Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Możesz go znaleźć wszędzie w mediach społecznościowych: niebieski znaczek widniejący przy nazwie użytkownika. Oznacza on, że konto jest zweryfikowane i faktycznie należy do osoby, która podaje się za jego właściciela. Jak taki znaczek uzyskać? Przeczytasz o tym w artykule.
Aby zrozumieć, jakie korzyści przynosi niebieski „ptaszek”, należy zadać sobie pytanie, co on właściwie oznacza. Taki element znaczy ni mniej, ni więcej, że profil jest zweryfikowany. Jest to więc konto danej osoby lub firmy.
Otrzymanie weryfikacji nie jest łatwe, bo tak naprawdę najczęściej zweryfikowani są celebryci. Jest to jednak o wiele łatwiejsze w przypadku firm.
Sens znaczka jest więc prosty: widząc go, użytkownicy wiedzą, że jest to oficjalny profil, a nie fałszywe konto czy konto fanowskie. Jak wiesz, zaufanie w sieci jest coraz ważniejsze. Ludzie są bardziej skłonni do śledzenia konta, jeśli jest ono zweryfikowane. A to prowadzi do większej liczby obserwujących i ostatecznie większego ruchu w Twojej witrynie.
Możliwe jest również uzyskanie pierwszeństwa w wynikach wyszukiwania (w ramach danej platformy), jeśli Twoje konto jest zweryfikowane. Nie dotyczy to jednak wszystkich mediów społecznościowych.
📚Przeczytaj też: Grupy docelowe w social mediach
Uwaga: nigdy nie korzystaj z usług (płatnych lub nie), które oferują pomoc w weryfikacji. Jest to zwykle oszustwo. Ważne jest, aby osiągnąć to samodzielnie.
Po pierwsze, dobrze jest wiedzieć, które media społecznościowe oferują taką weryfikację. Nie jest ona dostępna na wszystkich platformach. Zaczniemy więc od mediów społecznościowych, w których można uzyskać taką odznakę. Następnie przyjrzymy się tym, w których (prawdopodobnie) nie jest to możliwe, bo albo jest to zbyt trudne, albo platforma nie ma weryfikacji.
Wskazówka: zawsze podawaj informacje zgodne z prawdą. W przeciwnym wypadku firma może nigdy nie chcieć Cię zweryfikować w przyszłości. Drobne błędy się oczywiście nie liczą, ale przed wysłaniem sprawdź wszystkie swoje dane. Pomocne będzie również pokazywanie swoich mediów społecznościowych na stronie.
Gdy podstawy mamy już za sobą, sprawdźmy krok po kroku, jak zdobyć weryfikację!
Na Facebooku rozróżnia się weryfikację firmy i osoby (o ile jest znana). Ponieważ prawdopodobnie chcesz zdobyć znaczek dla swojego biznesu, to skupimy się tutaj na pierwszej opcji. Weryfikacja za pośrednictwem Facebooka jest nieco zagmatwana.
Podczas weryfikacji Twojej strony, Facebooku sprawdza kilka punktów. Sprawdza się oczywiście, czy jest to prawdziwa firma. Brana pod uwagę jest również Twoja reputacja.
Warto również wiedzieć, że możesz zweryfikować tylko jeden profil lub stronę na osobę lub firmę. Czy masz kilka wersji językowych swojej witryny? Możesz oczywiście zweryfikować kilka z nich.
Ponadto Twój profil musi być kompletny. Sekcja z informacjami musi być wypełniona, powinieneś posiadać stronę lub zdjęcie profilowe i być aktywny w ostatnim czasie, publikując co najmniej jeden post.
Istnieje kilka sposobów, by zweryfikować Cię jako firmę. Oto, jak możesz poprosić o niebieski znaczek.
Przejdź na stronę Facebooka.
Kliknij miniaturę swojego zdjęcia profilowego w prawym górnym rogu.
Kliknij „Pomoc i wsparcie”.
Kliknij „Centrum pomocy”.
W pasku wyszukiwania wpisz: „niebieskie oznaczenie”.
Kliknij artykuł: „Jak złożyć wniosek o dodanie na Facebooku oznaczenia potwierdzającego weryfikację?”.
Przewiń do tekstu „Możesz wypełnić ten formularz aby zweryfikować swój profil lub stronę.” i kliknij link. A żeby było jeszcze łatwiej: aby pominąć wszystkie te kroki, możesz również kliknąć link w naszym artykule.
Podaj szczegóły.
Formularz dostępny jest w całości w języku polskim.
Weryfikacja krok po kroku:
wybierz, czy chcesz zweryfikować profil czy stronę,
po kliknięciu „strona” wybierz tę, którą chcesz zweryfikować,
zostaniesz poproszony o dokument potwierdzający tożsamość Twoją lub Twojej firmy. Może to być nawet niedawny rachunek za media;
wskaż, w jakiej kategorii i w jakim kraju/regionie jesteś aktywny,
możesz również podać swoją grupę docelową lub alias, ale nie jest to konieczne,
masz też możliwość dodania 5 artykułów/kont w mediach społecznościowych/innych linków, aby potwierdzić swoją tożsamość.
