Jak Trusted Shops wpływa na skuteczność kampanii PPC
Skorzystanie z rozwiązań Trusted Shops może zwiększyć konwersję Twoich reklam oraz obniżyć ich koszt.
Jak wypromować sklep internetowy? To pytanie zadaje sobie wielu początkujących e-sprzedawców. Dla osób, które dopiero zaczęły przygodę ze sprzedażą online, wybranie najlepszych kanałów promocji może przyprawić o ból i głowy i zniechęcić do dalszych działań, gdy przez jakiś czas nie widać większych efektów.
Dobry produkt broni się sam – jest w tym dużo racji, ale w dzisiejszym świecie nie ma już możliwości niewspomagania go jakąkolwiek promocją. Dlaczego? Wytwarzamy dużo więcej produktów niż kiedyś, konkurencja nigdy nie śpi... Zawsze znajdzie się ktoś, kto zrobi coś podobnego szybciej i taniej. Twoim zadaniem jest zwrócenie uwagi potencjalnych kupujących na swoim sklepie oraz pokazanie, że to właśnie Twój produkt i Twoja firma są lepsze od innych!
Aby potencjalni klienci trafili na Twoją stronę, muszą ją najpierw znaleźć. Pozycjonowanie i dbanie o SEO to niekończący się proces – trzeba nad nim cały czas pracować i odświeżać wiedzę na jego temat.
Jeśli nie masz w tym dużego doświadczenia, polecamy Ci opracować strategię działań, która pomoże Ci te wszystkie rzeczy krok po kroku wdrażać. Pamiętaj, by wybrać sprawdzony system zarządzania treścią (CMS). Dzięki temu nie tylko unikniesz wielu kłopotów, ale przede wszystkim łatwiej Ci będzie naprawiać i identyfikować błędy.
Sprawnie działająca strona to większa konwersja – nie pozwól sobie na straty. Jeśli nie jesteś w stanie poradzić sobie z danym problemem/zagadnieniem, poproś o pomoc doświadczonego programistę/specjalistę SEO. On na pewno zrobi to dużo szybciej i prawdopodobieństwo, że wprowadzone zmiany pozytywnie wpłyną na działanie Twojej strony, jest znacznie większe.
Profil Firmy w Google, bo tak teraz nazywa się to narzędzie (dawniej: Google Moja Firma), służy do tworzenia i zarządzania firmowymi wizytówkami i jest bezpłatne. Dzięki niemu informacje o firmie zostają wyświetlone w wynikach wyszukiwania i Mapach Google podczas, gdy użytkownik szuka w przeglądarce usług danego typu. Zrobienie jej jest bardzo proste i szybkie.
Jeśli nie masz sklepu stacjonarnego, wystarczy, że podasz adres, na który zarejestrowana jest firma i ukryjesz go dla klientów. Możesz zostawić dane takie jak adres www Twojego e-sklepu oraz numer kontaktowy oraz dodać zdjęcia produktów czy sklepu.
Plusy? Dobra pozycja w wynikach wyszukiwania, częstsze odwiedziny na stronie oraz większe szanse na pozyskanie nowych klientów.
Dobrze jest prowadzić firmowego bloga i dzielić się w nim swoimi sukcesami, poradami, ciekawostkami na temat produktów czy interesującymi wiadomościami z branży. Blog sprawia, że przestajesz być anonimowy i zza podmiotu gospodarczego wychyla się również ludzka twarz – eksperta w swojej dziedzinie, który pokazuje swoim klientom, że to, co robi, zasługuje na jego uwagę, a jego przedmioty rzeczywiście mogą mu w czymś pomóc, czyli wracamy tutaj do podstawowej zasady marketingu, o której wspomnieliśmy na początku.
Duży plus prowadzenia bloga? Będący integralną częścią Twojego sklepu blog świetnie podziała na jego SEO. W dużym skrócie – im więcej stron dajemy Google do indeksowania, tym większe prawdopodobieństwo wyszukania Twojej strony przez przeszukujące sieć roboty. By mechanizm ten zadziałał, nasze teksty muszą zawierać odpowiednie słowa kluczowe oraz oczywiście muszą być to treści, dotyczące Twojej niszy biznesowej.
📚Przeczytaj też: Crawl budget: co to jest i jak wpływa na SEO
Mediów społecznościowych jest coraz więcej. Wielu przedsiębiorców popełnia podstawowy błąd, jakim jest zakładanie profilu firmy na każdej możliwej platformie. Nie na każdej z nich jednak znajdą oni swoich klientów.
