8 wskazówek, jak poprawić Customer Lifetime Value

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak długo klienci zostają z Twoją firmą lub ile wydają na Twoje produkty? Znajomość tych informacji pomoże w stworzeniu lepszej strategii marketingowej, która pozwoli Twojej firmie na dalszy rozwój, a jednocześnie sprawi, że klienci poczują się docenieni. W tym artykule przeczytasz o wskaźniku customer lifetime value, jak ją obliczyć, a także damy Ci osiem wskazówek, które możesz wdrożyć, aby wydłużyć czas i jakość życia Twoich klientów.

Czym jest customer lifetime value?

Customer lifetime value, czyli wartość cyklu życia klienta to wartość, jaką klient generuje dla Twojej firmy w czasie relacji biznesowej.

Obliczenie tej wartości pomoże Ci określić, który klient jest najbardziej dochodowy dla Twojej firmy. Przydaje się również podczas tworzenia kampanii marketingowych, bo wiesz, w co i w kogo warto zainwestować więcej.

Kto będzie generował większy dochód dla Twojej marki? Nowy klient, który dopiero odkrywa to, co sprzedajesz, czy klient, który śledzi Cię od lat i regularnie u Ciebie kupuje? Myślę, że odpowiedź jest jasna.

Warto więc spędzać więcej czasu z tymi stałymi klientami i tworzyć oferty, aby utrzymać ich zaangażowanie i sprawić, by pozostali wierni Twojej marce. Znajomość wartości cyklu życiowego stałych klientów pozwoli Ci zatrzymać więcej użytkowników i stworzyć więź zaufania między Twoją firmą a kupującym.

Jak obliczyć CLV?

Jak powiedział William Thomson Kelvin „Czego nie da się zmierzyć, nie da się poprawić”. Aby poprawić ważne wskaźniki Twojego e-commerce lub kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), takie jak wartość życiowa klienta, to te muszą być mierzone, aby wiedzieć, czy należy wprowadzić ulepszenia.

Wzór na customer lifetime value to pomnożenie średniego kosztu zamówienia konsumenta w sklepie (Average Order Value, AOV) przez częstotliwość, z jaką użytkownik dokonywał zakupów, oraz przez całkowitą liczbę lat jako klient w Twojej firmie.

CLV = średni koszt zamówienia x częstotliwość zakupów x liczba lat zakupów

Wynikiem tego mnożenia będzie wartość danego kupującego. Aby wyniki były dokładniejsze, warto przejrzeć historię swoich klientów, od pierwszego dokonanego przez nich zakupu do ostatniego, nie skupiając się tylko na ostatniej transakcji.

8 wskazówek, jak poprawić customer lifetime value

Po zrozumieniu, czym jest customer lifetime value i wiedzy, jak go obliczyć, jedyne, co pozostaje do odkrycia, to jak go ulepszyć. Oto 8 strategii, które możesz wdrożyć w swojej firmie, aby poprawić i wykorzystać relacje biznesowe, które masz z klientami.

1. Zrób dobre pierwsze wrażenie 

Spersonalizuj swoje interakcje z każdym klientem. Spraw, aby użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę otrzymali ofertę powitalną. Na przykład dodaj okienko pop-up oferujące rabat dla nowych klientów.

Kiedy użytkownicy rejestrują się po raz pierwszy, wyślij do nich powitalną wiadomość e-mail. Dobrym pomysłem może być też wysłanie kodu rabatowego na produkty, które klient najczęściej oglądał podczas pierwszej wizyty.

2. Proste i bezpieczne zakupy

Spraw, aby proces zakupu był jak najbardziej konkretny i efektywny. Im mniej kroków dzieli wybór produktu od czasu zapłaty, tym mniej irytacji lub zniecierpliwienia odczuwają Twoi klienci. Zadbaj o to, aby formularz w procesie dokonywania transakcji był jak najkrótszy i unikaj proszenia o zbędne informacje.

📚Przeczytaj też: Jak zwiększyć konwersję w e-sklepie za pomocą formularza?

Tak samo ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa podczas podróży zakupowej. Na przykład sklepy internetowe, które wyświetlają znak jakości Trusted Shops automatycznie oferują swoim klientom bezpłatną Ochronę Kupującego która ubezpiecza każde zamówienie do wartości 10 000 zł.Do dziś ponad 25 milionów kupujących ubezpieczyło swoje zakupy dzięki tej usłudze.

Chcesz więcej szczegółów? Nasi eksperci chętnie Ci doradzą.

