Darmowa dostawa – czy (i jak) ją oferować?
Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Jeśli stworzyłeś jeden produkt, który Twoim zdaniem może być sprzedawany, to z wielu powodów możesz wahać się przed rozpoczęciem jego sprzedaży.
Możesz myśleć: „kto sprzedaje tylko jeden produkt na swojej stronie?” Prawda jest taka, że robi tak wiele firm, a niektóre odniosły dzięki temu ogromny sukces. W artykule udzielimy Ci wskazówek, jak pokazać swój pojedynczy produkt online i przybliżymy najlepsze praktyki, aby skłonić kupujących do jego zakupu.
Aby sprzedać swój pojedynczy produkt, musisz wiedzieć, kto jest Twoją publicznością. Aby produkt odniósł sukces, musi być albo bardzo wyjątkowy, albo musi być ukierunkowany na konkretną niszę.
Miej w pamięci swoją komunikację marketingową podczas projektowania witryny. Buyer persona to opis typowego klienta. Jej stworzenie może być bardzo pomocne podczas tworzenia kampanii marketingowych, bo będziesz mieć szczegółowe podsumowanie stylu życia, dochodów, wykształcenia, hobby i obaw idealnego kupującego.
Buyer persona może zawierać wszelkie informacje, które uważasz za istotne dla zrozumienia jego osobowości, priorytetów i nawyków zakupowych.
Powiedzmy na przykład, że sprzedajesz unikalny rodzaj herbaty ziołowej. Dzięki badaniom możesz odkryć, że typowym klientem jest 40-letnia matka dwójki dzieci z klasy średniej, z wyższym wykształceniem, która uprawia jogę trzy razy w tygodniu, czyta dwie książki miesięcznie i je tylko żywność ekologiczną.
Posiadanie tych informacji sprawia, że promowanie Twojego produktu jest znacznie łatwiejsze (szczególnie przy wszystkich opcjach mikrotargetowania dostępnych w marketingu online). Wiele decyzji można podjąć łatwiej, gdy spojrzysz na problem oczami klienta.
Znajomość niszy może pomóc w zaprojektowaniu strony internetowej, ponieważ za tym działaniem stoi też element psychologiczny.
📚Przeczytaj też: Visual content marketing: jak zwiększyć ruch dzięki obrazom?
Zrozumienie niszy pomaga też w marketingu online. Podczas korzystania z reklam Google lub Facebooka znajomość odbiorców jest niezwykle ważna. Nie tylko ze względu na slogany i obrazy, ale także dostępne opcje targetowania. Pamiętaj, że dzięki reklamom Google Twoi klienci znajdą Ciebie, a dzięki reklamom na Facebooku Ty znajdziesz swoich klientów.
Nie zapomnij wykonać testów A/B, zwłaszcza jeśli Twoja firma jest nowa. Możesz wymyślić niesamowitą koncepcję dla swoich reklam, ale w rzeczywistości nigdy nie wiesz, jak skuteczne będzą, dopóki ich nie opublikujesz.
Czasami reklama, która wydaje Ci się strzałem w dziesiątkę, będzie porażką, a ta według Ciebie najsłabsza będzie najlepiej rezonować z odbiorcami. Zapomnij o swoim ego i pozwól się prowadzić liczbom.
Oprócz Google Ads, Google oferuje sprzedawcom także platformę Google Shopping. Może to być świetne narzędzie do uzupełnienia innych działań marketingowych.
Wróćmy do tego, co to znaczy budować stronę internetową. Oczywiście, Twoja strona główna jest witryną Twojego sklepu. Naturalnie chcesz więc zaprojektować „piękną” stronę internetową. Ponieważ jednak chcesz sprzedawać tylko jeden produkt, naprawdę musisz w pełni wykorzystać swoją witrynę.
Nie bój się! To może przynieść Ci naprawdę wiele korzyści. Sprzedając tylko jeden produkt, rozpraszasz swoich klientów w znacznie mniejszym stopniu niż witryna internetowa sprzedająca 1000 produktów. Jeśli chcesz, możesz umieścić wszystkie informacje już na stronie głównej. Pamiętaj jednak, aby opowiedzieć historię i zachować równowagę między designem a informacją.
Jeśli zaprojektujesz swoją witrynę samodzielnie i użyjesz jednej z popularnych platform e-commerce do zbudowania swojej witryny (takiej jak Shopify lub Magento), istnieje duża szansa, że oferują one motyw „strony z tylko jednym produktem”. Może warto zainwestować trochę czasu, aby zobaczyć, jak wyglądają te szablony i czy mają sens dla Twojego produktu.
📚Przeczytaj też: Porównanie platform e-commerce: która jest najlepsza?
Wiele stron internetowych sprzedających pojedynczy produkt wykorzystują strategię „hero image” na stronie głównej. To duże zdjęcie używane na stronie docelowej (w tym przypadku prawdopodobnie na stronie głównej), które wyraźnie pokazuje, czym jest Twój produkt. Może ono przyciągnąć uwagę odwiedzającego, a dobry tekst skłoni go do dokonania zakupu. Jest to doskonała strategia dla stron internetowych z jednym produktem.
„Hero image” firmy Soma skupia się na produkcie, ale także na stylu życia jej klienta. Są to ludzie obeznani z technologią, którzy często są poza domem. Butelka na wynos idealnie pasuje do tej postaci.