W zależności od posiadanego czasu i budżetu, możesz wypróbować mediów społecznościowych od razu, ale na sam początek proponujemy zapoznać się z nimi pobieżnie, by zorientować się, czy znajdziemy w nich swoją grupę docelową klientów. W przeciwnym wypadku, grozi Ci strata czasu i pieniędzy.
To jeden z najbardziej popularnych i uniwersalnych kanałów w mediach społecznościowych. Szanse na to, że znajdziesz tam swoich fanów, są ogromne.
Z podstawowych kwestii – zacznij od ciekawie i estetycznie przygotowanych grafik w tle oraz zdjęciu profilowym. Możesz spróbować zrobić je samodzielnie za pomocą Canvy. Jeśli projektowanie tego typu rzeczy nie należy do Twoich najmocniejszych stron, zdaj się na pomoc grafika. Potraktuj swój fan page na Facebooku jak wizytówkę.
📚Przeczytaj też: Wielki przewodnik po brandingu: logo, social media i nie tylko!
Reklamy na Facebooku dają duże możliwości promowania się na platformie. W zależności od tego, jaki mamy cel marketingowy, możemy stworzyć właściwą kampanię. Są to przykładowo zwiększenie ruchu na stronie sklepu, większa aktywność na profilu, wyświetlanie filmów, instalacja aplikacji czy pozyskiwanie kontaktów.
Bardzo istotną sprawą jest tutaj odpowiednie targetowanie reklam. Musimy wiedzieć, kto jest naszym idealnym klientem, czyli m.in. to, ile ma lat, czym się interesuje, skąd pochodzi.
Przykład: jeśli wiesz, że jest to 30-letni mężczyzna lubiący wędkowanie i zbieranie grzybów lub 27-letni maniak gier komputerowych i fan literatury fantasy, możesz swoje reklamy pokazywać właśnie takim osobom. Istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że zainteresują się Twoimi usługami.
📚Przeczytaj też: Buyer persona – co to jest i jak ją stworzyć?
Więcej ciekawych informacji na temat skutecznego promowania się na Facebooku znajdziesz w naszym bezpłatnym poradniku:
Użytkowników Instagrama przybywa w szybkim tempie. Główną ich grupę stanowią Ci w przedziale wiekowym 24-34 lata. Wielu z nich traktuje Instagram jako źródło inspiracji i regularnie korzysta z aplikacji, by być na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie marek, influencerów i celebrytów, którzy zagościli w aplikacji na dobre. Należy przy tym zaznaczyć, że nie tylko wielkie marki promują się na Instagramie. Wiele mniejszych również z powodzeniem buduje wokół swojej firmy społeczność wiernych fanów.
📚Przeczytaj też: Skuteczny influencer marketing na Instagramie [+ przykłady]
Instagram to miejsce, w którym liczy się estetyka połączona z kreatywnością. Co mamy na myśli? Chociażby prezentowanie swojego produktu na przyciągającym oko tle.
Inwestowanie w reklamy na Instagramie to podstawa – dzięki nim Twoje treści nie rozpływają się gdzieś pomiędzy milionami zdjęć dziennie, a trafiają do użytkowników, którzy mogą być rzeczywiście zainteresowani Twoim produktem. Porada: koniecznie oznaczaj swoje posty hashtagami! Część z nich na bieżąco je śledzi, dlatego jest szansa, że ktoś Cię zauważy i zainteresuje się Twoją marką.
Jeśli jeszcze go nie posiadasz konta na Instagramie i nie do końca wiesz jak do niego podejść, założ prywatne konto, i w wolnej chwili obserwuj swoje ulubione marki, albo te, które znalazłeś w aplikacji. Zobacz również, w jaki sposób rozwija się konkurencja. Nie powielaj ich działań, ale jednocześnie nie pozwól sobie na to, by zostać w tyle.
📚Przeczytaj też: Jak wypromować e-sklep na Instagramie? 6 wskazówek
Ta platforma może kojarzyć Ci się głównie z możliwością zwiększenia sieci networkingowej, ale LinkedIn również jest dobrym miejscem do promowania swojej marki. Szczególnie, jeśli działasz w sektorze B2B.
Nie oznacza to jednak, że sklepy internetowe, których grupą docelową są konsumenci, nie mają czego szukać na tym portalu. W końcu każdy, kto pracuje, jest potencjalnym klientem.