Prześlij maksymalnie jeden wniosek, a jeśli zostanie odrzucony, możesz spróbować ponownie po 30 dniach.
📚Przeczytaj też: 7 porad, jak zwiększyć zasięg na Facebooku
Instagram ma teraz tego samego właściciela co Facebook, dlatego weryfikacja na tej platformie jest bardzo podobna. Nie zostaniesz jednak automatycznie zweryfikowany na obu stronach: musisz o to zawnioskować osobno.
Musisz oczywiście przestrzegać Warunków korzystania oraz Wytycznych dla społeczności. Ponadto wymagania dotyczące oznaczenia potwierdzającego weryfikację na Instagramie są w zasadzie takie same, jak w przypadku Facebooka.
Weryfikacja przez Instagram jest łatwa, jeśli masz zainstalowaną aplikację na swoim smartfonie. Kroki są proste:
Kliknij w ikonkę profilu w prawym dolnym rogu.
Kliknij 3 linie w prawym górnym rogu, aby otworzyć menu.
Kliknij „Ustawienia”.
Kliknij „Konto”.
Kliknij „Poproś o weryfikację” w dolnej części menu.
Podaj wymagane informacje.
Instagram prosi o następujące informacje:
nazwa użytkownika (już wpisana),
imię i nazwisko,
dokument, którym chcesz się zweryfikować. Może to być np. rachunek za energię;
możesz wskazać, jakie treści głównie publikujesz na Instagramie. Musisz podać też kraj/region, w którym jesteś aktywny;
możesz również podać swoją grupę docelową lub alias, ale nie jest to konieczne,
masz też możliwość dodania 5 artykułów/kont w mediach społecznościowych/innych linków, aby potwierdzić swoją tożsamość.
Instagram może odrzucić Twój wniosek, jeśli nie spełniasz wymagań, nie jesteś wystarczająco znany lub Twoja firma nie jest wyszukiwana. Dobra wiadomość jest taka: 30 dni po odrzuceniu możesz po prostu spróbować ponownie.
📚Przeczytaj też: Jak wypromować e-sklep na Instagramie? 6 wskazówek
Pinterest również oferuje weryfikację konta. Zweryfikowani sprzedawcy otrzymują niebieski znaczek, ale dostępny jest też czerwony: jeśli masz zweryfikowane konto lub jesteś twórcą.
Aby dokonać weryfikacji na Pintereście, potrzebujesz konta firmowego. Jest to całkowicie bezpłatne, a sposób jego działania jest opisany na stronie Pinteresta.
Jeśli chcesz zostać zweryfikowany jako e-sklep, musisz oczywiście spełnić wytyczne dla sprzedawców.
Pinterest ma kilka opcji weryfikacji. W tym miejscu omówimy weryfikację jako sprzedawca i taką dla zwykłego konta.
Pinterest oferuje Verified Merchant Program (VMP), jeśli chcesz zweryfikować się jako sprzedawca. Ta funkcja jest jednak obecnie dostępna tylko w Australii, Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Francji, Włoszech, Meksyku, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych lub Szwajcarii.
Aby zweryfikować konto firmowe:
Dodaj swoje logo jako zdjęcie profilowe.
Potwierdź swoją witrynę. W artykule Pinterest wyjaśnia, jak to zrobić.
Upewnij się, że wszystkie informacje w Twoim profilu są wypełnione. Wymagane są imię i nazwisko, biografia, lokalizacja i link do Twojej witryny.
Połącz swoje konto na Facebooku i/lub Twitterze z kontem Pinterest. Najlepiej zweryfikowane konto na Facebooku.
Nie masz jeszcze czerwonego znaczka? Wypełnij Formularz kontaktowy.
Nie ma tam jednak specjalnej kategorii dotyczącej weryfikacji. Dlatego polecam przejść do sekcji „Firmy, zakupy i reklamy”, a następnie „Konfiguracja profilu firmowego”, a w kolejnym kroku „Coś innego”.
📚Przeczytaj też: 5 porad, jak pozyskać klientów przez Pinterest
Kiedyś weryfikacja konta na Twitterze nie była możliwa, ale obecnie istnieje taka opcja.
Twoje konto musi być autentyczne, więc musisz podać linka do swojej oficjalnej strony internetowej. Trzeba użyć także oficjalnego adresu e-mail. Należy go następnie potwierdzić lub podać potwierdzony numer telefonu.
Ponadto, podobnie jak w przypadku Instagrama i Facebooka, zostaniesz proszony o linki z artykułami na temat Twojej witryny. I analogicznie, musisz być aktywny na Twitterze i mieć konto publiczne.
Wreszcie, musisz przestrzegać zasad Twittera i nie możesz odnotować 12-godzinnego lub 7-dniowego zawieszenia w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Twitter jest dość wybredny jeśli chodzi o weryfikację, ale nie jest to niemożliwe. Tu sprawdzisz, jak firma Cię weryfikuje.
Umieść link do swojej witryny w profilu.
Wypełnij profil. Wybierz zdjęcie profilowe i okładkowe.
Kliknij trzy kropki w menu po lewej stronie.
Kliknij „Ustawienia i prywatność”.