A ponieważ Twoja strona internetowa nie jest zagracona mnóstwem produktów, możesz również skorzystać z tej okazji, aby wyświetlić kilka innych informacji. Wyjaśnij, jak wpadłeś na ten pomysł lub przybliż nieco historię pracowników czy założycieli. Możesz nawet pokazać proces związany z produkcją.
Skoro mówimy o pokazywaniu procesu produkcji, storytelling jest obecnie ogromną częścią e-commerce.
Historia, którą opowiadasz, może dotyczyć wykreowania produktu (stworzyliśmy ten cydr, ponieważ nie mogliśmy znaleźć żadnego znośnego tego typu napoju w tej części kraju) lub tego, jak go wytwarzasz (robimy ten cydr z ekologicznych jabłek uprawianych przez lokalnych rolników). Mogą to być nawet historie, które opowiadają Twoi klienci („Szukaliśmy czegoś takiego od zawsze!”).
Bez względu na to, jaką strategię wybierzesz, takie historie mogą być bardzo wciągające dla czytelników i malować pewien obraz w ich umysłach. To zaś sprawi, że dystans między Twoją firmą a potencjalnymi klientami się zmniejszy, a ludzie będą wiedzieć, co kupują i od kogo.
Firma Seattle Cider Company stworzyła stronę internetową, która opowiada o tym, jak produkuje swój napój.
Wraz z budowaniem marki i storytellingu, należy zdecydowanie rozważyć włączenie treści wideo na swojej stronie. Możw to być opowieść o Twoim produkcie czy tym, co zainspirowało Cię do jego stworzenia.
Inny pomysł to film wyjaśniający właściwe wykorzystanie produktu lub stojącą za nim technologię. Nie oznacza to jednak, że musisz nakręcić suchy, nudny film o swoim produkcie. Baw się tym! Squatty Potty wykorzystał jednorożca, aby wyjaśnić, jak działa ich produkt.
Firma podjęła ryzyko, ale stworzyła zabawny, pełen informacji film na temat produktu, o którym normalnie nikt nie chciałby rozmawiać.
Jednym z powodów, dla których Amazon odnosi takie sukcesy, jest poziom zaufania, jakim obdarzają go ludzie. Stał się potężną marką częściowo ze względu na liczbę opinii, które klienci pozostawiają na jego stronie.
Uzyskanie opinii o sklepie (i o produktach) jest doskonałym sposobem na zbudowanie zaufania i niesie ze sobą wiele korzyści. Po pierwsze, sprawia, że ludzie bardziej ufają Twojej firmie, ponieważ inni klienci Cię chwalą. Publikując oceny bezpośrednio na swojej stronie, uniemożliwisz potencjalnemu klientowi wyszukiwanie opinii w innych miejscach (nigdy nie dawaj użytkownikowi powodu do opuszczenia Twojej witryny!).
Po drugie, ciągły przepływ opinii jest z perspektywy Google równy ciągłemu przepływowi treści. Google uwielbia świeży content. Nowe recenzje pomogą Twojej firmie zająć wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Co więcej, dzięki odpowiedniemu systemowi opinii możesz nawet wyświetlać swoje oceny w postaci gwiazdek w wynikach wyszukiwania Google (zarówno w reklamach, jak i w wynikach organicznych).
📚Przeczytaj też: Jak aktualizować treści, by poprawić SEO?
Innym sposobem budowania zaufania jest oferowanie znaków jakości. Certyfikaty innych firm mogą zdziałać cuda, szczególnie w przypadku mniejszych sklepów internetowych. Znak jakości Trusted Shops uwzględnia 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy, co uspokaja kupującego. Jeśli Twoja firma nie ma globalnej reputacji, pozwól byłym klientom i renomowanym certyfikatom wesprzeć Cię w działaniu!
Musisz dokładnie rozważyć cenę swojego produktu. Jeśli sprzedajesz na platformach marketplace, a także we własnym sklepie, prawdopodobnie będziesz chciał, aby ceny były nieco niższe na Twojej stronie. Oznacza to, że nikt inny nie będzie przejmował Twoich zysków, a mimo to przekonasz potencjalnego klienta, aby dokonał zakupu w Twoim sklepie zamiast na bardziej znanym portalu.
📚Przeczytaj też: 5 strategii cenowych, które zwiększają sprzedaż
Jak każda dobra firma oferująca jeden produkt, w końcu prawdopodobnie będziesz chciał rozszerzyć swój asortyment. Nie inwestuj zbyt dużo pieniędzy w badania i rozwój, dopóki nie osiągniesz zdrowego zysku. Po osiągnięciu punktu, w którym naprawdę dobrze zarabiasz, inwestowanie w produkcję nowych wariantów, odmian lub akcesoriów nie będzie tak ryzykowne.
Nie zawsze potrzebujesz całej linii produktów, aby być marką odnoszącą sukcesy. Czasami potrzeba jednego świetnego pomysłu, żeby ustawić się na całe życie. Dzięki odpowiedniemu planowaniu możesz wykorzystać swój początkowy pomysł, aby pomóc Ci stworzyć całe imperium!
Ta publikacja jest tłumaczeniem artykułu w j. angielskim: How to Start Selling Online with a Single Product
08.09.2022Darmowa dostawa jest oferowana przez coraz większą liczbę sklepów internetowych i pożądana przez klientów. Jak ją wdrożyć, by nie stracić?
Dowiedz się, jak przyciągnąć klientów na świąteczne zakupy last minute, wykorzystując skuteczne strategie promocji i marketingu online.