Skontaktuj się z nami

3. Zainwestuj w lepsze treści 

W tworzeniu lepszego contentu pomaga ustalenie buyer persony. Tworzenie różnych scenariuszy potencjalnych nabywców ułatwi Ci stworzenie odpowiednich i spersonalizowanych treści. Warto też zainwestować trochę więcej w różnorodność treści i nie ograniczać się tylko do artykułów na blogu. Twórz filmy czy tutoriale, współpracuj z influencerami przy sprzedaży produktów, a to z pewnością pomoże Ci przyciągnąć uwagę swojej publiczności.

📚Przeczytaj też: Kampanie marketingowe z udziałem influencerów

Zbadaj, kim naprawdę są Twoi stali i lojalni klienci oraz zainwestuj trochę więcej w ukierunkowane na nich kampanie. Pokaż, że ich cenisz, oferując spersonalizowane oferty.

4. Programy lojalnościowe 

Program lojalnościowy to strategia marketingowa, która pomaga utrzymać lub zatrzymać nowych klientów, oferując im pewnego rodzaju korzyści. Te korzyści lub nagrody za bycie częścią programu powinny być wyraźnie podkreślone, aby zmotywować odbiorców do udziału.

Dzięki tym programom będziesz mógł otrzymać wiele dobrych opinii, sprzyjających wizerunkowi Twojej firmy.

📚Przeczytaj też: Programy lojalnościowe. Jak zyskać stałego klienta?

5. Obsługa posprzedażowa 

Dokonanie zakupu to nie koniec relacji z klientem. Upewnij się, że paczka została dostarczona w dobrym stanie i poproś kupującego o opinię. Obsługa klienta musi być dostępna dla nabywcy albo przez chatbota , albo przez spersonalizowane rozmowy telefoniczne. W ten sposób klient poczuje się bezpiecznie przez cały proces zakupowy i wróci do Twojego sklepu.

6. Korzystaj z analiz predykcyjnych 

Aby dokładniej segmentować gusta swoich klientów, skorzystaj z narzędzi do analizy predykcyjnej. Algorytmy tych narzędzi automatycznie tworzą historię z preferencjami każdego z Twoich klientów, którą możesz wykorzystać do polecania innych produktów podczas ich przyszłych zakupów.

📚Przeczytaj też: Marketing predykcyjny: co to jest i jak go stosować

7. Social listening

Jako firma internetowa musisz być zawsze na bieżąco z tym, co mówią o Tobie Twoi klienci. Czy są zadowoleni, czy jest coś do poprawy? Co ogólnie myślą o twoich produktach? Twoje zespoły ds. sprzedaży i obsługi klienta muszą mieć na uwadze social listening i aktywnie szukać w mediach społecznościowych komentarzy mówiących o Twojej firmie lub analizować recenzje Twojej strony. Zaspokojenie ich potrzeb wzmocni więź, jaką masz z klientami.

Nadal nie zbierasz opinii klientów? Oprócz znaku jakości z Ochroną Kupującego Trusted Shops oferuje również system opinii, za pomocą którego sklepy internetowe zbierają oceny, zarówno dotyczące usług, jak i produktów, w sposób w pełni zautomatyzowany. Ponadto Trusted Shops jest partnerem Google, więc możesz wyświetlać te gwiazdki oceny w swoich reklamach Google i wynikach organicznych, aby zwiększyć ruch na swojej stronie.

New call-to-action

Nasze produkty wzbudziły Twoją ciekawość? Skontaktuj się z naszymi ekspertami bez zobowiązań.

Skontaktuj się z nami

8. Utwórz społeczność 

Za pomocą social mediów stwórz społeczność, w której Twoi użytkownicy poczują się reprezentowani i zrozumiani. Możesz wykorzystać do tego real time marketing. W ten sposób pokażesz, że nie tylko jesteś na bieżąco z trendami, ale też zaprezentujesz swoją humorystyczną stronę.

Podsumowanie

Jak każda kluczowa wartość poprawiająca wyniki Twojej firmy, znajomość CLV pomoże Ci zatrzymać stałych lub nowych klientów, których przyciąga Twoja firma. Nie zapomnij o tym kroku przed utworzeniem kampanii marketingowych, aby wiedzieć, jak ustalić priorytety swoich działań.

grafika przedstawiająca poradnik jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym

Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. hiszpańskim: 8 consejos para mejorar tu Customer Lifetime Value

27.12.2022

Carla Alva Garcia

© 2024 Trusted Shops AG  |  Informacje o firmie  |  Polityka prywatności  |  Cookies