz się, czym jest remarketing. Każdy, kto korzysta z internetu, szczególnie robiąc zakupy, na pewno widział reklamy remarketingowe.

Co to jest remarketing?

Remarketing to strategia wyświetlania reklam osobom, które już w jakiś sposób zetknęły się z witryną reklamodawcy. Być może po prostu odwiedziły tę witrynę albo wyświetliły konkretną stronę produktu lub dodały produkty do koszyka, ale zamknęły witrynę, nie dokonując zakupu. Tacy kupujący są świetną grupą docelową do remarketingu, ponieważ dany sklep jest im już znany i być może wystarczy zwykłe przypomnienie lub niewielka zachęta, aby sfinalizować sprzedaż.

Skierowanie reklam do osób, które już znają sklep, to doskonała metoda na zwiększenie konwersji. W tym artykule przyjrzymy się kilku poradom pozwalającym jak najlepiej wykorzystać możliwości kampanii remarketingowych.

Wybieranie produktów do remarketingu

Jak już wspomniano, remarketing może bardzo skutecznie zwiększać liczbę konwersji. O ile jednak nie dysponujesz naprawdę imponującym budżetem, może to być bardzo kosztowna strategia.

Na początek warto wybrać do remarketingu najlepiej sprzedające się produkty. Przez pierwszych kilka tygodni możesz wypróbować tego typu kampanie, wprowadzając w miarę potrzeb drobne ulepszenia. To obniży początkowe ryzyko. Gdy zyskasz nieco doświadczenia, możesz rozpocząć remarketing większej liczby produktów.

Wybieranie odpowiednich klientów do remarketingu

Kampanie remarketingowe oferują marketingowcom wiele opcji wyboru kupujących, do których mają być one kierowane. Klientów można kategoryzować na podstawie wielu czynników. Możesz na przykład skierować kampanię do wszystkich osób, które odwiedziły którąkolwiek z podstron. Możesz też skierować ją do klientów, którzy odwiedzili konkretną stronę w sklepie. Prezentowanie reklam tego rodzaju odwiedzającym ma sens, jeśli chcesz wzmocnić świadomość marki. Może się to także przełożyć na sprzedaż. Jeśli jednak głównym celem jest zwiększenie liczby konwersji, kampanię najlepiej jest skierować do klientów innego rodzaju.

Chodzi o klientów, którzy porzucili koszyki zakupów. Czyli o odwiedzających, którzy wyświetlili stronę produktu, dodali coś do koszyka, ale nie dokończyli transakcji. Można przyjąć, że tacy odwiedzający są wyraźnie zainteresowani produktem, ale z jakiegoś powodu nie sfinalizowali zakupu.

Warto dołożyć wszelkich starań, aby jednak nakłonić ich do zakupu. Możesz na przykład dodać wyskakujące okno, pojawiające się przy próbie opuszczenia strony. Jeśli to nie okaże się skuteczne, do powrotu do sklepu mogą zachęcić klientów reklamy remarketingowe. Także w tym przypadku, jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z remarketingiem, najlepiej zacznij od kierowania reklam do klientów tego typu, a dopiero po zyskaniu doświadczenia rozszerzaj zasięg kampanii.

Absolutnie nie można też zapomnieć o kupujących, którzy dokonali już zakupów w sklepie. Warto pamiętać o starej dobrej zasadzie biznesowej: koszt pozyskania nowego klienta jest pięć razy większy niż zatrzymania starego.

Remarketing umożliwia firmom budowanie lojalności wobec marki. Przede wszystkim dokonanie zakupów przez klientów z tej grupy jest bardziej prawdopodobne, ponieważ ufają sklepowi dzięki dobrym doświadczeniom przy poprzednich zakupach. Jeśli jednak klient dokonał zakupu w sklepie tylko raz, być może trzeba mu o sklepie przypomnieć. Wśród takich klientów warto promować produkty, które uzupełnią ich wcześniejsze zakupy. Przykładowo, jeśli ktoś kupił mysz komputerową, zaproponuj klawiaturę. Zawsze warto skorzystać z okazji zdobycia stałego klienta!