Wybierz „Informacje dotyczące konta”, zweryfikuj swój numer telefonu oraz adres e-mail.
Kliknij „Prywatność i bezpieczeństwo” i upewnij się, że opcja „Chroń swoje tweety” nie jest zaznaczona (w sekcji „Odbiorcy i oznaczanie”). Twoje tweety powinny być otwarte dla wszystkich.
Wróć do „Informacji dotyczących konta” i kliknij „Poproś o weryfikację”.
W celu ustalenia Twojej reputacji i autentyczności może być wymagane podanie następujących informacji:
link do strony Twojej firmy,
link do artykułu o Twojej firmie na Wikipedii,
linki do 3 lub więcej artykułów z wiadomościami o Twojej firmie,
dowód na to, że Twoje konto znajduje się wśród 0,05% aktywnych kont z tego samego regionu geograficznego.
Zaleca się korzystanie z weryfikacji dwuetapowej.
📚Przeczytaj też: Skuteczny marketing na Twitterze – 9 wskazówek
Oprócz platform, na których pojawia się znaczek, dobrze jest również wiedzieć, gdzie nie jest on dostępny i dlaczego. Oto przegląd.
Weryfikacja YouTube jest również zarezerwowana dla kilku firm. Najważniejsze wymaganie: musisz mieć więcej niż 100 000 subskrybentów. Jeśli przejdziesz do strony „Plakietki weryfikacyjne kanałów” w pomocy YouTube i zalogujesz się na konto, szybko zobaczysz, czy kwalifikujesz się do otrzymania odznaki.
Ponadto ważne jest, aby tworzyć oryginalne treści. Musisz także mieć baner kanału, wypełniony opis i zdjęcie profilowe. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych mediów społecznościowych, musisz być na nim aktywny.
W wyjątkowych sytuacjach YouTube proaktywnie weryfikuje kanały poniżej 100 000 subskrybentów, kiedy ich właściciele są znani poza serwisem.
Snapchat nie ma typowego procesu weryfikacji. Najważniejsza jest duża popularność w aplikacji (co najmniej 50 000 widzów na historię). Nie otrzymasz również niebieskiego znaczka, ale znajdziesz się wśród Official Stories.
Chcesz spróbować? Musisz skontaktować się ze Snapchatem. Jest to możliwe tylko za pośrednictwem aplikacji.
📚Przeczytaj też: Czy i jak korzystać ze Snapchata w sklepie internetowym?
Whatsapp ma weryfikacje, ale ta opcja jest dostępna tylko dla niewielkiej liczby firm. Wszystko dlatego, że projekt ten wciąż jest w fazie pilotażowej. Warto wiedzieć: w WhatsApp odznaka jest oczywiście nie niebieska, ale zielona.
Ponieważ sama platforma nie jest tradycyjna, proces weryfikacji na TikToku nie przypomina tych znanych z innych mediów społecznościowych. Aktywne poszukiwanie kont do weryfikacji prowadzi w TikToku zespół o nazwie The Creator Launch Team. Według zweryfikowanych użytkowników otrzymanie plakietki nie jest łatwe.
Problem polega na tym, że nie ma gwarancji, że zostaniesz zweryfikowany, a wymaga to dużych nakładów pracy. Rozumiemy, że jako firma lepiej jest połączyć TikTok ze swoją witryną i odwrotnie, aby Twoi (przyszli klienci) Cię znaleźli.
Oto kroki, jakie musiała spełnić zweryfikowana użytkowniczka @themrspedersen:
Zdobywaj coraz więcej obserwujących każdego dnia.
Spraw, aby obserwujący spędzali coraz więcej czasu na Twoim TikToku.
Upewnij się, że jesteś łatwy do znalezienia w wyszukiwarkach.
Upewnij się, że jesteś wymieniany w publikacjach. Dla TikToka ważne jest, abyś był znany i nie przestawał korzystać z tej platformy w najbliższym czasie.
Dostarczaj treści viralowe.
Upewnij się, że jesteś zweryfikowany w innych mediach społecznościowych.
📚Przeczytaj też: Jak wykorzystać TikToka do promocji biznesu?
Zaufanie w internecie staje się coraz ważniejsze. Dlatego weryfikacja może pomóc Ci przyciągnąć więcej osób do Twoich social mediów, a tym samym do witryny. W przypadku Twittera i innych mediów społecznościowych minie trochę czasu, zanim zostaniesz zweryfikowany. Możesz jednak teraz przygotować do tego wszystkie swoje konta i zweryfikować inne kanały.
Zaufanie online jest ważne nie tylko dla mediów społecznościowych, ale także dla Twojej witryny. Zapoznaj się z rozwiązaniami Trusted Shops. Oferujemy system opinii, dzięki któremu klienci, którzy skorzystali z Twoich usług, mogą wystawić recenzję na Twój temat. Oferujemy również znak jakości i Ochronę Kupującego (gwarancję zwrotu pieniędzy), aby kupujący wiedział, że Twój sklep internetowy jest niezawodny.
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. niderlandzkim: Blauw vinkje op social: hoe je webshop er een krijgt
27.06.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.