📚Przeczytaj też: Marketing na LinkedInie za darmo: wskazówki
Z YouTube'a korzystają codziennie miliardy osób na całym świecie. Przyciąga on aż jedną trzecią użytkowników internetu. Warto go zatem wypróbować. Na jego korzyść przemawia fakt, że ludzie preferują treści w formie wideo dużo bardziej niż w tekstowej.
Użytkownicy internetu codziennie przeczesują sieć w poszukiwaniu opinii na temat danego produktu, często chcą sprawdzać jak on działa, wygląda, co mówią o nim eksperci. Tutaj możesz mieć duże pole do popisu, zwłaszcza, że bardzo często podczas poszukiwań trafiają właśnie na YouTube'a.
Jeśli nie jesteś w stanie zainwestować w kamerę, możesz wykorzystać tę, w którą wyposażony jest Twój smartfon. Zastanów się, co dokładnie chcesz nagrywać i w czym czujesz się najlepiej. Przede wszystkim przemyśl, co może pomóc wygenerować Twojemu sklepowi większy zysk. Może Twój produkt jest na tyle niszowy, że ludzie nie do końca wiedzą, jak on działa i warto to działanie zademonstrować? Nieważne na jaki pomysł wpadniesz, miej przed oczami zawsze cel: przedstawić jak najwięcej korzyści z posiadania Twojego produktu.
To dużo mniejszy portal społecznościowy niż wyżej wymienione, ale wart wypróbowania, jeśli działasz w branży wnętrzarskiej, odzieżowej czy kosmetycznej.
Dzięki przypinaniu pinów z linkiem do swojego produktu, naturalnie zwiększasz ruch na swojej stronie. Pinterest daje Ci możliwość umieszczenia kodu śledzącego w pinach, dzięki czemu jesteś w stanie na bieżąco kontrolować to, ile osób trafia na stronę Twojego sklepu. Klucz do sukcesu? Atrakcyjne wizualnie, przyciągające wzrok piny.
📚Przeczytaj też: 5 porad, jak pozyskać klientów przez Pinterest
Twoją główną grupą docelową są młodzi ludzie? W takim razie powinieneś rozważyć wdrożenie do swojej strategii marketingowej TikToka. Aplikacja ta prężnie zyskuje na popularności, a towarzysząca jej idea to możliwość dzielenia się krótkimi treściami video o luźnej, niezobowiązującej tematyce.
Na TikToku możesz nie tylko prezentować swoje produkty, lecz także pokazywać swój biznes zza kulis i pozwolić sobie na mniej poważne treści.
📚Przeczytaj też: Jak wykorzystać TikToka do promocji biznesu?
Choć Snapchat w ostatnim czasie traci użytkowników na rzecz TikToka, to wciąż jest to dość popularny – szczególnie wśród młodych internautów – kanał społecznościowy. Służy on głównie do dzielenia się filmami, zdjęciami czy wiadomościami, które można obejrzeć tylko jeden raz.
Idea ta sprawdzi się idealnie np. przy okazji ograniczono czasowo promocji oraz kiedy chcesz pokazać, że Twój biznes jest na bieżąco z aktualnymi trendami. W ramach Snapchata, poza znikającymi wiadomościami, dostępne są także Snap stories, podobne do relacji na Facebooku i Instagramie, które można oglądać przez 24 godziny.
📚Przeczytaj też: Czy i jak korzystać ze Snapchata w sklepie internetowym?
Tutaj możliwości się nie kończą i właściwie wszystko zależy od budżetu, jaki chcesz na ten cel przeznaczyć. Jeśli nie jest zbyt duży, mamy dla Ciebie kilka propozycji.
Jest to jeden z ciekawszych sposobów na promowanie swojej firmy i przy tym nie wymaga dużego budżetu, jedynie kreatywności. Jak wykorzystać marketing partyzancki (ang. guerilla marketing) do promowania sklepu internetowego? Mogą to być transparenty z kontrowersyjną/ciekawą grafiką w newralgicznym miejscu w mieście, naklejki z interesującą treścią i linkiem do swojej strony, przydatne gadżety dołączane do zamówienia lub rozdawane na ulicy, rzucające się w oczy plakaty... pomysłów jest naprawdę całe mnóstwo!
Warto wdrożyć go już na początku działania firmy, budując sobie bazę stałych klientów i zachęcając ich do pozostania z Tobą na dłużej. Tutaj budujesz bezpośrednie relacje biznesowe i partnerskie.
Możesz zaproponować program punktowy, nagrody za polecenia lub przyjąć podejście charytatywne (jakaś część kwoty za zakupy w sklepie może być przekazywana na szczytny cel).