Buduj lojalność wśród dotychczasowych klientów

Jak już wspominaliśmy, warto dotrzeć do klientów, którzy wcześniej robili już zakupy w Twoim sklepie. Jest duża szansa, że zechcą znów coś w niej kupić (jeśli poświęcisz im nieco uwagi). Poza wyświetlaniem reklam zrób więc coś jeszcze, by zwrócić ich uwagę.

Zaoferuj „rabat dla stałych klientów”. Jeśli już robili u Ciebie zakupy, powiedz, że to doceniasz i masz dla nich specjalną ofertę. Ponowny zakup w Twoim sklepie z pewnością pomoże zapamiętać Cię jako sprzedawcę, który skupia się nie tylko na pozyskiwaniu nowych klientów, ale też dba o obecnych. Następnym razem, szukając produktu z Twojej branży, z pewnością w pierwszej kolejności sprawdzą asortyment Twojego sklepu.

Odpowiedni moment to podstawa

Aby trafiać w odpowiedni moment, prowadząc kampanię marketingową, uwzględniaj porę roku. Jeśli dany klient odwiedził Twoją stronę przed konkretnym świętem, rozważ intensywną kampanię w okolicy tego samego święta w przyszłym roku. Przede wszystkim na myśl nasuwają się tu święta, podczas których wręcza się prezenty, takie jak Boże Narodzenie czy Dzień Matki.

Częstotliwość

Ta wskazówka jest dość prosta. Uważaj, by nie przedobrzyć z reklamami. Jeśli zbombardujesz nimi klienta, możesz osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego. Pomyśl, jak Ty reagujesz, widząc w kółko te same reklamy. Z jednej strony klient może Cię dobrze zapamiętać. Z drugiej strony jednak może być tak zirytowany reklamami, że obieca sobie nigdy więcej nic u Ciebie nie kupić. Google Ads umożliwia kontrolowanie tego, jak często klienci widzą reklamy. Pamiętaj, by ich nie nadużywać.

Nouveau call-to-action

Stawianie na różnorodność

Tak jak przy częstotliwości, czujność należy zachować także w przypadku dobru wyświetlanych reklam. Nawet jeśli reklama nie będzie wyświetlana zbyt często, może równie dobrze być niewidzialna, jeśli na przestrzeni kilku tygodni lub miesięcy odbiorca będzie widział cały czas to samo. Dopilnuj, by klienci widzieli różne reklamy. Zmieniaj nagłówki i kolory. Motyw może być podobny, nawet produkt może być ten sam. Byle tylko elementy wizualne i tekst nie wyglądały za każdym razem tak samo. Innymi słowy, w kwestii reklam bądź jak Andy Warhol.

Andy Warhol byłby dobrym specjalistą od marketingu internetowego. Potęga powtarzania bez powtarzalności.

Nie tylko agresywna sprzedaż

Jeśli masz odpowiednią stronę internetową, zyski możesz czerpać także ze wzmożonego ruchu, a nie tylko z samej sprzedaży. W takim przypadku warto edukować klientów, zamiast prowadzić wśród nich agresywną sprzedaż. Zaoferuj treści i wiedzę - skieruj odwiedzających na swoje strony niezwiązane z generowaniem sprzedaży. Na dłuższą metę zaowocuje to większą świadomością marki, a w efekcie być może także wzrostem sprzedaży. Poza tym klienci będą bardziej ufać Twojej firmie, jeśli zobaczą stronę, która oferuje coś więcej niż tylko produkty.

Podsumowanie

Remarketing to świetne narzędzie, dzięki któremu osoby odwiedzające witrynę zmieniają się w klientów, a klienci w stałych nabywców. Pamiętaj o powyższych strategiach, a Twoje działania remarketingowe z pewnością się opłacą!

0 komentarzy