📚Przeczytaj też: Marketing rekomendacyjny: jak pozyskać nowych klientów
Programy lojalnościowe są bardzo łatwe do wdrożenia. Jeśli dodatkowo zachęcisz klientów atrakcyjnymi zniżkami na produkty, z pewnością chętnie do Ciebie wrócą i tym samym zapewnisz sobie stały dochód.
Tutaj, zwłaszcza na początku, dobrą formą współpracy będzie barter, czyli reklama za reklamę – my reklamujemy produkty partnera, a partner nasze. To dobry sposób na budowanie większej bazy klientów przy stosunkowo niewielkich kosztach.
To jedna z rzeczy, która może Ci bardzo pomóc w promocji sklepu. Wybierz wydarzenia, na których potencjalnie możesz spotkać najwięcej klientów i poszukaj możliwości zaprezentowania się podczas panelu dyskusyjnego czy prezentacji.
Dzięki temu pozwolisz większej liczbie osób na usłyszenie o Twoim produkcie i zapewnisz sobie możliwość porozmawiania z nimi na żywo, co kilkukrotnie zwiększa szanse sprzedażowe.
W zależności od tego, jakiego odbiorcę wybierzesz, w taki sposób powinieneś kreować swoją komunikację. Czy będziesz kierował swoje usługi do klientów detalicznych czy biznesowych?
Jeśli kierujesz swój produkt do branży biznesowej (B2B), powinna być ona raczej zwięzła, oparta na twardych danych liczbowych lub faktach. W tym przypadku budujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, który w profesjonalny sposób chce pomóc rozwiązać dany problem.
Komunikacja do klienta (B2C) będzie raczej nastawiona na wzbudzenie pragnienia posiadania danego przedmiotu - opisanie w kreatywny sposób jego zalet, przedstawienie możliwości jego zastosowania, wzbudzenie emocji i pozytywnych doświadczeń w kontakcie z nie tylko z produktem, ale i marką. Język komunikacji B2C może być bardziej swobodny i bazować na modnych sloganach.
📚Przeczytaj też: Real time marketing w e-commerce: wskazówki i przykłady
Pamiętaj, aby trzymać się danych zasad, bowiem klient detaliczny raczej szybko znudzi się czytając ekspercką recenzję, a naładowane emocjami teksty nie pomogą właścicielowi firmy w podjęciu dobrej, biznesowej decyzji i uzna je za mało konkretne. Nie pozwól, by Twój kreatywny wysiłek poszedł na marne!
Kiedy już wiesz, że promocja jest Twojemu sklepowi potrzebna od zaraz, powinieneś pomyśleć o wygospodarowaniu na nią czasu. Bardzo ważna jest regularność i rozpisanie kanałów promocji, którymi zajmiemy się w dany dzień.
Wiemy, że na początku może to być trudne, zawsze bowiem jest dużo spraw do zrobienia, ale kiedy tylko opadnie pierwszy organizacyjny kurz, czas zaistnieć i pokazać się szerszej publiczności. Daj światu o sobie znać!
📚Przeczytaj też: Lepsze zarządzanie czasem w 5 krokach
Śledź też najnowsze trendy, zarówno w swojej branży, jak i w całym e-commerce. Nie każda nowinka będzie musiała od razu zostać wdrożona w Twoim sklepie, ale warto trzymać rękę na pulsie i wybierać potencjalne rozwiązania, które pomogą Ci w prowadzeniu biznesu, jak choćby wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Promocja firmy to kwestia, która powinna iść w parze ze sprzedażą produktów. Nie warto odkładać jej na potem - jeśli nic w tym kierunku nie zrobisz, klienci nie przyjdą do Ciebie sami (a przynajmniej nie tak licznie, jak mogliby). Jeśli wiesz, że istnieje wiele firm, które sprzedają podobne produkty, tym bardziej powinieneś zawalczyć o klienta i pokazać, że to właśnie u Ciebie warto je kupować.
Jesteśmy pewni, że większość z tych rzeczy z czasem stanie się dla Ciebie łatwiejsza. Na pewno część z nich okaże się zupełnie nie pasować do Twojego typu działalności, ale dowiesz się o tym tylko wtedy, gdy je przetestujesz.
Od sukcesu dzieli Cię tylko 7 kroków. Powodzenia!
01.08.2022Skorzystanie z rozwiązań Trusted Shops może zwiększyć konwersję Twoich reklam oraz obniżyć ich koszt.
Zaufanie może być potężnym narzędziem marketingowym. Jak je wykorzystywać w SEO, SEA i mediach społecznościowych?